woensdag 13 maart 2013

Toetje!

Gisteren was het bar en boos buiten. Er lag op sommige plekken wel 20cm sneeuw. En ijzig koud door de noord-oostenwind.  Echt winterweer dus. En wat is dan extra lekker als je door dat weer gefietst hebt: ouderwetse griesmeelpudding!

Toen de kinderen stuk voor stuk, koukleumend thuiskwamen, verwelkomde hun al een heerlijke geur...

Nee, niet die van de goudvis of de knoflook (ook lekker)...

Maar van de heerlijke vanille in de griesmeelpudding....
Lekker met een heerlijke vruchten-saus of gewoon zo...
Hij was in 5 minuten op!

Liefs, Peetje.


15 opmerkingen:

  1. Brrr...hier kreeg ik vroeger al de rillingen van en nu weer hihi. Maar bij mij thuis was het net als bij jullie altijd rap op, dus daar hoefde ik mij nooit zorgen over te maken ;-).

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees hierboven al dat ik niet de enige ben die griezelt van griesmeelpudding hi hi. Maar de pudding ziet er prachtig uit. En jullie hebben ervan genoten en daar gaat het om!
    Fijne avond.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik griezel niet hoor...ik maak hem nu nog wel en we smullen ervan...
    Een goed idee van je, gewoon een heerlijke pudding bij dit weer.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is fijn thuiskomen voor de kinderen die heerlijke geur en de lekkere pudding. Ik ben er ook dol op dus ik kan me voorstellen dat hij binnen vijf minuten op was.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan me voorstellen dat die zo op was, de pudding ziet er heerlijk uit.
    Ik maak ook zo af en toe zelf toetjes, ik doe er ook wel bessensap bij.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och wat ziet die er heerlijk uit. Doet me aan vroeger denken. Dan heerlijk met bosbessensap. Leuk dat je me bent gaan volgen. Ik ga jouw ook volgen hoor. En nu ga ik eens op mijn gemak je blog bekijken.
    Een lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk griesmeelpudding, maar hier in huis griezelen ze ervan.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je pudding is goed gelukt, ik lus het wel, hoor! Maar ja, het is al op dus :-(.
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wiebelpudding noemde wij dat.....als er maar geen vel op zat brrr ....tegenwoordig smaakt het veel lekkerder en zonder vel....en het ziet er super gezellig uit in jouw keuken....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou krijg ik mij op de late avond toch een potje zin in griesmeelpudding niet te geloven, mijn maag knort gewoon.
    Kan me voorstellen dat ie snel op was.
    Lekker thuis komen zo!
    Trusten, liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh jammer zeg dat ie op is.......ben zo dol op eigen gemaakte heerlijkheden.....
    Dit is er zeker één van.....

    Je brengt me op een idee......ga er ook eens maken.

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh die geur! ik kan het zo voor me halen..
    Mijn opa en oma hadden dat ook altijd als ik kwam logeren.
    Eigenlijk eten we het zelf nooit, ga het gauw ook eens maken.
    Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Petra, ik heb je blog gevonden, gezellig hoor bij je. Je reageert altijd zo leuk bij mij, dus nu kan ik je ook volgen ;-)
    En heerlijk juist zelfgemaakte griesmeelpudding, ik ben dol op ouderwetse pudding en pap jammie!!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat was inderdaad een stukje diepgang wat jij vanmorgen op mijn blog schreef.
    De vergelijking van het verweerde hout en het leven vond ik mooi.
    Iets om over na te denken.
    Die groeven hebben we inderdaad nodig om het witte en het lichte te waarderen.
    Hopelijk heb je een fijne dag gehad.
    Ik stond vanmorgen op in een witte wereld, jippieeeee, nee dus:(
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen