woensdag 17 april 2013

Kasteel Limbricht





Afgelopen zondag ben ik samen met mijn dochter naar de antiek/brocantemarkt op kasteel Limbricht geweest. Een kleine gezellige markt op het binnenplein van dit kasteel.




 Natuurlijk had ik weer eens mijn fototoestel vergeten (zucht). Ik heb toen wel foto's gemaakt met mijn mobiel. Maar jullie raden al: ik ben dus een digibeet en krijg de foto's niet op de PC gezet. Dus moeten jullie het alleen doen met de foto's van de buit...



Ik vond er dit allerschattigst Italiaanse onderzettertje...
Ja, ik weet het:  de winter is eindelijk voorbij! Maar ze stonden al heel lang op mijn lijstje, deze oude schaatsen,  bootjes genoemd, en vond ze nu voor een redelijke prijs.






En dit leuke rekje dus.  Hij is al helemaal geschuurd en wordt vanmiddag in de witte grondverf gezet.

Hebben jullie interesse om deze markt ook eens te bezoeken? Dat kan ook nog op 11 augustus. 
Verder wil ik jullie nog wijzen op een hele grote antiek/brocante markt met 200 kramen rond het stadhuis van Maastricht op Hemelvaartsdag op 9 mei.
En nog een aanrader: een super-gezellige antiek/brocantemarkt met 150 kramen in de oude kern en boerenerven van Bemelen, dichtbij Maastricht, op 23 juni.

Het wordt weer een heerlijke snuffel-zomer...

Liefs, Peetje.




9 opmerkingen:

  1. Je hebt een paar leuke aanwinsten zeg. Het lijkt me zo al een gezellige dag, zo met je dochter. Ben benieuwd naar het rekje als het klaar is.

    Lieve groet Roelie, de hortensiatuin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Peetje,
    Du hast tolle Sachen gefunden!!
    Ich habe auch so eine alte Schlittschuhe und die habe ich auf einem Flohmarkt in Niederlanden gefunden :o)
    Vielen Dank für Tipps!
    Liebe Grüße
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie aanwinsten heb je gescoord Peet! De markten klinken wel bijzonder goed, maar het is ook een eind rijden...ik hou het in mijn achterhoofd.

    Ik wens je nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh leuk he Petra, ik ben dol op markten, gelukkig komt de goede tijd er weer aan.
    Misschien kan ik mn man wel overhalen om met hemelvaart naar Maastricht te gaan hihi. Meestal een beetje saaie dag, tenminste als je er niet op uit gaat ;-)
    Leuke dingen gevonden hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En heeft het rek een witte laag gekregen? Het was mooi weer om te verven. Ik ben ook bezig geweest. Ook in het wit maar een ijzeren hekje en de standaard van een lantaarn. Dus.... De witte lanteern.
    Leuk dat je dochter ook van brocante markten houdt en jullie er samen op uit gaan.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie schatten heb je meegenomen...zo leuk
    om rond te snuffelen dan ook nog eens iets te vinden wat je nu
    net wilde hebben.
    Mooi weer vanmiddag om het rekje te verven.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent lekker geslaagd. Leuk om het rek snel een metamorfose te geven, wat zal dat opknappen, ben benieuwd! Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je leuke aankopen gedaan. Het rekje is ook erg mooi. Ben benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke spullen hoor Peetje.....liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen