woensdag 3 april 2013

carbootsale en meer...

Tweede Paasdag zijn we naar Kessel gereden om een carbootsale te bezoeken. Het was de eerste in het seizoen. Het was ook voor ons de eerste keer in Nederland, in Frankrijk hebben we al eens zo'n kofferbak-verkoop bezocht. Daar hadden ze destijds wel meer klein-meubeltjes en leukere brocante. Maar ik ben toch met leuke spulletjes thuis gekomen...

 Ik vond dit hele leuke glazen potje met dekseltje, helemaal dof en onder de troep...

Ook dit blauwe kommetje kon ik niet laten liggen (ben gek op die kleur, maar dat weten jullie onderhand wel).
En dit Italiaanse dienblad nam ik ook mee, daar gaat straks de wit-kwast overheen. Voor de rest viel het een beetje tegen, vooral veel  kleren. Niet mijn pakkie-an. Maar we waren ook wat aan de late kant en het was toch behoorlijk koud, ondanks de zon. Maar ik denk dat ik best wat vaker naar zo'n carbootsale ga. Dit scheen een kleintje te zijn, er zijn ook Mega-carbootsales. Als dan een lekker warm zonnetje schijnt...
Heb je ook interesse, kijk dan op :
www.carbootsalehorst.nl

Daarna zijn we nog naar Thorn gereden, het witte stadje. Heel gezellig is het daar, met leuke straatjes en de typische witte geveltjes en op zondag zijn sommige winkeltjes open. Ze hebben daar ook een heel lekker pannenkoekenhuis, recht tegenover de mooie oude kerk. Mmmm.

Er is ook een hele mooie landelijke winkel:
Atelier Landleven.
http://www.atelierlandleven.nl



Met 600m2 winkel is er genoeg keus voor iedereen. En ook op zondag open!
Dus voor een leuk dagje Limburg!

Liefs, Peetje


15 opmerkingen:

  1. Met een rommelmarkt of carbootsale is het toch altijd afwachten wat je aantreft. Ik stond met de Pasen zelf op een rommelmarkt, maar vond heel weinig kramen met leuke spullen...heb zelf dus ook niets gekocht, maar dat was maar goed ook. Ik kwam er tenslotte om spullen van de hand te doen en meer ruimte in huis te krijgen. Gelukkig maar dat je toch iets leuks gevonden hebt.

    Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de leuke tips, al met al heb je een gezellige dag gehad, toch?
    Toch nog leuke dingen gevonden, ik zou dat dienblad zo laten, ik vind m mooi zoals ie is.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan weer een leuk adresje aan mijn lijstje toevoegen.
    Mooie spullen heb je op de kop getikt.

    Fijne Avond,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent niet voor niets geweest! Ik ben ook al eens in het witte stadje geweest, vond het erg gezellig! Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor de leuke tips. Weer een adresje erbij. Ik zie dat je ook leuk geslaagd bent en ben zeer benieuwd hoe je theeblad gaal worden.
    Een lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou je hebt toch drie leuke dingen gevonden.
    Dat dienblad wordt vast erg mooi als de witte kvast erover gaat.
    En wat een schattig glazen potje heb je gevonden, echt een liefje.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt leuke aankopen gedaan! Ik denk dat je dienblad echt een blikvanger wordt na een likje verf. En dat glazen potje is ook erg mooi. Ik ben zelf ook dol op glaswerk.
    Fijne dag!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dat glazen potje enig. Het heeft geen vulling nodig het is van zichzelf al zo mooi door het patroon in het glas.
    Het dienblad zal ook vast mooi worden.
    Ooit ben ik wel eens in Thorn geweest maar kan me niet herinneren dat die winkel er toen al zat. Ik ben er in ieder geval niet binnen geweest. Dus misschien nog eens voor herhaling vatbaar als ik in het zuiden ben.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben ik een Limburger en weet ik niets van deze winkel af.....erg he...haha
    Wel leuk lijkt mij dat zo'n verkoop.....Het Italiaanse dienblaadje is schitterend. Ik heb er laatst een gekocht voor 10 euro op MP....en heb een foto op mijn blog gezet....het was nog niet geverfd want ik dacht hetzelfde als jou...de witkwast erover....heel veel medebloggers vonden echter de kleuren zo mooi dat ze zeiden..."ik zou het in deze originele kleur laten". Dat heb ik gedaan, kijk maar eens op mijn blog....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zeg!
    In Horst zijn wij vorig jaar n keer geweest, was n leuke markt!
    Die winkel ken ik ook nog niet...
    Fijne dag!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog een leuke tip!
    Ga ook eens naar de Car Boot Sale in Oss. Daar is de kofferbakmarkt al 20 jaar en er is zoveel meer keus, je raakt niet bijgekeken.
    Op 28 april of 19 mei als het zonnetje schijnt......heerlijk uren rondsnuffelen.
    kijk op www.carbootsale.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook wel eens in Oss geweest naar de Car-Boot Sale! Echt mega veel spullen!
    Je hebt leuke spulletjes gevonden....de kleur van het schaaltje is inderdaad prachtig!
    Fijne dag!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch nog leuke spulletjes gescoord! Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk om naar een carbootsale te gaan, het heeft een vakantiegevoel...
    leuk om dan ook mooie spullen te vinden!!!

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie vondsten! Ik ben ook zo dol op kofferbakmarkten, die zijn hier ook regelmatig in het zomerseizoen...heb er al weer zin in!
    Heel fijn weekend! liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen