donderdag 30 mei 2013

Tong Tong-fair en nog een moederdagkadootje


Afgelopen zaterdag zijn we met het hele gezin naar de Tong Tong-fair in Den Haag geweest. Misschien kennen jullie het nog van toen het nog de Pasar Malam Besar heette. Het is een hele grote Indische markt met verschillende stands van sieraden, kleding, accessoires uit het oosten, boeken, wierook, keukenbenodigdheden voor de Indische keuken, sarongs, planten, cd's, theatervoorstellingen, live muziek en veel eten, heel veel eten. Dit alles staat in geweldig grote witte tenten op het Mali-veld. Een tent staat helemaal vol eetkraampjes, waar je de heerlijkste pisang-goreng (gebakken banaan), satés en andere typische Indische gerechten kunt krijgen. Een waar paradijs voor al je smaakpapillen en waar de geuren je helemaal naar het verre oosten brengen. Wij gaan er al 22 jaar naar toe en het is dus voor ons een jaarlijkse happening waar we ons elke keer op verheugen. We komen ook altijd thuis met heerlijke spekkoek en elk jaar met verschillende kleine hebbedingen.




Dit jaar zag ik dit prachtige wierookhoudertje, mooi bewerkt bovenop én aan de onderkant...

Wat een kunstnijverheid.

Een kleine boeddha kan uitkijken of de wierook wel goed opbrandt...



Ook vond ik er deze guirlande van aluminium hartjes.

Hij heeft een mooi plaatsje gekregen aan de en-suite kast. Mooi als de zon er op schijnt...



Deze guirlande kocht ik bij deze leuke stand van Bali-styling. Ik heb even op hun website gekeken en zag de mooiste schalen, bloempotten en natuurlijk grote boeddha's langs komen. Echt een aanrader voor wie van stoere materialen houdt... 

Bij een andere stand vond ik deze prachtig gekleurde offer-mand. 

Ik heb er al 3 thuis in verschillende maten, maar deze kon ik niet weerstaan vanwege het prachtige blauw. En ze zijn altijd handig om van alles en nog wat in te bewaren...

En het staat mooi bij mijn blauwe glas!

Natuurlijk konden mijn dochter en ik ook niet langs de sieraden-kraampjes gaan zónder armbandjes te kopen. Nee, dat ging écht niet...De jongens hadden meer oog voor alle lekkere dingen die hun pad kruiste: risolles, gado-gado, bapao's, loempia's, martabak...
Nu weer wachten op volgend jaar.


Ik wilde jullie ook nog deze leuke blokken laten zien...



Gekregen van mijn kinderen met Moederdag.






Zoals jullie kunnen zien kun je er mooie woorden mee maken.

En met deze woorden wil ik deze post ook afsluiten. Dankjewel voor jullie leuke reacties op mijn vorige posten. En alle stille bewonderaars, dank voor jullie bezoek op mijn blog!

Liefs, Peetje

17 opmerkingen:

  1. Wat heb je leuke aankopen gedaan! De wierookhouder staat ook prachtige bij je andere spulletjes. En wat heb je een superleuk cadeau gekregen voor moederdag. Ik heb deze blokken nog niet eerder gezien. Leuk hoor!
    Fijne dag!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed geslaagd, er is veel te beleven zoals je schrijft.
    Je gekochte spulletjes passen mooi bij wat je al hebt staan in huis!
    En die blokken zijn ook leuk, zeg. Daar kan je mooi mee variëren.
    Gezellige dag verder, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig uitje en wat heb je leuke aankopen gedaan! Je moederdagkado vind ik ook erg leuk, grappig om elke keer weer een ander woord mee te maken.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt een uitje, en leuk dat het hele gezin het leuk vindt!
    En wat een leuke spullen heb je meegenomen. En je past het moeiteloos in je huis in.
    De blokken die je van je kinderen kreeg, vind ik ook heel mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liefde Peetje,
    dat klinkt als een perfecte familie-uitje!
    De krans, de wierook en de blokken houder vind ik geweldig!
    Have a nice weekend! Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie spulletjes heb je gekocht.
    En wat een leuke blokken zijn dat.
    Kan je leuke woorden mee maken.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig om dit met z'n allen te doen en zo de traditie in ere te houden. En al dat lekkers klinkt bijzonder goed!

    De blokken zijn erg leuk, zo kun je elke keer een ander woord samenstellen.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig zo'n uitje en je hebt leuke spullen gekocht.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke markt lijkt me dit........zie zoveel moois wat je hebt meegenomen.
    Leuke sfeer.
    Ben pas ook naar de Action gegaan....maar hier niets geen blauwe flessen ;(
    Zo jammer.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zo'n uitje met het gezin, en je hebt gave aanwinsten gescoord.
    Ik vind je slinger met hartjes heel apart, mooie kleur als de zon erop schijnt.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je er al zovele jaren naar toe gaat en met heel mooie
    aanwinsten...wat een verscheidenheid aan spullen zeg, maar
    wel heel erg mooi!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan mij herinneren dat je vroeger een Pasar Malam in Amsterdam had, of dat nu nog zo is......, heel gezellig altijd.

    Je hebt mooie spulletjes gekocht en de blokken vind ik een prachtig moederdag cadeau wat je hebt gekregen, staat super.

    Nog een fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie aanwinsten! Prachtig, de wierookhouder, heel bijzonder met het kleine boeddhaatje. En de offermand is ook zo mooi, volgende keer moet ik ook echt eens gaan. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jee ik dacht dat de Pasar Malam Besar niet meer bestond, maar het heeft alleen maar een andere naam gekregen, oeps!!
    Tong Tong Fair dus, onthouden maar voor volgend jaar.
    Leuke spullen heb je gekocht!!
    Zo'n offermand heb ik in het roze op de speelkamer, ik heb m al heel lang, leuk zijn ze he?

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Peetje,
    Ik heb persoonlijk niets met Indonesisch, maar het offer-mandje vind ik wel heel erg mooi hoor. O ja, en Indonesische eten is natuurlijk ook vreselijk lekker...
    Ik wens je alvast een heel mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo´n dagje uit waarbij iedereen geniet.
    Leuke dingen heb je gekocht, dat wierookhoudertje is inderdaad heel erg mooi.
    En je blokken, wat een leuk kado en inderdaad kun je er lekker mee spelen:)
    Nou geniet van al je mooie dingetjes om je heen en een fijn weekend toegewenst.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat gezellig een jaarlijks gezinsuitje naar zo'n markt. Met voor ieder wat wils. Leuke dingen heb je gekocht.
    Leuk idee van je kinderen om jou de letterblokken te geven. Daar is over nagedacht.
    Prettig weekend, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen