woensdag 26 juni 2013

Blogpauze

 Eerst wil ik graag Pascale van Tia Pepa (re)styling, bedanken voor het winnen van haar Give-away. Dit is de eerste keer dat ik zoiets win en ben er dan ook reuze-trots op. Het zal zeker een mooi plaatsje vinden hier, waar ik ter zijner tijd natuurlijk weer een leuke post van maak! Pascale, nogmaals hartelijk dank!!


Laatst kwam ik bij de kringloop deze leuke fles/windlicht tegen. De onderkant is er afgesneden, waardoor je 'm om iets heen kunt zetten.

Er staat LED op. Ik denk niet dat daar de verlichting mee bedoeld wordt, haha.

Ik vind hem gewoon stoer en daarom staat hij nu mooi te wezen op mijn oude picknick-tafel.

Deze picknick-tafel staat nu nog op een gedeelte van het nieuw te leggen terras, waar manlief een paar weken geleden mee begonnen is. Maar eerst heeft hij nog een muur gemetseld. Als rand heeft hij een "muizentand" gemaakt (we hoorden pas later hoe zoiets heet). En schrik niet van het bonte geheel: de muur wordt nog wit geverfd! (stenen waren gratis, vandaar).

Nog een uitdaging om dit te voegen, omdat de stenen uitsteken.

Maar het is gelukt. Nu de rest nog...
Maar dat zal even op zich laten wachten. Manlief heeft nl vorige week een bedrijfsongeval gehad, waardoor zijn rechterarm nu in een gipsen spalk zit. Er is een metalen deksel op zijn pink gevallen wat een  diepe snee veroorzaakte, maar ook een pees werd geraakt. Hechtingen en stabilisatie volgde, waardoor hij nu bijna niets meer kan. Dus ook niet klussen. En dat voor zo'n bezig baasje!

Maar hij kan/mag ook niet autorijden, waardoor ik nu steeds zijn 'chauffeur' ben. En aangezien we over enkele dagen op vakantie gaan naar Zuid-Frankrijk, mag ik nu het hele stuk alleen rijden. Jippie! Niet!!! Maar het alternatief: annuleren, kwam niet bij ons op. Wij, en vooral de kinderen hebben zich zo verheugd op deze vakantie, dat we het niet eens in overweging namen. We gaan!

Dus onze buurtjes mogen de komende tijd de plantjes verzorgen...

Wij genieten hopelijk van veel zon...

Lekker spetteren in het zwembad (manlief met plastic zak om arm, hihi)...

Van kleine idyllische dorpjes met van die leuke steegjes en doorkijkjes... 

En hier en daar brocante (sorry kids!)... 

En natuurlijk lavendelvelden!

Lieve mede-blogsters en stille volgers, ik las even een blogpauze in. Ik wens iedereen een hele mooie inspirerende vakantie toe, ver weg of lekker thuis! Geniet lekker van het mooie weer dat er zeker  zal komen, heerlijk eten en drinken(diëten doen we wel daarna) en vooral van elkaar.

Liefs, Peetje

26 opmerkingen:

  1. Wat wordt het mooi Peetje maar jee wat schrikken zeg.....hoelang moet hij nu wel niet met die gipsspalk omlopen?
    Oei dat hele stuk alleen rijden....nou maar vaak een pauze nemen...beentjes strekken....suc6 maar je gaat naar een heel mooie land....lekker genieten meis!!
    Prachtige foto's zie ik hier...je plantjes staan er mooi bij :-)
    Ook ik ga een blogpauze inlassen over een weekje....dan ben ik begin september weer thuis....Zal een aantal weken een het water vertoeven dus hoop dat de weergoden ons goed gezind zijn....
    Hele fijne vakantie meis...geniet ervan....doe voorzichtig en we zien je wel weer verschijnen :-)
    Happy Holiday!!!
    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je mooie give away! Deze past prachtig bij je spulletjes.
    Ik vind jullie tuinmuur ook erg mooi. Vervelend voor je man dat hij gewond is geraakt, maar gelukkig kunnen jullie nog lekker op vakantie. Ik wens je heel veel plezier!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De muur ziet er prachtig uit maar het bedrijfsongeval van je man is veel minder leuk! Balen zo net voor de vakantie. Ik hou er ook niet zo van om hele einden te moeten rijden, maar zou de reis ook niet geannuleerd hebben...dan maar iets rustiger die kant op tuffen denk ik dan maar.

    Ik moet altijd wennen aan de vakantietijd en alle blogpauzes....ik snap het heel goed, maar vind die rust in blogland altijd zo ongezellig. Uiteraard wens ik jullie een hele, hele fijne vakantie met veel zon...geniet er van en doe rustig aan!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je muur wordt mooi zeg, ik zie het al helemaal voor me in het wit, SUPER.....
    Oei... een bedrijfsongeval, zo kort voor jullie vakantie, gelukkig is het alleen bij de pink gebleven, Beterschap ermee.
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie, geniet ervan.
    En tot bloggens weer!

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vervelend dat je man een bedrijfsongeval heeft gehad. Laten we hopen dat het allemaal weer goed komt! En jij het hele end rijden. Je kan soms meer dan je denkt, hoor. Vorig jaar moest ik ruim 900 km achter het stuur naar huis rijden, omdat mijn lief juist tijdens de vakantie een ongeluk had gehad. Maar het ging goed! Heel veel plezier tijdens jullie vakantie en tot gauw weer!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend dat je man een bedrijfsongeval heeft gehad.
    Gelukkig kan jij ook autorijden en hoeft de vakantie niet geannuleerd te worden, maar ik zou er ook tegenop zien om zo'n eind te rijden.
    Wat mooi zo'n muur als omheining, het eindresultaat zal vast prachtig worden Peetje.
    Ik wens je een heerlijke zomervakantie toe en beterschap voor je man.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He wat vervelend zo'n bedrijfsongeval, dat is schrikken zeg! maar wat heeft hij die muur mooi gemetseld, echt heel erg knap hoor! Geniet van je vakantie, neem de tijd voor het rijden! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er is al een heel werk verzet in jullie tuin. Ik vind de muur heel mooi geworden, apart die uitstekende stenen. Jammer dat je man een bedrijfsongeval kreeg. Ik hoop dat het goed herstelt!
    Ik wens jullie een geweldige tijd in Frankrijk! Geniet volop van de vrije tijd, van elkaar, de natuur, de brocante.
    En doe voorzichtig met rijden.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel plezier met de vakantie.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach, wat een pech dat je man gewond is geraakt zo vlak voor de vakantie. Maar de muur heeft hij prachtig gemaakt!
    Heerlijk Frankrijk ik hoop dat jullie net zo'n mooi weer krijgen als dat wij hadden. Ik heb ook de nodige foto's genomen van mooie doorkijkjes en lavendel enz. Veel plezier ook op de markten.
    Voor het ele gezin een hele fijne vakantie en een goede reis! Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Balen zeg van je man, voor hem ook niet leuk, zo vlak voor de vakantie, maar het is niet anders.
    De muur is echt prachtig, ik zie al voor me hoe het wordt straks in het wit, zal echt mooi worden.
    Geniet van je vakantie en een goede reis, rij voorzichtig!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vakantie: heerlijk!
    Het is even wennen, na jaren de vroege vakantie gehad te hebben moeten wij nu nog 4 weken wachten!
    Wel een tegenvaller voor jullie , nu manlief in de spalk zit..lijkt mij ook niets zo'n eind alleen rijden: dapper van je!
    Doe voorzichtig en ga met je gezin heerlijk genieten!
    Lieve groet♥
    Ps..gaaf je muizentand muur:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een kanjer is je man om zo'n prachtige muur te metselen. Het zal zeker mooi zijn in het wit. Maar wat naar dat je man in een spalk loopt. Ga eerst maar eens heerlijk op vakantie en dan zien jullie daarna wel weer. Ga je nog leuke marktjes bezoeken?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Liefste Peetje,
    Ik wens u en uw gezin een geweldige vakantie!
    Beterschap voor je man!
    Ik zal je hier missen, maar ik kijk al uit naar de prachtige foto's die je doet in Frankrijk!
    Goede reis! Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh jee, dat is balen voor je man! Hopelijk geneest het allemaal voorspoedig. Ik wens je een hele fijne vakantie toe in la douce France. Ben benieuwd naar de (brocante) foto's. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat erg voor je man, en voor jou omdat je nu moet rijden!
    Ik wens jullie n heerlijke vakantie toe!
    En de tuin word prachtig!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat een pech zeg voor je man en jullie natuurlijk. Nou net nu je vakantie in zicht is. En net zo lekker aan het klussen in de tuin. Nou ik vind het prachtig worden hoor. Heeft een beetje zo'n oude stadsmuur effect!

    Beterschap voor je man en geniet van jullie vakantie hoor!

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geniet van een heerlijke vakantie !!!...beterschap voor je man...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. He jak, wat een raar ongeval. Wens 'm sterkte en beterschap.
    Misschien is het maar goed dat het straks vakantie is, dan is het waarschijnlijk nét effe makkelijker voor hem om rustig aan te doen (ik heb ook zo'n actieve echtgenoot haha) en ziet hij alle klussen niet die op 'm liggen te wachten.
    Fijne vakantie voor jullie allemaal, wat een heerlijk vooruitzicht, en kom weer veilig thuis.
    Nog even en dan gaan ook wij op avontuur :-)
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat vervelend voor je man! (en voor jou)

    Ik wens je een hele fijne vakantie!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Peetje,
    Wat ontzettend vervelend voor je man, zo'n bedrijfsongeval. Jammer ook dat hij de muur en het terras nu niet kan afmaken, het ziet er alvast heel erg mooi uit...
    Ik wens jullie een geweldig fijne vakantie...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou, gaan jullie dan maar eerst lekker genieten van de vakantie, de rest komt later wel weer. De muur wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel veel succes met je man, zo te lezen ga je wel lekker genieten
    samen, pas goed op jezelf, maar vooral, geniet van elkaar.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel veel beterschap voor je man en voor jou heel veel sterkte om te rijden tot Frankrijk (brr niets voor mij)....en zeer zeker een hele fijne vakantie en het lijkt mij zo mooi daar in Frankrijk..geniet er maar lekker van...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jouw man kan erg mooi klussen.
    Fijne vakantie, en veel succes met rijden.
    lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geniet van een mooie zomer en een fijne vakantie!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen