zaterdag 18 mei 2013

Tuin-vitamientjes


 Gelukkig had ik vorige week al wat foto's van de tuin genomen, toen het nog wat beter weer was...





De lobelia en Vlijtige lies hebben het prima bij elkaar..

Alvast een doorkijkje vanaf het eerste terras. De buxus doet het tenminste goed in dit vochtige weer ...

De Lieve-vrouwe-bedstro omringd de tuinlamp. Het zijn net kleine sterretjes...

Het wordt langzaam lekker groen langs het kiezelpad, met uienbollen, Akelei, Hosta, boerenjasmijn en varens...

In de potten dit jaar witte geraniums. In de kleine potjes zit Kindje-op-moeders-schoot. Op de voorgrond nog een allerliefst tafereeltje met 4 vogeltjes om een bakje, gevonden bij de kringloop. Het was zo lekker verweerd...

Een explosie van prachtige bloempjes...



Op de 'side-table' van de tuin mijn nieuwste aanwinst...

Deze prachtige gietijzeren tuinvazen, gescoord op de Brocante-markt in Maastricht op Hemelvaartsdag.

Die kon ik echt niet laten staan.Voor 12,50 euro per stuk...(!)

Deze twee zuilen maakte manlief 2 jaar geleden voor bij het communie-feest van de jongste. Ze stonden toen aan weerszijde van de poort met prachtige witte hortensia's erin, het bezoek op te wachten.

De rest van de tuin komt volgende keer aan de beurt. Voor nu wil ik iedereen nog een prachtig Pinksterweekend wensen met hopelijk veel zon!

Liefs, Peetje

28 opmerkingen:

  1. Het groeitben bloeit al mooi bij jou in de tuin. Nu het zonnetje er nog bij en dan is het echt genieten. Fijne pinksterdagen Peetje.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat alles er mooi bij in je tuin...
    Lieve vrouwe-bed-stro wat een mooi plantje maar denk ik wel een woekeraar?
    Je Franse vaas is gaaf...zoek er ook al een tijd één maar nog niks gevonden....
    Morgen zeggen ze dat het een prima dagje zal zijn...laten we het hopen ;-)
    Jij ook een fijn pinksterweekend meis :-)
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je al veel bloemen in de tuin! De alium vind ik ook zo mooi, ik heb deze plant een paar jaar geleden in een pot gehad. Morgen schijnt het fraai weer te worden, ik hoop dat je dan lekker tussen de bloemen kunt genieten van de zon.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Belas flores, jardim encantador.
    Bom fim de semana!
    °º✿✿ Beijinhos do Brasil
    °º✿
    º° ✿✿° ·.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt al lekker veel kleur in de tuin.
    Je zelf gemaakte bakken vind ik leuk, en ook je gietijzeren vazen.
    Voor jou ook een fijn pinksterweekend,

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er al fraai uit in je tuin, het gaat zo hard nu!
    Je vazen zijn goedkope, maar prachtige aankopen (en ook zwaar, vrees ik, je zal wel lekker hebben moeten sjouwen ;-)). Ik zie daar ook nog een stukje van een lief poezenkopje...Ik ben benieuwd naar het andere stuk tuin. Een fijn (hopelijk) zonnig weekend! Geniet ervan, lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als heb je dan niet zo'n grote tuin, hij ziet er mooi uit!
    Prachtig al die bloemen en de buxus.
    Die zelfgemaakte hoge bakken vind ik ook heel leuk. Als de lobelia goed gaat groeien valt ze er mooi overheen.
    Hopelijk kun je morgen mooi buiten zitten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je tuin staat er mooi bij!!! en wat heb jij leuke vonsten gedaan, die tuinvazen...dat is echt een koopje.
    De hoge bakken, daar ben ik wel een beetje jaloers op, zoiets is nog steeds een wens van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige tuinfoto's. Je hebt een hele mooie tuin. Misschien wordt het morgen weer iets beter weer.

    Fijn weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk dat er al van alles bloeit in je tuin. En alles is zo mooi frisgroen. De uienbollen vind ik ook zo mooi. Ik ben nu al benieuwd naar mee foto's van je tuin.
    Fijne pinksterdagen.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super he, nu alles toch begint te bloeien en groeien!

    Fijne pinksterdagen!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige tuin foto,s en er bloeit al zoveel en heel wit een sfeervolle tuin.

    Groetjes. Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi om te zien al die bloeiende plantjes!!
    Daar kan je dan echt van genieten he, nu de zon nog, als het goed is, wordt het morgen een aangename dag.
    Geniet van de Pinksterdagen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb jij een prachtige tuin en wat bloeit er al veel! Nu maar hopen dat je morgen buiten kunt zitten in een luie stoel en je ervan kunt genieten.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een heerlijke tuin heb je en wat heb je al veel bloeiend spul!
    Die lieve vrouwe bed stro ga ik onthouden, vind hem erg mooi.
    Fijn weekend!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig allemaal Peetje...wat een mooie tuin hebben jullie !!!,...fijne zondag liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie tuin heb je Peetje.
    Wat een mooie aanwinst je Franse vazen en mooie beplanting heb je in de tuin.
    De zon komt hier nu door, dus kunnen we weer genieten van het buitenleven.

    Ik wens je fijne Pinksterdagen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige grote tuin heb je en al zoveel planten. Bij ons moet het nog even. Volgens mij komt hier het zonnetje er een klein beetje doorpiepen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie tuin heb je!
    Prachtig om te zien hoe alles gaat groeien en bloeien.
    Mooie foto's heb je gemaakt.
    Geniet ervan!!
    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Peetje wat heb jij een lekkere mooie tuin.
    Ja groeien doet het wel met dit weer.
    Mooie Franse vaas heb je gekocht.
    Ben er zelf ook wel een beetje gek op.
    En voor weinig geld.

    fijn pinkster weekend.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijke tuinbeelden......wat een mooie sfeer heb je in je tuin......
    En alles bloeit toch al zo mooi....ondanks het sombere weer......
    Hier in het noorden bloeit toch alles wat later......

    De buxus is zo mooi bij je......

    Heb genoten....

    Dank

    FIjne dagen

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie indruk krijgen we zo van je tuin, de buxus heel erg mooi en dan je bloeiende planten en je bakken...lijkt me heerlijk om daar gezellig te relaxen.
    Fijne dagen nog en lieve groet,
    Eefoe

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Via, via kwam ik op je mooie blog terecht. Wat een prachtige foto's en gezellige tuin.

    Fijne dag nog.

    Groet,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schitterende plaatjes, ik vind vooral de foto langs het kiezelpad erg mooi.. wat een mooie border is dat.
    En de lieve vrouwe bedstro, kende ik niet, heeft mijn moeder vorige week toevallig bij mij in de tuin geplant (uit haar tuin), nu weet ik hoe mooi het gaat worden als ik jouw foto's zie!!

    Dus jij houdt ook van stipjes? Ja.. ik denk het ook, dat ze wat gezelligs hebben (gek he.. hoe je dat soms kunt hebben met dingen;).

    Fijne Pinksteren verder!

    Lieve groet,
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige plaatjes uit jouw romantische tuin....en wat een leuke vazen van de brocante markt...het ziet er allemaal prachtig uit...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto's!! Ziet er ontzettend mooi uit. Lieve-vrouwe-bedstro is dat een bodembedekker? Zoek nl ook zoiets en deze vind ik wel heel erg leuk!!

    Ik vind je website erg leuk, ik ga je zeker volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb even genoten van je mooie tuintje.
    Een lekker plekje heb je daar.
    Wat heb je die buxus in een leuke vorm zeg.
    Ja heerlijk groeizaam weer maar jullie willen natuurlijk graag wat anders.
    Wij zullen de komende dagen ook wat meer regen krijgen en koudere temperaturen.
    Ook wel even fijn want dan kan ik me weer even wat meer concentreren op het binnen huishouden, er blijft nu veel liggen:)
    Tuinieren in het zonnetje trekt nu veel meer, hihi.
    LIefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige tuin hebben jullie zeg! Mooie borders, afgewisseld met die prachtige buxushaag, wat een bijzondere vorm!,wachten is nu op de zonnige dagen zodat je heerlijk buiten kunt vertoeven!

    BeantwoordenVerwijderen