donderdag 2 mei 2013

Een tuin ontwaakt...

Even een rondje tuin...


De kleine witte bloempjes van de Lieve-vrouwe-bedstro ontvouwen zich. Het paarse bloempje van de  maagdenpalm probeert er nog bovenuit te komen...

De jasmijn ontspringt met zijn tere groene blaadjes, hopelijk straks met veel heerlijk geurende  witte bloemen...

De appelbloesem in verschillende stadia...


Dit tere roze vind ik zo mooi...

De witte peren-bloesem is een stadium verder...

Hopelijk is dit een voorbode van een goede peren-oogst (Conference-peren)...

Deze prachtboom staat bij de buren, maar wij genieten mee van deze kersenbloesem...
(zie nu dat het blauwe gevaarte ook nog net erop staat: de trampoline van de kids..)


Hoe prachtig de natuur zich ontvouwt...

Een kunstwerk op zich, deze varens...

De Akelei staat binnenkort prachtig in bloei.

En deze mogen we natuurlijk ook niet- vergeten-...

Ik merk, nu het tuinseizoen is aangebroken, dat het reageren op jullie verschillende posten wat moeilijk bij te houden is. Maar ik lees ze wel altijd allemaal! Een dag heeft nu eenmaal maar 24 uur en daarvan slokt de tuin toch veel tijd op en daarbij hebben de kinderen nu ook 2 weken vakantie.
Ik probeer echter zoveel mogelijk te reageren, omdat ik weet dat het zó leuk is om jullie lieve reacties zelf te ontvangen. Het zijn altijd kleine kadootjes voor mij...

En aan alle nieuwe volgers: welkom, gezellig dat jullie even komen kijken!

Liefs, Peetje




20 opmerkingen:

  1. Jouw tuin is ook al volop in bloei, ik plaatste er vandaag ook een post over, wat is dat genieten om heerlijk rond te kijken.
    Bij ons is de bloesem in de appel en peer toch ruim 3 weken later dan vorig jaar, maar nog steeds mooi!
    Geniet lekker, even niet reageren is ook niet erg hoor, bewaak je tijd goed!!!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is al die bloesem toch een prachtig gezicht, wat een bloemenzee. De maagdenpalm staat hier ook in bloei maar de akelei heeft nog maar een paar blaadjes aan de grond laten zien, de rest moet nog komen. Gelukkig hebben we nog een aantal maanden voor de boeg!

    Geniet van de tuin en de vakantie! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, mooi hè dat de bomen en borders steeds voller worden. En in de tuin bezig zijn is toch lekker ontspannend.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peetje mooi al de bloeiende planten en bomen.
    Het heeft even geduurd maar dan heb je wel veel moois.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, prachtig. Ik kan er ook zo van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha dezelfde tuinproblemen als ik....en gelijk heb je de tuin neemt veel tijd in beslag en 's avond ben je nog te moe om aan de pc te gaan zitten. Je tuin ziet werkelijk adembenemend mooi uit...wat vind ik de fruitbomen mooi, die bloesems....en wat mis ik dan een grote tuin want dan stonden ze er vast en zeker in....maar als is de tuin niet zo heel groot...voortuin nog steeds niet klaar en nog heel veel werk....geniet maar lekker van de jouwe....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi om zo door je tuin te wandelen. Prachtig om te zien hoe alles (gaat) bloei(t)en de fruitbomen zijn een plaatje. Wat een volle bloei!
    Ja, echt genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's van je tuin. Het belooft denk ik een goed fruitjaar te worden, wat een bloesem aan de bomen zeg, prachtig.

    Lieve groet, Roelie de hortensiatuin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi al dat groen en kleurijke wat gaat bloeien en groeien!
    Prachtige foto's heb je gemaakt!
    Geniet van je vakantie en tuin!
    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn je bloemen toch mooi, hier staat nog niet zoveel in bloei, mijn varens zijn ook nog niet zo ver als bij jou.
    Mooie foto's.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is er al veel te zien in je tuin! Heerlijk genieten. Vooral de bloesems van de bomen vind ik zo prachtig.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je tuin is al ver...en wat een prachtige fruitbomen, nu maar hopen dat het deze week niet meer vriest....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige fruitbomen! En een mooie jasmijn. Hier moeten we de tuin nog inrichten. het gras is net ingezaaid, en de borders zijn nog erg kaal omdat ze net zijn aangeplant, en er eigenlijk nog wel wat meer groen bij mag. Ben dol op planten en struiken, bloesems en bomen! Fijn dat we even mee mochten kijken!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  14. OH, die appelbloesem is erg mooi. Heerlijk hè, dat het nu allemaal zo snel uitloopt in de tuin. Echt genieten is dat. En ja, ik merk ook dat ik tijd te kort kom om bij iedereen langs te gaan. Maar nu is er niets leuks op TV dus toch maar weer even bloggen dan. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We snappen het allemaal hoor Peetje, geen probleem.
    Het is toch ook veel te lekker om even met de neus buiten te zitten dan binnen achter de computer.
    Nu moet je het er van nemen en vooral zo in het begin van het seizoen is er zoveel te doen in de tuin.
    Wij liggen hier in Zweden echt achterop als ik dat zo zie, nog geen bloesem te bekennen maar dat komt vast binnenkort wel.
    Ja natuurlijk jullie hebben twee weken vakantie, was ik vergeten.
    Onze vakanties liggen even anders dan in NL, wij hebben een volle week vakantie gehad met pasen bijvoorbeeld.
    Nou geniet lekker van je mooie tuin en alles wat er groeit.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's zeg al die mooie bloesem!!
    Het gaat ontzettend hard na allemaal, geniet er lekker van!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je een prachtige tuin. Ik heb zelf geen groene vingers en een achtertuin op het noorden, dus geniet hier even mee met jouw tuin (en die van andere blogsters!)
    Echt fantastisch!
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig al die bloesems, we moeten er maar veel naar kijken, want het is ook weer zo over! Lekker genieten dus en een fijn weekend!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dankjewel voor je lieve reactie.
    Prachtige bloesems!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is nu wel echt genieten in de tuin, de lente is zo verrassend, al dat moois dat tot leven komt.

    Jij hebt een prachtige tuin en blijkbaar ook groene vingers.

    Ik vind je blog best leuk en ga je volgen.

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen