woensdag 8 mei 2013

Chinees kistje

Dit oude Chinese kistje komt van mijn schoonmoeder vandaan, toen zij werd opgenomen in het verpleeghuis vanwege Alzheimer. Een rot-ziekte, die mijn altijd vrolijke en amiable schoonmoeder veranderde in een verward, soms boos, maar gelukkig toch nog regelmatig knuffelige schat, die het steeds vaker niet meer weet...

Ik was meteen verliefd op de verweerde kleuren...

Links en rechts zitten wat  gebruikersdeukjes, maar ach...

Die hebben wij ook...
Het is een dierbaar bezit, die mij doet herinneren aan hoe ze was...
Ze zit nu alweer drie jaar in dit tehuis en elk jaar levert ze in. In feite is zij al vertrokken, maar komt af en toe even terug. Tot ze op een dag echt is overgegaan naar die andere wereld van kinderlijke eenvoud...


En wat heb ik er in zitten?

Kado-lintjes, raffia, tangetjes, ijzerdraad en mijn buxus-draad van een eerdere post...

En van dat buxus-draad maakte ik deze twee mooie ringen...

Misschien symbolisch voor de kringen van het leven, eentje van vroeger en een van nu...

Een leuk hartje in het midden...

Lief toch...?
Deze is voor jullie, omdat jullie altijd zo leuk reageren: kleine zonnestraaltjes die mijn dag zo leuk maken!




Liefs, Peetje

15 opmerkingen:

  1. Mooi het Chinese 'schat'kistje van je schoonmoeder voor jou. En jij bent een schat voor haar, knuffel maar veel!
    Mooi zijn ook de symbolische kransen.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi kistje met een heel lief verhaal,je hebt het heel mooi verwoord.Je kransen vind ik lief.teer en mooi,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik vind het leuk om elke keer weer een leuke post bij je te lezen, bedankt voor de gezelligheid en de lieve woorden die ik terug krijg.
    Leuk zijn ze geworden je buxuskransjes. Getoverd uit een prachtige dierbare Chineese doos.
    Het lijkt mij vreselijk om een geliefd iemand zo te zien aftakelen, inderdaad zoals je zelf al zei een rot ziekte.
    Ik wens je een fijne avond toe meid.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie post...het zal inderdaad niet makkelijk zijn om je schoonmoeder steeds verder weg te zien gaan in haar eigen wereld. Het kistje is een dierbare herinnering, aan de tijd van toen en van nu. Ik hoop voor jullie dat deze herinneringen jullie helpen in de confrontatie die je telkens weer met deze nare ziekte aan moet gaan.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie herinnering aan je schoonmoeder, mooie verweerde kleuren.
    Je buxus kransjes zijn lief en teer.

    Fijne Dagen,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie post hoor en natuurlijk is de chinese kist een heel dierbaar bezit voor jou.
    Een echte schatkist en wat heb je mooie buxusringen gemaakt, heel schattig!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig schatkistje met herinneringen. Mooi joh.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi kistje met mooie herinneringen.
    En wat een schattig kransje.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je voor het kransje :) Wat leuk zo met het hartje er in.
    En je kistje is erg bijzonder, een kistje met een verhaal!

    Lieve groet,
    Miriam
    ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een waardevol bezit. Ik herken je verhaal. Mijn schoonmoeder zit ook in een speciale woonvorm. Zij heeft een vorm van dementie. Ik weet hoeveel verdriet dit haar en de naasten geeft. De (schoon)moeder zoals ze was is er niet meer. Heel af en toe zien we een glimp van haar oude ik. Die momenten koesteren we dan ook.
    Bedankt voor je mooie krans!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een ontzettend dierbaar kistje waar je trots op mag zijn.
    je vertelt het ook zo mooi, mijn vader is vier jaar geleden overleden nadat hij jarenlang Alzheimer had, ik herken je verhaal en daarom is het kistje juist zo waardevol.
    Mooi en symbolisch je ringen, dank je wel voor je lieve post.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het een prachtig kistje Peet....een dierbare herinnering en wat verdrietig voor jouw schoonmoeder en ik hoop voor jullie dat het allemaal niet te snel gaat en dat ze nog vaak haar oude ik mag zijn, al is het voor even......De kransjes zijn prachtig...bedankt hiervoor.....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel voor je cadeautje en voor je mooie verhaal. Wat moeilijk zal het voor je zijn om je schoonmoeder zo achteruit te zien gaan. Dan is het kistje zeker een dierbaar bezit! Sterkte ermee hoor. Ik wens je een fijne Hemelvaartsdag! Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie herinnering aan je schoonmoeder Peetje. Herinneringen om te koesteren.
    Wat mooi gemaakt de ringen en wat een mooie symboliek.
    Jij ook bedankt voor je altijd lieve reacties.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief hoe je vertelt over je schoonmoeder. Fijn om nog iets van haar te hebben. De kransjes zijn leuk. Ik ken dat helemaal niet 'buxusdraad'.
    Dankje voor je reactie op mijn blog, gezellig!
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen