dinsdag 14 mei 2013

Keukenrekje

Jullie hadden nog een up-date tegoed van het rekje wat ik laatst op de brocante-fair op Kasteel Limbricht had gekocht.
Ik heb het geverfd met de kleur Kiezel van Flexa en het is een heel ander gezicht geworden...

Dit was het...

De oude Brabantia-blikken van mijn moeder pronken nu op de bovenste plank...

Ook het hele oude theepotje van mijn oma heeft een plaatsje gekregen, naast een weckpot gevuld met gebaksvorkjes en het oude kleine kommetje van een kofferbak-verkoop in Kessel.

Deze oude poffert scoorde ik met Hemelvaartsdag op de Brocante-markt  hier in Maastricht.  Deze markt  was supergezellig en zeker de moeite waard voor een volgend jaar. Er stonden zeker 200 kramen. Zoveel mooie spulletjes heb ik gezien...

Zoals deze leuke puddingvorm, die een plaatsje kreeg aan mijn wildrek, die aan de buffetkast hangt. Boven  het lieve blauw-wit geblokte hartje zie je ook nog twee oude klemmetjes die ik er vond. Altijd leuk om een of andere mooie kaart aan te hangen...

Zoals jullie zien heb ik sowieso een zwak voor pudding/cake-vormen...

Hmm, het wordt weer eens tijd dat ik zo'n vorm gebruik voor al die lekkere dingen die er dan uit kunnen komen...
Zeker nu het buiten zo kil blijft, heb je behoefte aan iets warms, lekkers, zoet...

Liefs, Peetje












24 opmerkingen:

  1. Wat is het rekje mooi geworden, wat kan een likje verf dan toch veel doen! Je overige aankopen zijn ook erg mooi, blijft een leuke bezigheid om te speuren naar mooie spullen.

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je keukenrek is enorm opgeknapt. Die brabantiabussen had mijn moeder eerder ook. Helaas zijn ze allemaal weg. Leuk je puddingvormen. Ik heb een glazen vorm, daar doe ik wel eens ranonkels in. Je poffert is mooi. Die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat is wel een leukerd hoor! Mooi in die grijze kleur en mooi gestyled ook met die blikken en puddingvormen. Zeker een aanwinst. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wat is het rekje opgeknapt zeg!
    En wat een leuke spullen staan er op, met een eigen verhaal...
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Peet wat een leuk rekje is het geworden.
    En wat leuk dat je het heb opgehangen met gezellige spulletjes erin.

    gr, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je rekje is mooi geworden, je hebt er ook leuke spulletjes in gezet.
    De kleur vind ik super.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een metamorfose!! Heel leuk geworden, ben ook gek op puddingvormen en bakblikken :-)

    Fijne avond,
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi! De kleur vind ik super:) groetjes, Lindia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat rekje ziet er nu heel anders uit, je hebt er ook een mooie kleur voor uitgekozen. Ik had voorheen ook meerdere bakvormen, ze zijn inderdaad erg leuk. Maar met een rommelmarkt waar ik stond, heb ik er toch een paar verkocht...het werd tijd voor een flinke opruiming.

    Fijne avond...heb je al iets lekkers voor bij de koffie ;-)?

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je keukenrekje is prachtig geworden. Een hele mooie kleur. Zo te lezen was het een grote brocante markt bij jullie in Maastricht, leuk zeg. Je hebt leuke spulletjes gekocht.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een mooie oppepper gegeven aan dat rekje.
    Prachtig zoals hij daar hangt en superleuk gedecoreerd.

    Fijne week en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow prachtig zeg! Wat een verfje al niet kan doen! Kei leuk die brabantia blikken!
    Fijne avond!
    X Nicold

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is er een mooi rek onder jouw handen vandaan gekomen. Mooi ook de puddingvormen. Ik ben ook dol op poffertje en warme puddingen.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een verandering, echt mooi geworden. Daar kan je weer leuke spulletjes op zetten en dat heb je dan ook gedaan. Ga maar snel wat lekkers maken, want warm is het buiten nog niet!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is zeker een verandering. Een complete make-over. Je hebt hem ook leuk ingericht, helemaal als het ook om spullen gaat met een familieachtergrond.
    Je hebt leuke vondsten meegenomen en misschien is een lekkere warme bitterkoekjespudding iets?

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het geeft zoveel voldoenig he, als je iets weer mooi hebt opgeknapt, dat is altijd genieten!! Nou in die vorm kun je mooi weer eens zo'n griesmeelpudding maken toch?
    Ik kan me herinneren dat je dat afgelopen winter eens gepost hebt en dat de meesten daarvan gruwelden, ik niet trouwens hoor, mmmmmm!!!!!! ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je rekje is prachtig geworden. Je hebt er prachtige spullen op staan. De Brabantia blikken hadden wij vroeger thuis ook. Ze blijven toch leuk.
    Fijne week nog.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou zeg wat een geluk dat het rekje jou heeft gevonden, jij hebt met veel liefde hem tot een schoonheid omgetoverd.
    Heerlijk al die leuke vormen en keukenspulletjes.
    Echt een leuk hoekje daar in je keuken.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Liefde Peetje,
    de keuken plank is gek geworden! De oude pudding vormt vind ik geweldig en de oude clips ook! De teekane van je oma is bijzonder mooi!
    groeten en hou van een mooie dag!
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Idd...iets lekkers en zoets zou niet mis zijn.....;)
    Vind je rek prachtig geworden en zo heb je een mooi dierbaar hoekje.
    Wat zou oma trots zijn als ze wist dat haar theepotje zo gekoesterd wordt....

    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben je goed geslaagd zeg, op de brocante markten.
    Het rek is echt heel mooi geworden! En superleuk gestyled.
    Hier lijkt het momenteel wel herfst...........brrr ik krijg geloof ik ook zin in warme roompudding (daar heb ik de puddingvorm helaas niet voor nodig) met banaan en hagelslag...........hmmmmmm
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is je rek prachtig geworden en wat een leuke spulletjes erop...en in Maastricht zo'n grote brocante markt....nou daar moet ik dan ook maar eens naar toe gaan...groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen