zondag 23 juni 2013

Bemelen, Antiek/Brocante Markt


Vandaag zijn we naar de grote Antiek/Brocante markt in Bemelen geweest. Hoewel het weer het een beetje liet afweten, was het toch gezellig druk in dit prachtige Limburgse dorp bij Maastricht.
Jas goed dichtgeknoopt, paraplu onder handbereik en oplettend voor een plensbui vanaf het zeil van de marktkramen, die na een fikse bui volliepen, hebben we toch veel mooie dingen gezien... 
Deze ijzeren hanger werd vroeger gebruikt door de mijnwerkers. Het bakje is voor de zeep en aan de haken werden de handdoek en kleren gehangen...

Het materiaal is mooi verweerd...

En in de tuin vindt je er altijd wel een plaatsje voor.

Ook vond ik er dit schattige vogelkooitje...

De vogel is gevlogen...

Even een impressie van deze jaarlijkse markt:










Ook op de binnen-erven van oude boerderijen staan de stalletjes opgesteld...

Het vormt een lang lint van kraampjes door het dorp.











Bemelen heeft hele mooie locaties...


Volgend jaar weer (maar dan hopelijk met meer zon én warmte!).

Liefs, Peetje.


22 opmerkingen:

  1. Wat een leuke markt het is jammer dat het weer niet meezat he? Maar wat ben je leuk geslaagd. Heel apart ik had het nog nooit gezien.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi overzicht van de antiek/brocante markt en wat heb je leuke spulletjes gekocht. Kan me voorstellen dat je je daar wel vermaakt. Het is voor ons alleen een beetje ver (kust Waddenzee), dan moet je er al een weekendje van maken. Toch even kunnen genieten van jouw foto's.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke aankopen heb je gedaan, vooral dat bakje vind ik leuk, nog nooit zoiets gezien, en leuk ook dat ik nu weet wat het is.
    De markt ziet er sfeervol uit, een leuk dagje uit!

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Peetje,
    Dat zijn mooie foto's! en dus een grote rommelmarkt met prachtige lieverd!
    Uw Vogelkäffig is prachtig! Je hebt geweldig spul gevonden!
    Een mooie nieuwe week wens ik u!
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer hè dat het weer niet wilde meewerken, maar je heb er toch leuke dingen op de kop getikt Peetje.
    Wat leuk dat rekje wat vroeger door de mijnwerkers werd gebruikt.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het daar mooi! Wat een heerlijke sfeer. Wat goed van je dat je zoveel mooie foto's hebt gemaakt, nu kan ik ook even lekker sfeerproeven...
    Het rekje voor zeep en handdoeken is heel mooi en bijzonder...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om daar te mogen snuffelen......liefs fijne week van mij..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heerlijk uit..hier komen de kidsnet binnen met drijfnatte haren en kleren....laat de zon maar komen ☼ dan is alles gezelliger...
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzonder zeeprekje zeg...leuk zo verhaal erbij....zou anders niet geweten hebben waarvoor het gediend had ;-)
    Sfeertje is mooi vastgelegd...jammer van het weer...
    Fijne week! Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er gezellig uit! Je hebt leuke vondsten gedaan, vooral het vogelkooitje vind ik erg leuk.

    Fijne dag. Miranda ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi dorp is het!
    En leuk al die kraampjes die er door heen gaan.
    Je hebt een mooie vondst gedaan! Stukje geschiedenis uit de mijnwerkerstijd!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er gezellig uit de markt, jammer dat het regende...
    Je hebt mooie spulletjes gekocht!

    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op je foto's zie ik veel mooie spulletjes voorbij komen, ik zou mij daar wel een aantal uren kunnen vermaken. Je nieuwste aanwinst is heel bijzonder, ik kende het niet en zou er zo ook niet het gebruik van geweten hebben.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat veel moois bij elkaar! Leuke aankopen.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er gezellig uit zeg! Ik zie zo al een paar leuke spulletjes staan. Zelf heb je ook leuke aankopen gedaan! De ijzeren hanger vind ik ook heel bijzonder.
    Fijne week!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zie wel dat er heel wat te koop is daar en dat er veel leuks tussen zit.
    Jij bent in ieder geval goed geslaagd!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet et er ondanks het weer toch gezellig uit op de markt. De hanger van de mijnwerkers vind ik heel bijzonder. En ik zie ook nog een mooie emaille emmer met Saksisch motief staan.
    Ik ben gisteren teruggekomen van drie weken vakantie in zuid Frankrijk en daar heb ik ook gestruind over verschillende brocante markten en natuurlijk het nodige mee naar huis genomen.
    Je posten van de afgelopen weken ook even teruggelezen, gezellig.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke hanger en een leuk verhaal er bij.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die hanger is prachtig, die heb ik nog nooit gezien.
    De markt ziet er echt ontzettend leuk uit, ik doe dat ook altijd zo graag he!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie hanger. Kooitje is ook leuk, zoiets hadden wij vroeger ook thuis. Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een indrukken zeg, het ziet er allemaal zo mooi uit, dat'moet een
    leuke dag geweest zijn.
    Je hanger is echt heel mooi.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet dat er gezellig uit! En wat heb je mooie spullen op de kop weten te tikken!

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen