dinsdag 21 mei 2013

Tuin-vitamientjes deel II

Zoals beloofd, de rest van de tuin...



De varens schieten als pluimen uit de grond. De roze stipjes zijn Akelei. En overal tussendoor de vergeet-mij-nietjes.

Akelei.

Deze paarse Akelei is een van mijn favorieten.


De seringenboom, prachtig in bloei...Aan de voet van de Catalpa-boom ontvouwt zich de Hosta tussen de maagdenpalm en klimop.

Heerlijk geurende bloemtrossen...

Natuurlijk staan er nu ook 'n paar binnen in een kan...

Nog een Hosta. Deze geeft mega-grote bladeren in de zomer. Hij staat aan de voet van de witte seringenboom. Ook zie je nog net de slingers van de blauwe regen tegen de paal van de pergola. Hopelijk komen er dit jaar weer meer trossen aan...


Ik dacht dat dit schildersverdriet heet (als je de bloemetjes aandachtig bekijkt, snap je waarom: niet te schilderen ,zo fijn...)

Mijn kweekhoekje met stokrozen en frambozenplantjes.

De druivenstruik begint ook aan zijn groeispurt (druif: Boskoop).

Pioenroos in knop.

De achtermuur met fontein. De klimop is net gesnoeid.

In de potten nog meer Hosta's en varens. Dit is in de zomer een donker, koel plekje. Ideaal voor deze planten.

Tussen de potten ligt nog een oude druiventak.

Dit plantje kom je hier overal tegen: Frans muurbekje. Van mij mag ie.


Deze creatie in het midden is ook een blijvertje. Groeit goed, mits elke dag water en wat voedsel.  En geeft heerlijke kopjes...


Ondertussen is de tuin alweer flink gegroeid, na de vele regenbuien en toch nog flinke zonnige periodes, zoals op 1e Pinksterdag. De tuin veranderd steeds, maar is nu in het voorjaar toch het mooist met al het frisgroen.

Dank jullie wel voor alle leuke reacties, altijd een feest om te lezen.
En alle nieuwe volgers wil ik van harte welkom heten, gezellig dat jullie er bij zijn.

Liefs, Peetje


27 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tuin!! Prachtig!! Je seringenboom doet het echt heel goed. Die van ons dit jaar jammer genoeg niet zo. Hebben 'm moeten verplaatsen. Hopelijk doet hij het volgend jaar weer net zo mooi als anders. Tja en poes past precies in dit plaatje thuis. Zo'n flower-power katje. Geweldig!! Geniet lekker van je tuintje.

    Fijne avond.

    Lieve groetjes
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tuin heb je, veel variatie!
    Als ik over jouw schutting kijk, zie ik dezelfde rode daken als in mijn wijk..
    Leuk, bij ons in het dorp zijn wij de enige wijk met rode daken..
    Achter het glas genieten deze week van de tuin en nu maar hopen dat de wind morgen niet veel kapot maakt..:(
    Lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tuin en wat is alles al ver bij jou... hier zijn de pioenrozen nog maar klein en de vergeet-mij-nietjes zijn nog maar her en der te vinden. Ik hoop dat het snel mooi weer wordt en jij lekker kan genieten van al dit moois.

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snuif!!! Lekker hoor die seringen.
    En de rest is ook mooi.

    Groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie gezellige tuin heb je.
    Hou wel van jou soort tuin.
    Heel gezellig.

    gr, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's van je prachtige tuin en lieve poes. En ik zag dat je ook heerlijke seringen in de tuin hebt. Prachtig hoor.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een mooie ruime tuin en wat staat er al veel in bloei. De hosta staat er ook prachtig bij, zo te zien heb je (nog) geen last van slakken. Aan het einde van de zomer is hier weinig meer over van de hosta, de bladeren zijn dan nagenoeg kaalgevreten, ondanks de korrels die ik er altijd in strooi.

    Geniet maar lekker van je fraaie tuin! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie tuin heb je, je seringen zijn mooi hoor, en de geur... heerlijk.
    Leuk al die plantjes die door elkaar groeien en bloeien.

    Fijne Avond nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke natuurlijke tuin! En wat bloeit er al veel. De seringenboom vind ik ook erg mooi. Alles is nu zo mooi groen. Dus de lente kan wat mij betreft wel beginnen, dan kunnen we eindelijk lekker gaan genieten van het buitenleven!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke tuinfoto's, ik vind je seringenboom prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt echt een heerlijke tuin. Mooi groot ook en met van alles en nog wat. Dit is wat mij betreft wel de mooiste tijd van het jaar als het om de tuin gaat. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hoor je tuin...prachtig...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heerlijke tuin heb je, er valt veel te zien!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt een lekkere diepe tuin waar lekker veel in staat.
    Er is een hoop te beleven en te zien!
    Gezellig, ik hoop ook dat je er veel in kan zitten!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtige tuin en er bloeit al veel. En een heerlijke geurende sering, hier staat een kleine in de tuin dus bloemen binnen zetten dat zit er nog niet in.
    Wat poseert poes lief, 'vergeet mij niet' tussen de gelijknamige bloemetjes.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig en heel gezellig en wanneer heb je die foto's genomen??? Hier hebben we al 2 weken geen zon gezien, het lijkt hier wel herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's weer!!
    En de poes poseert zo mooi tussen de bloemen, die moet je vergroten...
    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige tuin heb je! Die eerste foto met dat doorkijkje door die oude boom heen, schitterend! Wat bloeit er al veel. Onze (achter)tuin op het noorden blijft helaas een beetje achter, wel veel groen, maar nog niets bloeit.
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie tuin heb je en prachtige planten. Seringen ben ik altijd helemaal verliefd op. En hosta vind ik ook heel mooi. Op mijn balkon heb ik ook een grote pot staan.
    Jammer dat we er buiten niet van kunnen genieten.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een prachtige tuin heb hier echt genoten van je mooie plaatjes ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke doorkijkjes in je tuin zeg, ik geniet van de ongedwongenheid, de veelzijdigheid van planten en het lekkere sfeertje...
    Fijn dat je ook een tuin hebt waar je lekker in kunt rommelen, kweken en genieten van die grappige poes!!!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke plaatjes......op de foto's lijkt het tenminste heerlijk zomers.....alsof de zon schijnt.......
    Ha en aangezien die hier niet te zien is....oké het is nu avond........was het dus even wegdromen...

    Fijne avond

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke tuin heb je, ik herken veel planten want bij mij ook veel schaduw. Hoop dat we er gauw van kunnen genieten, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een heerlijk plekje heb je daar meid!
    Ja heerlijk groen is het na al die regen die jullie hebben gehad.
    Blauwe regen groeit langzaam he? Heb je hem al lang?
    Dat mooie gestreepte plantje is echt iets waar ik ooit wel eens een stekje van wil hebben:) Kopjes krijgen ben ik dol op.
    Nee nu moet ik echt mijn bed opzoeken.
    Trusten.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Peetje liefde, uw tuin ziet er geweldig uit!
    Zoveel mooie planten! Uw varens zijn super aardig!
    Nu in het voorjaar, waar elke dag wat er gebeurt in de nieuwe tuin, het is heel spannend en mooi! Dank u voor de beat!
    Lieve groet
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw Peetje wat een prachtige tuin heb je toch!
    Die eerste foto is wel erg mooi genomen zo door de boom heen.....door de takken dan he anders zie je niks hihi
    En je laatste foto is zo lief ik hoop ook dat die nog heeeel lang blijft :-)
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Peetje, wat een gezellige tuin heb je, het groeit en bloeit.
    En je laatste foto, met die creatie in het midden is echt te leuk.
    Wat zijn het toch grappige beestjes, hij of zij is er echte voor gaan zitten.
    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen