vrijdag 24 mei 2013

Seringen buiten en binnen.

Voor wie er nog geen genoeg van krijgt...

Seringen in twee oude zinken kannen, die ik onlangs kocht op de brocante-fair in Valkenburg.

Kleine miniatuur-boeketjes in een tros....

Ze staan uiteraard ook binnen, vanwege de heerlijke geur.

Samen met twee bollen van de Ajuin-plant. Deze waren afgeknapt door de vele regen.

Maar in de vaas komen ze nog goed tot hun recht.

Vandaag worden we verblijd met een heerlijke zon! Het is wel nog fris, maar allee, we mogen niet klagen, het is tenminste droog!
Het blijkt de koudste lente te zijn sinds jaren (hoezo, opwarming van de aarde?).
Alles ziet er met een zonnetje toch beter uit, zelfs wij...
Ik wens jullie dan ook alle zon ter wereld toe, niet alleen buiten maar ook binnen, in jullie hart...
Fijn weekend!

P.S. Denken jullie aan de oproep van de moeder van Ruben en Julian, om zondagavond tussen 19.00-20.00 uur een kaarsje voor het raam te zetten? Alleen als je er achter staat, natuurlijk. Niets moet...(je kunt ook een warm vlammetje in je hart dragen...)



Liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. Wat staan de seringen mooi in je zinken kannen, het is een prachtig plaatje zo! Je kunt nu gelukkig wel naar buiten, al is het er nog fris.

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie plaatjes! Groet en fijn weekend, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze mooi de seringen en ik ruik ze hier al.....heerlijk die zoete geur....
    Prachtige foto's Peetje....
    Hier net een buitje en ook wat zon....maar buiten is het wel erg koud hoor brrr...
    Ja de opwarming van de aarde is echt in volle gang.....not ;-)
    Mooie gedachten om met velen een kaarsje te branden....

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je seringen staan mooi in de zinken emmers.
    Ik heb witte seringen, maar met al die regen denk ik dat ze snel bruin zullen zijn.
    Uiteraard brandt ik zondag een kaarsje, ze zijn heel de week al in mijn gedachten.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn de seringen mooi zowel aan de boom, de zinken potten en in de glazen vaas.
    Goed weekend, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie combinatie seringen en ajuinbollen, de kleurtjes passen zo leuk bij elkaar. Gezellig weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig.....die van jou lijken wel dubbel dikke bloemen te hebben.....Super!
    Geef je ze ook een speciale behandeling in huis in de vaas zodat ze langer goed blijven.......?

    De geur is bijna een parfum te noemen...zalig.

    Fijn weekend

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige volle Seringen en wat staan ze mooi, zowel buiten in de zinken kannen als binnen in die mooie vaas.
    Wat zal het heerlijk ruiken.
    Wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Seringen zijn een favoriet voor mij. Ik herinner me ze al toen ik nog een klein meisje was in de tuin van mijn ouders.
    Je pakt er mooi mee uit. En wat steekt de kleur binnen mooi af tegen het grijs, net als in de grijze kannen.
    Een mooie avond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je seringen blijven mooi, ik vind ze prachtig in de
    mooie blauwe kan..zo mooi als geheel.
    Het zonnetje heeft even goed gedaan, het begin is er.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou van seringen. Niet alleen de mooie bloem maar ook de geur. Staat ontzettend mooi in een vaas. Daar geniet je toch helemaal van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige seringen, ze zijn zo mooi.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie post Peetje...prachtig je seringen...en ja het is erg koud hoor...maar ook wij hadden zon vandaag...maar ook veel regen hoor......het komt goed ooit...hoop ik !!..liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik krijg echt niet genoeg van die mooie seringen hoor! Je hebt er prachtige foto's van gemaakt. Ze staan prachtig in de grijze kannen maar ook in je blauwe vaas.
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Seringen ruiken echt heerlijk!!
    Hele mooie foto's heb je gemaakt!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Linda,
    Seringen heerlijk, in ons vorige huis hadden we allemaal seringenstruiken langs het paadje naast het huis. Zo mooi en zo lekker geurend!! Dus ik heb even extra van jouw foto's genoten Jammer dat ze bij ons betrekkelijk kort bloeiden en ik had altijd pech met ze in een vaas zetten (binnen een dag verlept :-(
    Fijn weekend!
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooie foto's!
    Ik kan de seringen bijna ruiken!!

    Fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig ziet het uit....en de zinken kannen erbij....perfect.....hele mooie foto's...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Magnifique bouquet de lilas.....j'ai découvert depuis peu votre blog et je suis sous le charme.....bonne et douce soirée, Sophie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk die geur van de seringen.

    Fijn weekend
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig...de seringen! En wat heb je het sfeervol gestyled! Mooi...

    Fijne dag!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen