maandag 25 maart 2013

vakantie-aperatiefje

Op de computer in de woonkamer hebben we op de screensaver onze vakantie-foto's staan van vorig jaar in  Frankrijk, de Languadoc. Terwijl het afgelopen weekend weer sneeuwde en erg koud was, gaven deze foto's weer hoop. Straks zoeken we weer de warmte op en de heerlijke sfeer die eeuwenoude straatjes geven, lekker slenteren, hier en daar een brocante-markt (o mam, niet alweer...) en op zijn tijd een lekker terrasje. Hmmm. Hoe lang nog...?
 Sommige foto's wilde ik jullie niet onthouden. Vandaar een impressie, zomaar , om in de stemming te komen...

Die luiken (ik zou ze er zo van af kunnen schroeven en meenemen...)!

Een Trompe-l'oeil. Dit is op een kale wand geschilderd!


Arena van Arles






Herkennen jullie hem nog..?

Trappen, véél trappen. Gelukkig naar beneden...
Mont Saint Claire, Séte





Palais des Pape (Avignon)



 Onze drie kinderen (op de Pont de Avignon) hopen dat jullie hebben genoten van onze kiekjes en de smaak te pakken hebben gekregen. Het duurt nog maar een paar maandjes ....(zucht).

Liefs, Peetje.

19 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om zo in de stemming te komen Petra.
    Wat een prachtige kiekjes.
    Gelukkig schijnt hier....ondanks de kou....de zon wel volop, maar we verlangen allemaal naar wat hogere temperaturen, heerlijk alle ramen en deuren weer open, buiten eten en noem het maar op.
    Jij gaf ons hier alvast een mooi voorproefje.
    Fijne avond
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helemaal in de vakantie mood....heerlijk........fijne week liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat heerlijk, ik droom al weg...prachtige foto's!
    Gelukkig schijnt in ieder geval de zon; onze konijntjes en kat liggen al zalig te zonnen buiten...ik wacht nog even!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die foto's. Even terugdenken aan die heerlijke tijd. 3 maanden nog zei je?
    We moeten hoognodig een camping zoeken...
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De warmte van de zon, de mooie uitzichten...
    helemaal goed om in de stemming te komen,
    Prachtige foto's, dit kan niet snel genoeg komen toch..

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om te zien, zou nu zo een vakantie boeken.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Petra wat een heerlijk vooruitzicht he?!
    Prachtige plaatjes en uhmzz ja die luiken....je zou ze er idd af willen schroeven haha....
    Fijne avond voor straks..
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik voel bijna de warmte op mijn huid, bij het zien van deze zonnige vakantiefoto's. Wij zoeken het dit jaar iets verderop, maar Frankrijk is ook één van mijn favoriete vakantielanden. Een heerlijke vakantiepost heb je gemaakt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh prachtig allemaal hoor, ik zit hier te genieten van die schitterende vakantiefoto's!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vandaag de zon gezien. Nu nog de hoge temperaturen en met jouw foto's erbij waan ik me in Frankrijk. Ik moet alleen nog wachten tot juni.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, Petra, die vakantiefoto´s! Daar zou ik ook heel graag eens naartoe gaan, maar mijn man houdt niet van warmte, dus weinig kans!
    Fijne avond!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot de zomer komt! Prachtige foto's! En wat is Frankrijk toch mooi hè?
    Fijne avond.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou ja.... ik ontdek nu pas per toeval je leuke blog.
    Ik ga me snel als volger aanmelden.
    Leuk ook dat je bij mijn altijd leuke reactie's geeft.

    Fijne Avond,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Krijg zin om meteen een vakantie naar Frankrijk te gaan boeken! Helaas dit jaar wordt het wachten op een goede zomer in Nederland.
    Fijne avond Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Peetje,prachtige Foto`s!
    Vakantie mood-PUR!
    Groetjes,Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja zucht.....heerlijk genieten zeg! Wat heb ik weer zin in vakantie als ik dit zo zie....nog even wachten....zucht!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier kom ik helemaal van in de vakantiestemming... bedankt voor het delen van deze prachtige foto's!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kom hier ook van in de vakantiestemming, jammer dat ik de rest van de avond nog moet werken.

    Groeten Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja....zucht, was het maar zo ver.
    Maar als het straks weer lekker weer wordt gaat het snel hoor.
    Wat een prachtige plaatjes laat je ons zien, heerlijk genieten.
    Ik waan me even tussen die prachtige huizen en die heerlijke sfeer.
    Droom maar lekker weg en geniet van je dag.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen