maandag 11 maart 2013

Buiten sneeuw, binnen voorzichtig Pasen

Buiten wordt het weer zachtjes wit, binnen komen de paasdecoraties weer te voorschijn. Je zou net zo goed de kerstballen weer te voorschijn kunnen halen...Het is er koud genoeg voor (ik dacht zelfs dat het nu kouder is dan met de kerst!)



Mijn doos met paasdecoraties is door de jaren heen, aardig veranderd. Begonnen met de traditionele kleuren geel en fel groen, is het toch langzaam veranderd in meer ingetogener kleuren. Pastels zijn er de laatste jaren bijgekomen.

Ik vond het wel leuk om een 'brocante slinger' te maken. Het is tenslotte Paasfeest. Hij is gemaakt van die papieren taarten-onderleggers (maat medium), die je vouwt tot een driehoek. Lint erdoor en om afstand te houden, van die doorzichtige soort rietjes ertussen.  Ik heb ze ooit nog eens gemaakt met de communie van mijn dochter. Heel mooi.




Tante Jet krijgt ook een paastooi...

Maar ben gerust, hij is er weer af...(soms moet je wat uitproberen, toch?)

Hier en daar nog een nestje...


En natuurlijk aan de takken houten paashaasjes.

Ondertussen is het buiten steeds witter geworden. Misschien toch nog wat kerstballen ertussen hangen....?


Ik wil jullie nog bedanken voor de leuke reacties op mijn 2e binnenkijker. Ook alle tips waren welkom. Ga er zeker een paar proberen. 
                                                                   Liefs, Peetje

14 opmerkingen:

  1. De paasstemming zit er al goed in zo te zien.
    Leuke idee van de papieren taarten-onderleggers, ga ik uitproberen.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijke paassfeer zeg echt genoten van je mooie sfeerfoto's .... schiet alaardig op 3 weekjes dan is het weer zover wat gaat het vlug he ...voor je het weet zitten we weer op het strand hahahah ...voor nu wens ik je een fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voorzichtig Pasen...... Je hebt al heel gezellig uitgepakt. De kaarskuikentjes zijn enig en de slinger iets om te onthouden.
    De kerstballen zou ik maar achterwege laten....of zou het tante Jet goed staan?
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk momenteel liever naar jouw mooie paasdecoraties dan dat ik naar buiten kijk. Brrrr...het is nu echt geen lente, ik vond het ijskoud en guur. Maar toch, de lente komt elke dag een stapje dichterbij.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie subtiele kerst sorry paas versiering.
    Voor al aan je kroonluchter vind ik erg mooi.

    fijne week.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee om die taartonderzetters te gebruiken als vlaggenlijn...
    het ziet er zo vrolijk uit bij je..een warme sfeer die we nodig hebben nu het buiten zo koud is.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig sfeertje heb je gemaakt! Buiten mag het dan winter zijn..binnen voelt het bij jou als Lente.
    Ik hoop dat het weer net zo snel weer omslaat als dat het afgelopen week omsloeg..maar dat weet je maar nooit in ons kikkerlandje. Ik kan me zelfs een pasen herinneren dat er sneeuw lag, met de gourmetset op tafel. Zolang het thuis maar gezellig en knus is...en dan is bij jou zeker het geval!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke paassfeer, ook je kroonluchter is heerlijk aangekleed.
    Bij mij is er dit weekend ook alvast wat naar binnen geslopen. Nu nog wachten op de paastakken.

    groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Guten Morgen Petie,
    wunderschön hast Du dekoriert!
    Ich bin auch schon in Osterstimmung,obwohl es draußen wieder schneit.
    Liebe Grüße
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig hoor, je Paasuitspattingen. Je mand vind ik ook erg mooi en je vlaggenslinger vind ik heel origineel!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig leuke paasspullen en het is allemaal weer sfeervol gedecoreerd....ja bij ons ook een dik pak sneeuw...brrr.....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk al die paasdecoraties, ik ben ook al begonnen.
    Mooie slinger heb je gemaakt en dat luik vind ik ook zo mooi, een echte sfeerbrenger.
    Ik ga morgen even Paasshoppen.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zag dat je mijn volger was geworden en dat triggert mij om te kijken naar jouw blog en wauw wat een leuk blog....
    Ja bij jullie in Limburg is veel gevallen...hier helemaal niks...gelukkig...
    Wat leuk je paasdecoratie's en wat mooi die tulpen in je visserstas....
    Ga je volgen dus je zal mij wel wat vaker gaan "lezen" ;-)

    Lieve groetjes,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi ingetogen sfeertje, ik houd ervan!!
    Leuk ook aan je lamp, ik doe dat altijd met kerst, dat verveelt nooit!
    Ja de lente laat nog weer even op zich wachten helaas..............

    Maar we maken binnen gewoon voorjaarssfeer!
    Fijne week, liefs Evelien

    BeantwoordenVerwijderen