zondag 7 april 2013

Gaan jullie lekker mee wandelen?

Het was vandaag een prachtige dag om een mooie wandeling door het Limburgse landschap te maken en wel door het gebied rondom Wijnandsrade.

De wandeling is 10km lang en brengt ons door leuke dorpjes, langs prachtige oude boerderijen, holle wegen en zelfs een mooie windmolen.

Dit is in het buurtschap 'Op genne Brant'.

Wie wie wil er nou niet zo'n schuur achterom hebben staan? Let eens op de oude bijenkorven. 

Zelfs de hond heeft een smaakvol onderkomen...

Monumentale boerderijen uit de 18e eeuw.

Het originele kijkgat naar het keldergewelf, ooit aangevreten door houtworm, maar gelukkig toch bewaard gebleven.

Oude gevelsteen boven de poort.

Hagen van takkenbossen.



De Platsbeek meandert door het landschap.


Typische vakwerkhuisjes.

Materiaal wat voorhanden is wordt gebruikt voor afrasteringen.

Ik stond recht voor deze huizen. Ze lonken naar elkaar toe...

Net of de tijd heeft stilgestaan...

Holle wegen met hier en daar een dassenburcht...


In Nuth kwamen ons de knotten wol al aanlopen, de schapen zaten er nog in...


Eén dag in de dubbele cijfers qua temperatuur...

Hoe prachtig stoer is de natuur...


Hier en daar meandert nog steeds de Platsbeek ... 



In Grijzegrubben dit opmerkelijk wegkruis...

Aangevallen door een knoest van de boom! Let op de rode schroevendraaier, die iemand er bovenin heeft geplaatst: hij zit helemaal vast gegroeid! 

Een beltkorenmolen in Hunnecom uit 1882.

Deze bokken in Hunnecom waren aan het "bokken". Ze hielden snel op toen ik er een foto van wilde nemen; net kinderen...

Als je niet weet wat je moet doen met oude porseleinen koppen van elektriciteitsdraden, hier een suggestie...

Ik hoop dat jullie genoten hebben van onze wandeling in het Limburgse Land, op deze heerlijke lentedag!

Liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. Dat zijn mooie plaatjes... wat is Limburg toch mooi.
    En wat hebben jullie geluk gehad met het weer.

    Fijne Week,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben volop genoten van het mooie weer en een prachtige omgeving! Leuk dat ik mee mocht genieten aan de hand van je foto's.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die wandeling zou ik best eens willen maken, wat een prachtige omgeving !
    Als ik hier 10 km wandel dan zie ik lang zo veel mooie dingen niet hoor,
    alleen maar uitgestrekte weilanden hier in het Hoge Noorden.

    Ook mooi maar soms wil je wel eens wat meer zien hé ...

    Heerlijke dag was het hé , hier nog fris maar de zon scheen in elk geval wel.

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, ik heb genoten van die prachtige foto's, wat is het mooi daar!! Ik krijg meteen zin om ook te wandelen, het was er ook echt weer voor vandaag.
    Jullie hebben ongetwijfeld genoten!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb genoten van deze mooie wandeling Petra.
    Wat een mooi landschap en je heb er prachtige foto's van gemaakt.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto´s, Petra!
    Voor ons zo dichtbij, maar nog nooit
    gewandeld, echt erg!
    Fijne dag vandaag!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie wandeling.
    Ik heb genoten.
    En je had ook nog schitterend weer.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke wandeling en wat een boel mooie foto's !!...liefs van mij...xxx..!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb heerlijk meegelopen.

    Fijne week
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat woon je toch in een mooie provincie :)
    Dank je wel dat we even mee mochten lopen..jullie hebben genoten van een mooie dag, heerlijk!
    fijne week,
    groetjes Hannie♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, en wat ziet het er mooi uit! Bijna on-Nederlands. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeker genoten van de mooie fotowandeling. Je woont in een mooie provincie ik kom er graag. Met een beetje fantasie zie ik dat het kruis vastgehouden wordt door een dierenkop. En een omgekeerde electricitetskop is hier thuis een kandelaar.
    Fijne dag verder de zon is er al weer, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Al wandelend kom je vaak op de mooiste plekjes, dat blijkt hier ook wel weer. Een mooi gebied voor ontspanning.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb meegenoten hoor, Limburg is zo mooi! Je hebt een hoop gezien, van alles wat. Laat ik nou net geen oude porseleinen koppen hebben hihi. Gisteren is het wandelen er bij ingeschoten bij ons, heb ik dat nu net mooi even gedaan! Thanks! Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke wandeling, Petra! Limburg is ook zo mooi....net alsof je in het buitenland bent!
    Ik heb ervan genoten!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi gebied en dat hier in Nederland je waant je toch zo in het buitenland.

    Doei Doei Greet,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Ppeetje,
    Bedankt voor je ontzettende lieve woorden, heerlijk om zo even opgebeurd te worden als je een beetje verdrietig bent.
    Ja ik moet me niet kwaad maken over zo´n mens maar die boze woorden raakten mij ontzettend.
    Ik heb zo´n ontzettend veel warme berichtjes gekregen op mijn blog en via de e-mail dat maakt alles weer goed wat zij verpeste.
    Ik heb die boze worden één voor één in de prullenbak gegooid en ga gewoon lekker door met mijn stijl:)

    Wat een prachtige foto´s heb je op je blog gezet joh.
    Wat ziet het er daar heerlijk uit, mooie gebouwen, de natuur die ontspruit en al die leuke details die je hebt gevangen.
    Ik kan me voorstellen dat je daar hebt genoten.

    Een knuffel voor jou en ik wens je een fijne avond.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke wandeling! Fijn dat we even met je mee mochten genieten.
    Fijne week.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk dat we even mee mochten wandelen! Wat mooi allemaal! Je bent gewoon even in een hele andere wereld, leuk! Fijne avond, liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dank je wel voor je hartverwarmende reactie op mijn post, ik heb het ook niet droog gehouden toen ik die maakte, de reacties doen mij echt goed!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt er een prachtige post van gemaakt en je foto's zijn geweldig....wij waren zondag in Schinnen...Brocante markt...maar is mij eigenlijk tegengevallen. Ik had het groter verwacht....daarna ook lekker een wandeling gemaakt in het zonnetje....heerlijk....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke wandeling was dit, zoveel weetjes en zoveel
    mooie foto's..ik heb enorm genoten en bedankt dat ik mee mocht:)

    Om privacyredenen en heel vele ongewenste mail heb ik de naam van mijn blog veranderd, je kunt me nu vinden:
    http://whats-inaday.blogspot.nl

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen