dinsdag 28 mei 2013

ZON !!!

Gisteren was ie er dan eindelijk: heerlijke warme zon!


Oude strandstoel uit de schuur gehaald en lekker lezen in de zon, heerlijk!

Polleke vermaakte zich ook en liet de warmte van de zon op haar buikje schijnen. Poezen weten wat lekker is...

Alleen jammer dat er dan een folie over heen zit en de vis nog bevroren is...


Voor het eerst dit jaar bloeit mijn Jacobsladder met mooie witte kelkbloempjes.

De witte Akelei. Nu kon ik 'm eens goed fotograferen, omdat de bloemkopjes eindelijk eens naar de zon keken...



Ik weet niet meer hoe deze heet, maar deze struik trakteert elk jaar op prachtige bloemen, die door hun kleur eruit knallen. Bloeit ook lang.


Mooi frisgroene klimop.


En de ondergaande zon vangen we nog lekker in het prieeltje...
Mwah, kan me slechtere dagen herinneren.....


Liefs, Peetje 


22 opmerkingen:

  1. Dat is echt genieten met een hoofdletter. Wat heerlijk hè die zon die volop schijnt.
    Wat een mooie bloeiers heb je in de tuin Peetje en die oude ligstoel nodigt wel uit zeg.
    Een leuke foto van de poes die echt ligt te genieten van al die zonnestralen.
    Wens je nog een zonnige dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè dat we nu zo lekker van de zon kunnen genieten. Ik zit nu ook buiten, genietend van de warmte terwijl ik op mijn iPad je post lees en een reactie achterlaat. Je hoort mij ook niet klagen hoor...dit is het goede leven!

    Wat ligt de poes lekker te bruinen, geef het beestje eens ongelijk!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is dan weer het voordeel van veel regendagen: we genieten nu extra van de zon :)
    Ik heb vandaag met de deuren open, de keuken gesopt..haha..net of dat dan ook leuker is :)
    Eind deze week ga ik 2 dagen met manlief op stap..maar helaas de berichten zijn niet zo gunstig ;(
    Fijne week,
    lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he deze dagen. Het is echt genieten! Ben bang dat het na vandaag weer gebeurd is.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze hond ligt nu ook heerlijk gestrekt in het zonnetje, het is een puppy en ze ontdekt nu pas dat dat heerlijk is.
    Ik heb vooral onkruid verwijderd uit de tuin vandaag, maar het gaat weer regenen,
    dus volgende week mag ik het weer doen grrrr.
    Maar voorlopig genieten we er nog even van vandaag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er gelijk anders uit als de zon schijnt, je lekker naar buiten kunt lopen met een kop koffie, de warmte voelen van de zon. ja, ik heb ook genoten.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kom ook net van buiten, kan er geen genoeg van krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een heerlijk plekje in de zon, genieten maar.

    Gezellige avond, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is zo heerlijk om buiten te genieten.....
    Je tuin en en je mooie strandstoel zien er uitnodigend uit...

    Fijne week en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vandaag was het echt even genieten he? Je hebt je stoel al klaarstaan en nu heerlijk genieten.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk, zo'n strandstoel.
    Ja... het was genieten vandaag, ik heb lekker in de tuin gewerkt.
    Van mijn mag het zo wel blijven......

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En daar is je stoel dan! Ik heb weer wat geleerd: je schrijft over de Jacobsladder, die zag ik pas in een tuin, maar ik wist niet wat het was, nu dus wel! Je witte akelei is mooi zeg. Het was afgelopen dagen ouderwets lekker weer, op naar de volgende zonnige periode, even geduld maar...
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je heerlijke foto's gemaakt! In die mooie strandstoel heb je vast en zeker genoten van het mooie weer. Je prieeltje ziet er ook gezellig uit. Nu maar hopen dat het mooie weer nog niet op is!
    Fijne week.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk om weer te kunnen genieten van de zon!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn plekje in zo'n mooie strandstoel. En Polleke ligt zo lekker te zonnen zijn buik is er al bruin van geworden.
    Ik hoop dat het morgen ook nog mooi weer is, want vandaag heb ik gewerkt van 8 tot 22u inclusief een EHBO cursus in de avond. Dus morgen wil ik wel iets in de tuin doen. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is het toch genieten met een beetje zon....voor mens en dier...we hebben het echt nodig allemaal en wat kunnen we genieten van de prachtige bloemen die te voorschijn komen....je hebt er een hele mooie post van gemaakt...fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat staan je bloemen er alweer prachtig bij zeg!! Dit is idd genieten!! Wel jammer voor poes... Weer mis gevangen bij de vis haha.

    Lieve groet
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Peetje,
    Ja het was zeker genieten de afgelopen dagen. Die strandstoel... geweldig. Mijn oma had vroeger van die stoelen in haar tuin staan. Super, wat leuk.
    En je tuin ziet er ook al zo mooi uit, en dan dat prieeltje. Wat super mooi...
    Ik wens je een heel mooie dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jaaa de zin hebben we twee dagen gehad :-)
    Vandaag weer regen...maar die twee dagen pakken ze ons niet meer af ;-)
    Prachtige foto's van je tuin en hoe die ene plant heet weet ik ook niet maar ik vind hem wel erg mooi....
    Haha Polleke dacht ook van hmmm na het zonnebaden een lekker visje....helaas....
    Fijne dag Peetje! Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Peetje liefde, ja, je hebt om te genieten, wie weet wanneer het zo mooi zonnig weer elke minuut! Je hebt mooie bloemen in de tuin dinem! En uw tuinhuisje Ik vind het geweldig, want je kan zeker genieten van de zonsondergang!
    Fijne dag!Lieve groet,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je bloemetjes genieten al even veel van al die straaltjes als jij en je poes.
    Heerlijk dat jullie nu ook je portie krijgen, jullie verdienen het.
    Vast houden die zon daar:)
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen