donderdag 14 maart 2013

Kringloopvondsten en het milieu

Ik was gisteren weer eens bij de kringloop en zag o.a. deze twee manden. De grote wil ik gebruiken voor gescheiden afval (blik, glaspotten, plastic e.d.). Ik heb daar nu al een mand staan, maar deze is net te klein, alles valt er steeds uit. Het staat in ieder geval beter dan zo'n lelijke plastic container. En ik hoef niet voor ieder potje of blikje naar de kelder te gaan om het op te ruimen, alleen als de mand vol is.
In de kleine mand komen de houten wasknijpers. Het oude wasknijpermandje viel langzaam uit elkaar van ouderdom.     

Ook kwam ik dit  kleine hakmesje tegen, om mijn kruiden fijn te hakken. Ik had al een grote, maar deze was alleen handig bij grote bossen (om de kruiden te snijden voor bv.de diepvries).                           

Mijn peterselie en basilikum (heerlijk!) hebben de winter overleefd, niet florisant, maar aléh...

Buiten ligt de sneeuw nog.  Maar achter glas is het wel lekker uit te houden, zelfs voor mijn kruiden...
De zon scheen ongegeneerd naar binnen... Mij hoor je hierover niet klagen... 

En op de veranda-tafel scheen de zon net op de twee viooltjes-potten. Ze hadden het nodig, de vorst had een gevoelige tik uitgedeeld. Maar nu staan ze weer fier rechtop. Wachtend op een prachtig voorjaar...net als wij!



Op mijn vorige post over de griesmeelpudding kwamen hele leuke reacties binnen: de een rilde nog na van het vel op de pudding (jeugdtrauma's?), anderen liep het water bijna in de mond. Ik heb me geweldig geamuseerd daarover. Heerlijk hoe iedereen andere herinneringen heeft. En dat maakt het bloggen nou zo leuk. Jullie reacties zijn een feest om te lezen.
Ook alle nieuwe volgers wil ik weer welkom heten, kom er gezellig bij. Er is altijd plaats...!

Liefs, Peetje 

18 opmerkingen:

  1. Mooie vondsten bij de kringloop! En wil je nu eens ophouden over de griesmeelpudding want de rillingen komen alweer opzetten haha!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie manden, en inderdaad veel mooier en handiger dan voor elk potje naar de kelder te moeten. Hier hoef ik maar een deur open te doen en in de bijkeuken verzamel ik al het plastic, glas en papier achter een schuifwand.
    Altijd leuk de vondsten bij de kringloopwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig je manden, hier ook één voor oude potten en voor wasknijpers, behalve praktisch ook zo gezellig...
    En in tegenstelling tot Ingrid, heb je nog een bakje over, hi hi, heerlijk, ik kook binnenkort ook weer.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie vondsten zeg en handig voor het scheiden van afval je mand....
    Griezelpudding noemen ze het hier...alleen ik lus het ;-)
    Zelfgemaakt dan....
    Fijne avond Petra
    Lieve groetjes Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke vondsten,ik word altijd zo blij van aankopen in de kringloopwinkel!!
    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk die manden! En altijd handig. Ik heb er hier ook een paar, ben er nog steeds heel blij mee. Wat ziet het er gezellig uit onder je veranda...nog even en je kan er weer heerlijk zitten. Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie manden! Ik gebruik ze ook graag, knijpermand, aardappelmand en om buiten meerdere planten in een mand te zetten.
    Alvast een prettig weekend, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om naar toe te gaan he, de kringloop. Ik ben vanmiddag ook nog even binnen gelopen, maar zag niets deze keer, geeft niks, de volgende keer kan ik zomaar weer geluk hebben. Rieten mandjes zijn altijd handig om te hebben!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt leuke en handige aankopen gedaan hoor. En wat is het heerlijk hè als het zonnetje zo naar binnen schijnt. De foto's worden dan ook altijd zo mooi.
    Alvast fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sinds kort loop ik ook nog wel eens de kringloop binnen maar meesal zie ik niets leuks. Maar jij bent leuk geslaagd hoor. Leuk die rieten manden en dan dat kleine hakmes. Leuke spullen krijg je zo'n heerlijk zelfvoldaan gevoel over he?
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Petra,

    goh ik heb eens even je blog doorgelezen en veel posten gemist , wat heb je toch een mooi
    en ruim huis, heerlijk !

    Om niks te missen heb ik je aan de zijkant van mijn blog geplaatst hoor.

    Voor nu een fijne dag en alvast een gezellig weekend gewenst !

    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om even bij je binnen te kijken!
    En gezellig om je tegen te komen op mijn blog!
    De kringloop blijft een heerlijke plek, al kom je er soms met lege handen van terug...
    Het gaat om die ene keer dat je 'beet' hebt he..;-))

    Fijn weekend!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, die manden blijven niet alleen praktisch, maar zien er ook
    nog leuk uit.
    Leuke vondst.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He Peetje....wat heb je geweldige manden kunnen vinden...je kunt ze voor vele doeleinden gebruiken....zelfs prachtig met snijbloemen....wat schijnt het zonnetje heerlijk bij jou binnen.....ik geniet.....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Petra
    Wat heb jij een leuke blog
    Zo heerlijk sfeervol en gezellig Ik ben je dan ook gaan volgen
    Kom je ook even bij mij kijken en mij eventueel volgen
    Zou ik ook heel leuk vinden
    Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Petra,
    Bij het zien van jouw blog krijg ik accuut spijt.........ik heb vorige week ook zo'n leuke mand bij de kringloop zien staan. (zoals die wat donkere in jouw bericht). Ik zag hem al voor me in mijn winkel in de herfst met van die glanzend gepoetste appeltjes erin..........zal wel aan het weer liggen dat ik aan de herfst dacht, maar heb 'm toch maar laten staan...........zucht
    Groet,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ah, je hebt praktische spullen gekocht bij de kringloop, super!
    Je mag vast nog een keer :-).
    Fijn weekend! Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. leuke blog heb, met mooie foto's. Ik ga je volgen

    groet Roelie, de hortensiatuin.


    ps ik zag dat jij een blogtitel hebt met spring is in the air en ik moest denken aan een aflevering van "komt een man bij de dokter" daar geeft iemand als antwoord "spring es effe lekker zelf in the air" . Moest ik weer heerlijk even in mijzelf om lachen.

    BeantwoordenVerwijderen