vrijdag 1 maart 2013

Bloemetje op vrijdag

Na de wekelijkse boodschappen trakteer ik mezelf op een bloemetje...

En natuurlijk schik ik ze in de nieuwe kan...

Op het aanrecht maak ik er even een stilleven van...

Het zijn geen witte tulpjes geworden, want die waren al té open en het gaat al zo snel met tulpen...


Maar deze roze en paarse kleuren vind ik ook erg mooi combineren.
Hier staan ze ook leuk, op de servieskast. Hij is klaar (weten jullie nog: ik heb hem laatst van binnen geverft, eindelijk).
Bij een volgende post over de eethoek zal hij wel langskomen (gemeen hé?)

Oja, jullie vonden die buxus-draad zo'n aanrader? Ik heb weer even gefröbelt, deze keer iets grote hartje, versierd met een zilverkleurig hartje en een kanten lintje...

Ik heb hem aan de binnenkant van de voordeur gehangen, aan het deurluikje...

Ik vind het erg geslaagd.  Met Pasen kun je er natuurlijk een paasei mee vormen, of rond het eierdopje draaien, of rond een spiraal bevestigen,  of om een kaars draaien, of....of...
Misschien moet ik nog vermelden dat het tuincentrum waar ik dit kocht, niet die met de I is maar die met de G (van .roenrijk).


Nog even wil ik hier een kaarsje branden voor Karin (Tuinkamer)...

Omdat zij het zo moeilijk heeft en desondanks ons zo fier op de hoogte houdt...
Laten we hopen dat ze snel een geschikte donor vinden!
Karin, deze is voor jou!

Rest mij nog om jullie allemaal een heel mooi weekend te wensen.
Liefs, Peetje

12 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tulpen heb je staan in die mooie kan. Ik vind ze op het aanrecht erg mooi staan. Lief dat je stilstaat bij Karin, wat gebeuren er toch nare dingen om ons heen.
    Ik wens jou ook een fijn weekend.,groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi boeket tulpen en je nieuwe kan is ook prachtig.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op verschillende blogs komen de tulpen in allerlei kleuren voorbij, heerlijk lente-achtig. Ze staan prachtig in de kan en je hebt er leuk mee gedecoreerd. Het buxushart is enig en de voordeur erachter ook helemaal top met het glas in lood.
    Fijn weekend, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige tulpen, Petra...in die super leuke kan van je! Daar wordt je toch vrolijk van! Laat de lente maar komen....aan ons zal het niet liggen! haha!
    fijn weekend!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk sfeertje bij jou , gezellig en door de tulpen toch ook al een beetje voorjaarsachtig :-)

    Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog en een fijn weekend gewenst !

    Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik schreef je dat ik dezelfde kan had gekocht een paar maanden geleden.
    Laat ik daar op dit moment ook paarse tulpen in hebben staan, toevallig!
    Leuk stoer slot op je deurluikje trouwens!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tulpen zijn altijd mooi, welke kleur het ook is.
    Je vroeg waar mijn eieren van zijn. Die zijn inderdaad van piepschuim. Kun je gewoon kopen bij iedere hobbyzaak (en bij de Xenos)
    Groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn gezellige kleurtje de tulpen.
    Staan ook mooi in je kan.

    fijn weekend.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een warme binnenkomer voor het weekend, tulpen in je mooie kan, het staat zo heerlijk voorjaarsachtig.
    Je buxusdraad is echt een succes hoor, je tovert het zo weer om tot ei of ronde krans, heel mooi.

    Lieve groetje,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet van een heerlijk weekend....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een mooie oude voordeur. Een prachtig plekje voor je buxushart.
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er erg mooi uit, de grote bos tulpen in de witte kan.
    Ben erg nieuwsgierig naar de binnenkant van de servieskast, ga je dus volgen om
    te kijken hoe het resultaat is geworden.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen