woensdag 10 april 2013

Nieuwe hoekjes...




Afgelopen week wat in huis gerommeld...

Nieuwe hoekjes gemaakt...
Ik moet me toch eens meer toeleggen om goeie foto's te maken. Elke keer als ik dichtbij inzoom, worden de foto's wazig. Op mijn toestel (Canon power shot A70) staan wel verschillende knopjes, maar waar die precies voor dienen...
En als ik de verschillende knopjes probeer, wordt het soms nog waziger of ik zie geen verschil met de automatische stand. Foto's buiten en van 'gewone' afstand gaan prima...

Maar als ik jullie foto's zie, zo mooi gedetailleerd weergegeven...zucht.

Ik blijf het proberen...

Liefs, Peetje

P.s. Welkom aan alle nieuwe volgers. Altijd leuk om dat aantal te zien groeien...doet mij ook groeien: van trots!!
Gezellig dat jullie meekijken!!

19 opmerkingen:

  1. Ik vind de foto's die je dichtbij hebt genomen wel heel mooi vooral de middelste met die witte tulpen op de glazen schaal...is prachtig gemaakt....leuk je nieuwe hoekjes gezellig en sfeervol.....ik heb precies dezelfde houten schoenmallen als jou....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je foto's wel goed gelukt hoor!
    Het zijn weer gezellige mooie hoekjes die je gemaakt hebt.

    Fijne Dag,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie hoekjes heb je gemaakt . Leuk is dat plantje ook in het terra kleurig potje.

    Je kunt de camera trouwens op macro stand zetten, dan kun je echt details foto's maken .

    Fijne dag verder , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je foto's toch goed hoor! En er staan zulke mooie hoekjes op. Weet je nog de naam van het plantje op het witte dienblad? Een fris en vol plantje.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je foto's zien er prachtig uit..
    Pas was ik ook een beetje aan het uitproberen met mijn camera een powershot 550 van Canon.
    Bij mij staat er een soort tulp knopje op ( achterop de camera, dus niet bovenop..) en dan krijg je van dichtbij hele scherpe foto.s..
    succes ermee!
    Lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je gezellige hoekjes gemaakt! Je hebt allemaal mooie spulletjes. De spuitfles vind ik ook zo mooi. Die van mij staat in de schuur. Maar nu ik dit zo zie, moet ik hem maar snel tevoorschijn toveren.
    Fijne dag!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt sfeervolle hoekjes gemaakt! Mocht het niet lukken met het instellen van de scherpte, google eens op internet...daar staat vaak ook de nodige informatie waar je veel van leren kan!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn je sfeerhoekjes mooi zeg, je hebt zo leuk gedecoreerd.
    Altijd mooi om dat te zien.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    Om privacyredenen heb ik de naam van mijn blog gewijzigd, je kunt me nu vinden op:
    http://whats-inaday.blogspot.nl
    Dus niet meer op eefiesday!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb een heel fijn toestel waar ik veel meer mee kan, alleen daar moet ik me toch eens een keer in gaan verdiepen, in die gebruiksaanwijzing, geen tijd of geen zin zucht. Ik vind jouw foto's prima overigens!!
    Gezellige hoekjes heb je gemaakt!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je foto's wel erg mooi hoor. Die van mij maak ik met mijn tablet. Dan kun je niet zo goed details fotograferen. Mijn fototoestel doet het helaas niet meer zo goed. De sfeer van jouw foto's is echt prachtig. Leuke sfeer hoekjes.

    Lieve groet Roelie, de hortensiatuin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ik zit hier achter het scherm met bril en zonder bril maar ik zie geen wazige foto´s hoor, hihi.
    Ik zie prima wat er op staat en dat het er heeeel erg gezellig uit ziet die sfeerhoekjes van je.
    Ik heb niet zo heel erg veel verstand van fototoestellen dus kan ik je helaas niet zoveel tips geven.
    Licht is ook belangrijk bij scherpe foto´s maken.
    Misschien moet je eens de gebruiksaanwijzing doorlezen om te kijken of je daar meer info krijgt over die knopjes.
    Of ben je net zoals ik geen gebruiksaanwijzing mens en wil het zelf uitvogelen?
    Mijn man noemt het eigenwijs, ik dus niet dat snap je wel he, hihi.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je leuke hoekjes gemaakt, ziet er gezellig uit! Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je foto´s wel mooi.
    Maar ik moet binnen ook veel foto´s maken voor dat er 1 gelukt is ;-).
    Je heb ook weer gezellige hoekjes gemaakt.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zijn mooie foto's hoor, niks mis mee.
    Zijn leuke hoekjes geworden.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezellige hoekjes.......leuk gedaan hoor...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja lastig he goeie foto's maken, ik vind het ook niet makkelijk. Maar we blijven oefenen he? Vorige week ben ik een uur aan't oefenen geweest en het gaat al beter kan ik je zeggen. Maar ik moet zeggen dat ik je foto's er prima uit vind zien hoor! Gezellig weer hoor met een flinke knipoog naar de lente. Nou het werkt hoor, kijk maar naar buiten.

    Groetjes,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In mijn ogen ia er niks mis met die foto's van jou. Ik vind ze mooi en zie geen wazige beelden, maar leuke sfeervolle hoekjes.

    Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoiii, je hebt gezellige hoekjes gefotografeerd! Ik heb overigens een simpele camera, maar op de macrostand kan je behoorlijk dichtbij fotograferen. Licht is vooral belangrijk. Ik neem vaak aardig wat foto's in de hoop dat er een paar naar mijn zin tussen zitten. Dus echt vanzelf gaat het ook niet hoor!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind je dichtbij foto's goed gelukt hoor!
    Als het goed is zit er ergens een micro/macro stand op je camera, bij mij is dat met een tulpje. Bij mij worden de dichtbij foto's dan iets beter, ja ik zeg iets want ik ben heel erg toe aan een nieuwe camera (zelfs de camera op mijn telefoon heeft 3x meer pixels)

    Je vroeg me of die markt in de Brabanthallen elk jaar is en dat issie, ik denk dat hij al minstens 20 jaar met de paasdagen gehouden wordt.
    Leuke blog heb je trouwens, heb me meteen als volger aangemeld!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen