zaterdag 1 juni 2013

Buxus snoeien.

Gisteren was het ideaal weer om de buxus te snoeien. 

Zwak zonnetje, niet te warm (heeft dus ook voordelen) en droog. En gewoon met een ouderwetse snoeischaar, dat werkt nog het beste...

Ik vind het wel jammer om al dat frisse groen te kortwieken.

Maar je houdt er wel een leuk kransje aan over.


Ook maar meteen wat rozemarijn -bosjes gemaakt. Wat ruikt dat kruid toch heerlijk! Denk dan meteen aan BBQ...(die we deze lente wel heel erg weinig hebben gezien).





Alleen na een middag buxus-snoei, loop ik krom en ontdek ik weer waar mijn armspieren zitten. Die trillen dan ongecontroleerd...

Maar de buxus-haag ziet er weer strak uit! Nu ik nog...


Fijn weekend!
Liefs, Peetje.

30 opmerkingen:

  1. Dat is echt een werk geweest,vooral als je het met hand knipt...
    Maar het resultaat mag er zijn, mooi strak!
    Straks als je hortensia's gaan bloeien zal het wel een plaatje zijn!!
    Mooi dat kleine kransje!
    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een flinke klus geweest, maar je hebt absoluut eer van je werk. Ik heb hier twee buxusbollen in de tuin staan, ik denk dat ik daar zo dadelijk ook maar eens mee aan de slag ga...de komende dagen zouden zonnig worden en zijn dan minder geschikt.

    Je armen hebben in ieder geval een goede spiertraining gehad ;-)!

    Fijn weekend!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knippen doet mijn man altijd, nog met de hand, dat geeft toch het mooiste resultaat.
    Ik mag er dan met de bezem achter lopen, dat vind ik net zo veel werk als het knippen, ik wil graag ALLES opgeruimd hebben.
    Je brengt me op een leuk idee, ik ga er ook takjes tussenuit halen, om een kransje te maken, erg leuk.
    Jouw tuin is in ieder geval weer strak, wij moeten nog beginnen.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer mooi geworden.
    Maar wat een werk hé.
    Ik doe het met een heggenschaar (elektrisch)
    Anders hou ik het niet vol.

    fijn weekend.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heel mooi geworden je haag, prachtig gesnoeid en hij krijgt
    weer de kans om te groeien...
    Leuk om zo met al die takjes te freubelen, je houdt er een leuke krans aan over.

    Lieve groet en zonnig weekend,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow dat ziet er weer superstrak uit! Die van ons moeten nog. Tis altijd een hele klus maar nu ik jouw resultaat zie, moet ik toch maar snel aan de slag. En je hebt er ook nog een prachtige krans aan over gehouden!
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow zeg...wel eer van al dat werk.....Heb je het met een heggenschaar gedaan?
    Zo'n ietwat grotere snoeischaar...? En dan alles erna weer aanharken.....
    Wel een werk....maar het kransje is super wat je ervan gemaakt hebt....
    Nu is het uitrusten en genieten voor je geblazen.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O jee, dit heb je allemaal met een snoeischaar gedaan?? Wat een getrainde armspieren zul je hebben zeg. Maar eerlijk waar... Het resultaat is echt heel mooi! Wat kun je er dan van genieten he?

    Fijn weekend en een lieve groet
    Wenxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een hele klus geweest. De sportschool kun je met gemak overslaan deze week. De hagen zien er weer mooi uit zeg. Onze beuken- en taxushaag moeten ook nog. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig wordt dat hè? Ik heb deze week de achtertuin gedaan en zal volgende week in de voortuin beginnen en dan loop ik ook krom hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PRACHTIG♥ die vormen die de buxus geven na het snoeien ..;))
    Ik heb er ook een hoop poehhh en dan knip ik ze met een gewone schaar dus ha ha..;))
    de kransjes zijn altijd mooi♥ en geniet♥ je er de hele zomer♫☼ van!!..;))
    Liefs♥en Fijn♫ weekend♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog! Ik ben meteen even op jouw blog gaan kijken Wat een mooie tuin hebben jullie. Het staat er weer strak bij, leuk ook dat kransje. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De buxus ziet er weer mooi strak uit. En als je er een vorm in hebt, lijkt dat toch wel mooi!
    En dan nog even leuke kransjes erbij, staat mooi bij het zink!
    Wens je een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige tuin Peetje en jij heb ook al behoorlijk wat knipwerk.
    Hier moeten alle Buxus nog geknipt, maar dit jaar doet manlief het omdat mijn gewrichten nu even niet willen meewerken.
    Jij heb de klus gelukkig gedaan en wat leuk zo'n kransje, dit ga ik dus even onthouden, want er blijven hier ook wel veel takjes liggen.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik weet wat je voelt. Ik heb dat vorige week in de voortuin gedaan, en gisteren achter. Een heel werk, maar nu kun je genieten.
    Ziet er strak uit hoor.
    De takjes zijn bij mij al weg.

    Fijn weekend
    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heeft je buxushaag een mooie vorm en netjes geknipt. Kransjes heb ik er ook wel van gemaakt dat blijft leuk.
    Prettig weekend verder ik hoor net van weerman Gerrit dat de zon zich laat zien morgen. Vandaag was het maar koud, gelukkig zat ik binnen bij de musical 'soldaat van Oranje'.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt ook niet zo weinig buxussen staan, zeg. Een heel karwei, snap best dat je daarna krom loopt. Heb ik ook met mijn heggen, maar wel lekker om buiten bezig te zijn! Ik vind je kransje leuk en je brengt me op het idee om ook eens rozemarijn te planten.
    Fijn weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi hoor !!!...fijn weekend ,...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat ziet er weer netjes uit zeg!
    Wat een werk zal dat zijn met de snoeischaar. Ik heb alleen zo'n elektrisch ding en het nadeel daarvan is dat hij na 5 meter heg al leeg is.
    Geniet maar lekker van je mooie tuintje!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jee en dat met de hand? Het ziet er heel mooi uit hoor, erg strak!
    Hoe is het met de spierpijn? Maar waarschijnlijk heb je dat er wel voor over gehad, nu kun je ervan genieten!!
    Fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een klus zeg. Het ziet er wel weer prachtig uit. Zelf stel ik het altijd zo lang mogelijk uit, want het daarna nog wel een paar dagen krom lopen van de spierpijn, haha. Je moet wat over hebben voor een mooie tuin.

    Fijn weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou Peetje, dat heb je prachtig gesnoeid zeg, complimenten hoor!

    Sinds vorig jaar hebben wij Buxussen en eerlijk gezegd moet ik het snoeien nog onder de knie gaan krijgen.

    Een leuk idee om een kransje te maken van de afgesnoeide takjes.

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Peetje,
    Wat ziet dat er weer mooi en strak uit zeg. Dat was het harde werk wel waar zou ik zeggen. Je hebt echt eer van je werk. En wat een leuke krans heb je van de takjes gemaakt...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kijk wat slim heb je dit gedaan, als ik het goed zie zie ik daar een hortensia in een van die middelpunten van de buxus. De buxus geeft lekker koelte en schaduw aan de wortels en als de bloemen hangen kunnen die lekker op het haagje hangen.
    Heel leuk gedaan!
    Ja zo´n buxushaagje zou ik ook wel willen hebben maar er moet ook nog zo veel anders in de tuin gedaan worden en daar gaat nu eerst het geld aan op.
    De hond moet nu langzamerhand een hekwerk krijgen zodat ie op het erf blijft.
    Ik wil graag zo´n frans schapenhek(kastanjehek) we moeten maar eens zien of we daar het geld voor hebben:)
    Ik heb vandaag ook de hele dag krom gestaan dus we kunnen lekker samen op stap met onze stramme spiertjes:)
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi!!! Strak geknipt hoor. En ja, ook hier een zere rug door het werken in de tuin. Maar wat was het een lekker weertje, genieten!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een klus, kan me voorstellen dat je je spieren voelt. Maar het ziet er wel weer strak uit. Leuk, die kransjes die je er aan over hebt gehouden. Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow! Uw Buxushecke ziet er geweldig uit!
    Ik heb niet durven al de heg, slechts twee kleine struik staande in mijn tuin, maar uw foto's maak je meer wilt: o)
    Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat ziet er weer goed uit, Peetje! Netje gedaan zeg....ik,weet hoeveel werk er is! Je hebt er toch maar een leuk kransje aan over gehouden!
    Groetjes weer! X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig. Ziet er goed uit! Zou wel een behoorlijke klus zijn geweest?

    BeantwoordenVerwijderen