donderdag 16 mei 2013

Het enige droge plekje buiten...

Vandaag heeft het de hele dag geregend...

Het is koud, grijs en herfstachtig...

Alleen op de veranda blijft het droog...

Dus ik laat maar een van mijn nieuwste aanwinsten van de kringloop zien: de grote wespenvanger...

Maar zelfs voor de wespen is het te nat...

Vanavond de houtkachel aan en lekker onder de plaids op de bank krullen. En dan onder het genot van een lekkere kop thee en een stuk zelfgebakken Franse Flan (soort pudding-vlaai) denken aan de zomervakantie...met warmte, zon, droogte...
Hoeveel weken nog...?

Liefs, Peetje

20 opmerkingen:

  1. Wat een allerliefst plantje heb je in de emaille kan staan. Prachtig. Tot half vier was het hier droog. Toen moest ik me haasten om het wasgoed van de lijn te krijgen. Als het goed is moet ik bog 7 of 8 weken werken en dan naar Toscane. Je wespenvanger is leuk.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja.. hier regent het de hele dag al, en niet zo'n beetje ook.
    Nog 7 weken en dan hebben we vakantie, joepie!
    Leuke veranda heb je toch.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier komt het nu ook met bakken uit de lucht ;-(. Een veranda hebben we niet maar wel een bank en meerdere plaids...gaat hier vanavond ook goed komen (al moeten wij de flan erbij denken ;-))!

    Fijn weekend...zondag schijnt een zonnige dag te worden! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's van de veranda Peetje!
    Het komt hier ook met bakken uit de lucht.
    Je hebt wel warmtebronnen nodig om een beetje warm te blijven. Maar dat komt helemaal goed bij jou vanavond. het lekkers zal ik ik even bij de koffie bedenken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was hier in het noorden vandaag best wel zonnig.....sorry ;)
    Maar nu is het ook grijs en was er net onweer......zo jammer.....
    Hoe lang verlangen we al niet naar de zomer.....

    Mooie vondsten en sfeervol je veranda.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n veranda zeg. Het heeft hier inderdaad de hele dag bijna geregend. Terwijl het bij mijn dochter in Denemarken wel 20 graden is, zij zit heerlijk in het zonnetje. Bijzonder weer. Ik hoop dat het hier ook gauw beter wordt.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er gezellig uit op/ onder je veranda!
    Hier ook regen, regen, regen....bleeehhh...

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het leek wel een herfstdag vandaag. Ik kan me voorstellen dat je blij bent met je veranda zodat je toch droog buiten kunt zitten als de temperaturen aantrekkelijk zijn.
    Wij gaan dit weekeinde kamperen in zuid Limburg dus ik hoop dat het wel wat droger wordt bij jullie in de buurt!
    Fijn pinksterweekend, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n veranda...maar met deze koude blijf je daar ook niet zitten....je nieuwe aanwinsten zijn prachtig en wat een leuk plantje
    Ik word ook helemaal tureluurs van dit weer.....is niet meer leuk....maar ja...afwachten en hopen.....en wat heb jij voor een lekkere vlaai daar heb ik nog nooit van gehoord.....eigen recept???...fijn weekend en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je plantje vind ik leuk, is het nou de Muelenbeckia? Die heb ik wel in de tuin staan, ik geloof nu nog niet te zien bij mij? Moet toch eens gaan 'zoeken' in m'n voortuin, maar ja, met dit weer blijf ik liever binnen. Ik ben wel een beetje jaloers op je Franse Flan, het klinkt goed, lijkt me ook heel lekker, ga ik ook maar eens maken! Fijne avond verder, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé, die wespenvanger heb ik ook. Bij mij is het ook een kikkervanger. Laatst zat er in kikker in. Het arme dier was al dood, hij kon er kennelijk niet meer uitkomen.
    Dus let goed op... dat er geen kikker inspringt.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het zo sneu voor jullie dat jullie daar zulk put weer hebben.
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie het goed beu zijn daar in Nederland en dat jullie verlangen naar wat zon.
    Gelukkig dat je daar nog een mooi droog pelkje hebt en dat je een kachel hebt waar je lekekr voor kunt genieten.
    Hou vol meid, het zal vast wel voorjaar worden.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie wespenvanger :-)
    Maar wat een weer buiten zeg....hier voor onder de veranda ook droog maar vind het zelfs te koud om nu buiten te zitten....niks geen frisse zomerbui :-(
    Eens moet toch het lekkere weer eraan komen....eens....
    Fijn Pinksterweekend...
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tja het wil maar niet gaan lukken met het voorjaar....geniet van een heerlijk weekend...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk om zo'n mooie overkapping te hebben. Dat hebben we in Nederland met dit weer wel nodig. Je plantje in de kan vind ik ook prachtig.
    Fijn pinksterweekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zelfs onder onze overkapping werd het nat gisteren en vandaag... zo jammer.
    Je hebt het zo mooi gestyled, met een beetje zon kun je er snel genieten.

    Lieve griet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ongelofelijk toch, de open haard nog aan in mei. Ik hoop dat het dit weekend iets beter gaat worden. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wespen zal je nu inderdaad niet snel tegen, slakken des te meer.
    Hoop dat het weer een beetje opklaart dit pinksterweekend er zijn zoveel leuke dingen om te doen dit weekend dat het jammer zou zijn als dat allemaal letterlijk in het water valt.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk een veranda..........daar kan ik alleen maar van dromen. Ik ben ontzettend graag buiten, maar met al die regen is het nu geen pretje.
    Ik wens je hele fijne pinksterdagen!
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een veranda lijkt mij heerlijk om te zitten, maar dan wel op zwoele zomeravonden... heerlijk om dan bij dit herfstachtige weer alvast weg te dromen over de vakantie die er aankomt!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen