maandag 21 januari 2013

sfeerhoekjes

Hier laat ik een paar sfeerhoekjes zien. 
De grote houten plank is een Indonesische Kris-plank, waar men vroeger (of zelfs nu, dat weet ik niet) de Kris ( Indonesische dolk met vaak een gegolfd lemmet) op bevestigde om hem mooi uit te stallen. De planken zijn vaak zeer mooi bewerkt met houtsnijwerk in oude patronen. 
Onder de stolp en in de glazen schalen zitten de schelpen van vele vakanties aan de zee. Mmm, heerlijk zee....Nog een paar maanden wachten. Intussen genieten we nog even van een winterse deken buiten. Ook leuk, maar toch, die zee......




Stilleven op de schouw met een verzameling Apothekerspotten. De grote met tekst is nog van mijn oude werkgever. Een dierbaar bezit.


Liefs, Peetje


2 opmerkingen:

  1. Hey Peetje, heb net je blog ontdekt en ben je gaan volgen
    :))
    Ik weet wat krissen(kerissen) zijn maar we wisten niet dat er speciale krisplanken waren, hoe gaaf is dat!! Mooi bewerkt. Mag ik vragen waar je/jullie ze vandaan hebben?
    Ik ga weer verder kijken op je blog, en wens je n fijn weekend verder
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Peetje, heb net je blog ontdekt en ben je gaan volgen
    :))
    Ik weet wat krissen(kerissen) zijn maar we wisten niet dat er speciale krisplanken waren, hoe gaaf is dat!! Mooi bewerkt. Mag ik vragen waar je/jullie ze vandaan hebben?
    Ik ga weer verder kijken op je blog, en wens je n fijn weekend verder
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen