zondag 9 juni 2013

NK Living Statues Contest


Vandaag was in Valkenburg het NK Living Statues Contest 2013. Hoewel het zonnetje het liet afweten, was de sfeer er niet minder om. Prachtige creaties kwamen voorbij, of liever gezegd, wij liepen voorbij. Zij stonden stil... 

Koning Midas

De Filantroop


Jeanne d'Arc


De Nar







Spacecat
Kruimeltje


Miss Baksel

Willem I

Mijn jongste wordt gekroond tot ridder...

Met Vallen en Opstaan

Reiziger

Klaas Vaak met echt slaapzand...

Rendez-vous, hangende aan haar eigen lantaarnpaal.

Abstract
Denker


Carnaval des Animaux

Schuinsmacheerder
Stenen schone


Godin van de Landbouw, mijn favoriet...

Zo sierlijk...

Zelfs in de beweging bleef ze als standbeeld...

Crouching Boy

Hmm, voor achter in de tuin...

Mosman, ook een favoriet. Hier zou je bijna gewoon voorbij lopen...

In het park konden ook kinderen meedoen. Er stonden dames klaar voor grime en uitdossing. Jong geleerd is...

Dit NK is elk jaar een groot succes. Alleen al om de sfeer in deze touristische omgeving van Valkenburg aan de Geul :








Een oud reclame-affiche in ere hersteld.



Mergel in overvloed.

 

De Geul.



Sfeervolle steegjes...
Deze dame deed niet mee met de Contest. Zij staat er vast...
zelfs in de winter...

Ik hoop dat jullie een goede indruk hebben gekregen van dit jaarlijkse evenement. Het is een wat lange post geworden, maar ik denk dat dat geen probleem was...
Dankjewel voor alle lieve reacties weer op mijn vorige posten. Ik vind het steeds een hele eer om ze te lezen...

Liefs, Peetje



27 opmerkingen:

  1. Wat zien die beelden er vaak prachtig uit hè, ik ben weleens bij het World Statues Festival in Arnhem geweest...ik was er vaak behoorlijk van onder de indruk. Op je foto's staan ook hele mooie beelden.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Lommel is het deze week ook beeldig Lommel en elk jaar is dat de moeite.(België) http://www.beeldiglommel.be/

      Verwijderen
  2. Ik heb genoten van deze post Peetje, wat een prachtige levende beelden. Ik heb dat bij ons in het klein weleens in het winkelcentrum gezien en vind het superknap gedaan en wat een kunst om zo lang stil te staan.
    Er zitten prachtige exemplaren bij.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post zeg, prachtige foto's. Lijkt me leuk om dit een keer mee te maken. Er zitten echt prachtige statues bij.

    Gezellige avond, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog nooit zo'n festival mee gemaakt maar het lijkt me leuk om dat eens te ervaren. Ziet er mooi uit. Evenals Valkenburg. Ben er vroeger als jong meisje een enkele keer geweest maar kan me er nog weinig herinneren. Het enige wat ik me nog kan herinneren is zijn al die toeristenshops die vol hingen met koekoeksklokken. Ik vond het schitterend, zo indrukwekkend. Denk dat ik daar nu wel anders tegenop kijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit mooi, wat heb je er een mooie reportage van gemaakt. Ik heb genoten en mijn man ook, werkelijk schitterend. Dat ga ik een keer in het echt aanschouwen.
    En Valkenburg is altijd leuk, en ook een pracht locatie voor deze living statues.

    Fijne Avond nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi om te zien, prachtige foto's! wat ontzettend knap zeg, die mosman ook geweldig, Bij die dame op de brug dacht ik in eerste instantie ook dat het een levend beeld was hahaha. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat leuk Peetje dat je ons even hebt meegenomen in het sfeertje...wat ontzettend mooi zeg!
    Met bewondering je foto's bekeken.....dank je wel voor het posten :-))

    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je ons even laat meegenieten! Ik vind levende standbeelden altijd zo prachtig. Ik vind het ontzettend knap dat ze zo lang stil kunnen staan. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt! En ook de toeristische plaatjes van Valkenburg zijn erg mooi.
    Fijne week!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo'n post, ik heb de nar, spacecat en de vrouw die aan de lantaarnpaal hangt ook vandaag op facebook voorbij zien komen, een vriendin van mij was er ook en ze was echt onder de indruk. Ook laat je mooie foto's van de omgeving zien, dat vind ik altijd zo leuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dit er allemaal prachtig uit, ik kan mij voorstellen dat jullie hebben genoten!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi evenement! Ik vind het zo knap de stilstaande beelden.En alle kleding die ze aanhebben.
    De Godin van de Landbouw vind ik heel mooi
    Prachtige foto's!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Peetje,
    Nog nooit van dit evenement gehoord, maar wat ontzettend leuk zeg. Natuurlijk ken ik de living statues wel, die zie je in meerdere grote steden, maar dat er zo'n NK van bestond wist ik niet...
    En de een nog mooier dan de ander. De mosman vind ik helemaal geweldig...
    Valkenburg vind ik trouwens ook een heel mooi stadje en o zo gezellig. Met zijn prachtige ruïne en de mergelgrotten... prachtig...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Peetje wat een geweldig gezicht al die ´beelden´.
    En Valkenburg vind ik ook heel gezellig.
    En mooie huizen.
    Maar is voor ons een beetje ver weg voor een daagje.

    fijne week.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi is dat hé. Vorig jaar heb ik de Wk in Arnhem gezien. en daar zitten zulke mooie tussen dat je echt even goed moet kijken hoe ze het toch doen.
    Die vallen en opstaan was er toen ook bij, er was heel wat drukte om hem heen.
    Volgens mij zijn ze nu in September weer in Arnhem. (voor ons heel dichtbij)

    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi evenement. Ik ken het helemaal niet, maar zeker de moeite waard om een keer te bekijken. Sfeervolle foto's ook van Valkenburg ondanks dat het niet zonnig was. Nederland heeft toch mooie plaatsen, eigenlijk hoef je niet naar het buitenland om te genieten, alleen het weer laat het soms afweten

    Fijne week,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie post heb je gemaakt. Ik had er nog nooit van gehoord. Knap zeg dat ze zo lang zo stil kunnen blijven staan. Jouw favorieten zijn ook de mijne. Mosman zou bij mij wel in de tuin mogen.
    Ik wens je een hele fijne week toe. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou heb ik al 2 keer geprobeerd om te reageren op je leuke post en er gaat telkens wat mis. Als hij straks 3 keer verschijnt moet je hem er maar afgooien! Ik wilde dus zeggen dat ik die mosman echt geweldig vind. Wat een idee. De anderen trouwens ook hoor. Vind het altijd superknap. Miss baksel, leuk idee voor carnaval...?? Ga ik zeker onthouden. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wist helemaal niet dat hier kampioenschappen voor waren! Ooohh, ik vind dat toch zo knap, hé..leuke reportage heb je er van gemaakt.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat bijzonder en prachtig om te zien. Echt knap allemaal. Leuk dat je ons laat meegenieten. Hier is echt veel te bekijken!
    Ooit heb ik weleens een enkel persoon gezien in een stad, in Valkenburg kijk je je ogen dus uit!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goedendag,

    Dank voor de mooie foto's die gemaakt zijn! Ik stond als beeld (Abstract) die middag tussen alle andere beelden en het is altijd erg mooi om te zien/lezen wat bezoekers er van vonden...!
    Misschien dat we je op Zondag 4 augustus in Maastricht mogen ontmoeten, daar zal het Limburgs Kampioenschap plaatsvinden die middag!
    Nogmaals dank!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      Leuk dat je reageert op mijn post! Zoals je ziet en kunt lezen zijn de reacties zeer enthousiast. En het blijkt dus ook dat het fenomeen met NK nog niet zo bekend is. Misschien heeft dit een beetje geholpen voor een volgende keer...Lijkt me trouwens leuk om het ook in Maastricht te zien! Dank voor de tip.
      Trouwens, je creatie Abstract vond ik zeer vernieuwend tussen alle beelden. Het deed me een beetje denken aan dat "spijkerdoosje" waar je je hand aan één kant kunt houden, waardoor alle spijkers die geraakt worden er aan de andere kant uitsteken, je kent het vast wel...
      Het was voor ons nu de tweede keer dat we dit NK bezochten en we verheugen ons op het volgend jaar. Misschien zien we jou dan ook wel weer in een of andere creatie? Succes!
      Groetjes, Peetje

      Verwijderen
  21. Ik heb het eens eerder gezien in Gemert. Daar werd ook een wedstrijd gehouden.
    de dame van Landbouw is inderdaad erg mooi! Heel de reportage is een en al uitnodiging om het evenement de volgende keer met eigen ogen te gaan bekijken!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wij zijn afgelopen zondag ook wezen kijken. Het was prachtig om te zien. weet iemand wie de prijswinnaars zijn. Ik heb gestemd op Kruimeltje! Ik vond hem geweldig, vooral de interactie met alle kids. Groetjes lidy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rendez-vous, de dame die ophing aan haar lantaarnpaal heeft gewonnen. Ze gaf een mooi sfeertje weer, maar mijn favoriet was het niet. Kruimeltje deed het inderdaad heel leuk bij de kids. Het show-element gaat toch steeds meer tellen, waardoor het eigenlijk meer klein-kunst wordt. Maar het blijft een hele leuke happening!
      Dankjewel voor je reactie!
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  23. Ooohhh wat gaaf, sommige moest ik even goed kijken...en die mosman, die zag ik idd...eerst gewoon even niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Peetje, wat een mooie post. Het is maar goed dat ik niet in die jury zit.
    Dan hadden ze echt allemaal gewonnen. En het is wel fijn foto's maken, ze blijven in ieder geval even stil voor je staan toch ha ha ha
    Ik vind het zo knap, dat iemand dat kan. Dat ze zo lang stil kunnen staan en zijn. Ik zie ze ook wel eens staan als ik in Amsterdam ben, ik heb daar echt bewondering voor. Ik ben ook wel eens De Stille Fanfare tegen gekomen.
    Daar zijn filmpjes van op You Tube, echt te leuk. Aangezien ik zelf op een muziek vereniging zit, en hun tegen kwam. Ik zei tegen mijn man van wannneer gaan ze nou spelen, na een aantal minuten zag ik pas de tekst op een bas staan.
    Echt zo goed, en ja na zo'n lang bericht. Krijg je ook wel eens een lange reactie. Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen