zondag 14 april 2013

Lente!

Vandaag de eerste echte lentedag! Het werd bij ons 22 graden. Eerst bleef het zonnetje nog weg en waren we wat teleurgesteld. Maar toen brak hij door, en hoe!

Vorige week kreeg ik van een vriendin deze mooie mini klokjesbloemen. Eindelijk kon ik ze op de tuintafel zetten.  


Van de week kocht ik ook wat witte vlijtige liesjes en blauwe lobelia's, gewoon bij de supermarkt. Vandaag kon ik ze, letterlijk, in het zonnetje zetten!
Zo'n dankbaar bloemetje, deze vlijtige liesjes. Binnen een paar weken, loopt deze hele mand uit  met een volle bloemenpracht.

Ook kocht ik deze Franse Geranium. Ook één van mijn favorieten.


Het lukte me zelfs om de ondergaande zon te vangen!

Dit bloemetje (waarvan mij even de naam is ontschoten) komt ook elk jaar op in de tuin. Zo prachtig!

En natuurlijk deze mini-narcisjes. Het enige geel in de tuin...


De blauwe druifjes staan ook volop in bosjes bij elkaar. 

De frambozen-struik begint voorzichtig zijn blaadjes te ontvouwen. Nog een paar weken, en dan kunnen we weer smullen van deze overheerlijke frambozen! Kleine snoepjes in de tuin!

Ook de sneeuwballen doen hun best...

Hoewel jammer genoeg, deze blaadjes weldra gesnoeid moeten worden, anders wordt de struik topzwaar...

En overal piekt de maagdenpalm met zijn frisse groen topjes er bovenuit. Zelfs het eerste paarse bloemetje laat zich zien...

Ons prieeltje in de laatste zon van deze prachtige dag. Komende week hier eens flink de bezem doorhalen, stoelen afsoppen, spinnenrag en onkruid verwijderen.  En dan hopelijk, na gedane arbeid, lekker in deze stoelen zitten met een lekker wijntje in de hand, genieten van het lekkere lentezonnetje...Eindelijk!!

Nog allemaal hartelijk dank voor jullie felicitaties voor onze 27e huwelijksdag. Zoals jullie misschien gemerkt hebben, kon ik deze keer hele mooie foto's maken van de prachtige rozen in mijn boeket. Dit, na de vele tips, die ik van jullie kreeg! Hartelijk dank ook daarvoor.


Liefs, Peetje.

25 opmerkingen:

  1. Het gaat ineens hard in de tuin! Hier hebben we de tuin ook opgefleurd met bakken vol violen en een ballonklokje, in de tuin zelf staat nog amper iets in bloei.

    Jouw tuin staat er vrolijk bij!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die avondzon doet me denken aan zomervakantie. En wat ziet jullie prieeltje er gezellig uit. Wij hebben vanavond gebarbequed in onze veranda, maar voordat we daar een beetje fatsoenlijk konden zitten moest ik toch echt even met een emmertje sop erdoor heen. Maar nu zit ik er dan ook heerlijk met een knapperend vuurtje en de kaarsjes aan blogs bij te lezen. Fijne avond nog, Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's, wat is dat genieten he, na zo'n lange, koude winter eindelijk lente, dat zie je meteen in de tuin. Wat heb je het gezellig in je tuin. En vooral je prieeltje.... WAUW!!

    Fijne week!

    Groetjes
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een mooi tuinhuisje, dat ziet er heel gezellig uit.
    Ook hier is al van alles te zien in de tuin. eindelijk....!
    Mooie foto van je witte rozen.

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's, het gaat nu snel met de groei en bloei.
    Leuk prieeltje heb je.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk prieeltje heb je in je tuin, heel gezellig!!

    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk hé dat de tuin weer langzaam tot leven komt! En de eerste vlinders zijn ook al gespot. Mooi prieeltje heb je, hopen voor jullie op vele lange zwoele avonden!

    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk was ie vandaag he het zonnetje.
    Wij hebben ook heerlijk genoten van die gele bal.
    Wat een verschil zeg die tuinfoto´s met hier, er is weinig groen te ontdekken hier. Bij jullie is bijna alles al uitgelopen?
    Heerlijk die campanula bloemetjes, ze zijn zo lief die klokjes.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja wat was het heerlijk vandaag...heb de hele middag tot 7 uur ofzo lekker buiten gezeten.......heb er van genoten.....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou van deze foto's worden we wel vrolijk he? Wat een heerlijk uitnodigend prieeltje, superleuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Hoi Peetje, wat een gezellig blog heb je. Ik zag dat bij jullie de zon zich van zijn goede kant had laten zien, bij ons in Almere is het vadaag toch tegen gevallen. Ik had ook het plan om lekker in de tuin te werken, maar helaas.
    Mooie foto's van al die kleurrijke plantjes. Ik ga je volgen hoor.
    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig he, eindelijk de zon. We waren gisteren op de camping om de caravan weer up to day te maken. Heb ook wat plantjes en bloemetjes gekocht en.....de eerste vlinder gezien
    Wat heb je mooie foto's gemaakt van de kleurrijke bloemen. Ja, daar wordt je toch vrolijk van
    Lieve Groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk zo in de tuin. Leuk prieeltje heb je, gezellig.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt een heerlijk lentegevoel...
    Hier duurde het nog best lang voordat we zon kregen, maar toen die er was hebben we het er ook nog even van genomen.

    Fijne week
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is goed toeven in het prieeltje en als de zon schijnt ziet het er meteen allemaal gezelliger uit.

    Groetjes. Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's Peet....en wat een heerlijke plantjes heb je al in de tuin.....Je prieeltje is super mooi en wat lijkt het me heerlijk om hier te genieten met een lekker glaasje wijn en een goed boek.....De mensen krijgen weer betere zin....het is gewoon genieten....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet het er al leuk uit zo met al die bloemen. En wat is je prieeltje mooi zeg !

    Heerlijk zitten lijkt het me daar . Ik hoop ook dat je er al snel met een wijntje kunt zitten,
    uitrustend van een dagje werken in de tuin met mooi weer .

    Dat mooie weer laat zich niet zien nu , na een zonnig begin is het alweer regenachtig hier.

    Fijne dag wens ik je in elk geval, hartelijke groet van Gea



    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat was het heerlijk warm gisteren, hè. Dan gaat het wel heel hard in de tuin, je ziet het bijna groeien. Je hebt wel een gaaf prieeltje in je tuin, lijkt me geweldig om daar te zitten!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig weer hadden we gisteren he?!
    Prachtige foto's heb je gemaakt zeg!!
    En je prieeltje is * zucht* zooo mooi!!
    Geniet er straks maar lekker van....
    Fijne week...
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat kun je dan toch heerlijk genieten van een mooie dag en een prachtige tuin! Wat hebben jullie een geweldig prieeltje, fijn om daar te genieten...

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke genietmomenten, je tuin ziet er zo
    vrolijk uit in de zon...laat maar komen al die mooie dagen.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een fleurigheid op je tuintafel. Staat gezellig op het groen witte ruitje. En ook de rest van de tuin komt in actie.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo fijn dat alles weer gaat groeien en bloeien! Wat gezellig zeg dat prieeltje!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk jullie prieeltje! Heerlijk plekje lijkt me dat!
    En zo gezellig weer al die bloemetjes! Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bedankt voor je gezellige berichtje!
    wat staat alles er in je tuin lekker fris bij..!
    En wta een leuk prieeltje! daar zit je vast vaak als het even kan!

    Fijne week!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen