maandag 11 februari 2013

Klusproject Hal

De rest van Limburg viert Carnaval. Wij verven onze gezichten dit jaar niet, maar de hal! 



 Wij wonen in een huis uit 1932. Daar zit een hele lange gang in met nog een echte bordes-trap. Toen we hier 18 jaar geleden kwamen wonen, hebben we één woonkamerdeur dicht gemetseld, om zo wat meer praktische woonruimte te krijgen. Die deur werd toch niet meer gebruikt (toen had je nog een gewone kamer en de "goede" kamer). Maar daardoor werd de gang wel een koker. Omdat we onze handen vol hadden aan de rest van het huis (electra, schrootjes-veel schrootjes!, verleggen van de badkamer van onder naar boven, e.d.) schoot de gang er wat bij in: gewoon behangen, kapstok en klaar. Mijn vader maakte destijds wel nog een mooie kast om de meterkast. De kinderen die er ondertussen kwamen hebben de wanden door de jaren heen goed getest: vuil blijft plakken! Dus het werd tijd. Nu zijn we bezig met het plaatsen van een lambrizering. Misschien mosterd na de maaltijd, maar het is ook gewoon mooi en past bij het huis vinden we. Ook vervangen we de daarna de afgrijselijke roze (!) vloerbedekking. Dat zal nog een flinke klus worden! En dan nog al die spijltjes van de trap schuren en verven....Ons huis telt 3 verdiepingen, dus...Hmm, carnaval vieren klinkt nog niet zo gek......

Liefs, Peetje

5 opmerkingen:

  1. Hoi Petra, wat een mooie hal zeg..met recht een hal hoor!!!!Hier wordt ook carnaval gevierd, maar ik werk gewoon, dus ook geen verf op mijn gezicht:) wel een grote klus hoor..maar het word vast heel mooi.
    Als je de volgerslijst wilt toevoegen dan ga je naar ontwerpen, dan kies je in de linkerbalk indeling en dan kun je een gadget toevoegen, in de gadgetlijst zie je staan volger, dat element voeg je toe en die staat dan op je blog.
    Ik heb geprobeerd je te volgen via Google + maar heb daar geen account voor, dus dat lukt niet.
    Succes en als het niet lukt zal ik nog even kijken of het anders moet.

    Lieve groetjes en een fijne week,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Eefie, dankjewel voor je direkte hulp en met resultaat: het is gelukt!!!! Super!! Aan jou de eer om de eerste te zijn!
    Nogmaals hartelijk dank ;)

    Liefs, Peetje (ben vandaag toch nog even geschminkt en wel met mijn zoontje hier in de wijk carnaval gaan vieren. Kon het niet laten....Hihi Alaaf)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, ik zie 't al! Eefie had je al geholpen. Fijn dat het gelukt is.

    En wat hebben jullie een geweldige hal zeg, erg sfeervol!! En dan te bedenken dat ie nóg mooier wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig zo'n oud huis. Jij woont in Limburg? Ik ben er geboren en de eerste 3 jaar ook gewoond. En na t merendeel in Brabant sinds n jaar in Zuid-Holland :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig zo'n oud huis. Jij woont in Limburg? Ik ben er geboren en de eerste 3 jaar ook gewoond. En na t merendeel in Brabant sinds n jaar in Zuid-Holland :))

    BeantwoordenVerwijderen