donderdag 6 juni 2013

Ochtendzon

De tuin met ochtendzon...

De planten zuigen alle zonnestralen gretig op...

Om ze als bloemen terug te geven...




Of als druiven...




Mooi toch, die natuur...


Een bijtje doet de rest...
Zelfs de kruiken vangen het licht op...

De appels weten ook wat ze moeten doen...groeien!

De (aangewaaide) leeuwenbek...altijd plaats voor...vroeger als kind, kneep ik op z'n wangetjes, waardoor hij hapte...het werkt nog steeds...



De uitgebloeide viooltjes hebben plaats gemaakt voor de Franse geranium...



Eigen gezaaide Lathyrus...elke dag een beetje meer...

Mijn kruidentuintje op de trappen van de veranda...

Hoe vang je zon? Zo...

En de dag moet nog beginnen...
Geniet lekker van deze mooie dagen...
En hopelijk worden het weken...

Het is eindelijk zomer in Nederland! Wat genieten we ervan, zolang op gewacht!
Iedereen prachtige genietdagen gewenst!

Liefs, Peetje


21 opmerkingen:

  1. Good Morning Peetje,
    een mooie ochtend in uw tuin!
    Met u, de natuur is veel geavanceerder dan de mijne, want ik moet geduldig wachten :o)
    Uw kruidentuin Ik vind het geweldig!-Er is niets beter dan verse kruiden uit eigen tuin! Ik wens je veel wieterhin zon! Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Peet zo heerlijk genieten van het mooie weer en de planten en bloemen in de tuin Hele mooie plaatjes heb je er van gemaakt
    lieve Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het genieten in je tuin, prachtig zoals alles in bloei staat. Ik kom net terug van het werk en ook op de fiets was het genieten. Van mij mag dit weer nog wel even blijven!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat groeit het allemaal goed in je tuin. Da appeltjes zijn al wat verder dan hier. En ik ben benieuwd of de lathyrus van ons beide mooi gaat bloeien.
    Heerlijk dit weer, ik hoop dat het zo blijft en dat het in Frankrijk net zo mooi is waar ik morgen naar op vakantie ga.
    Daarna haal ik je posten in met lezen.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige planten en bloemen allemaal in je tuin. Dat is echt genieten.
    Wat is het heerlijk he, om nu lekker buiten te zijn, te genieten van de zon en de warmte.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk al die bloemen en vruchten die nu lekker in het zonnetje gaan uitlopen.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tuin heb je, gezellig!
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die tuinplaatjes, echt genieten! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De natuur is zo mooi en jij hebt het weer zo mooi
    in beeld gebracht, geniet van alle zonnestralen die
    op je pad komen deze week.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja heerlijk he ???....ben wel net naar binnen gegegaan...werd wat fris hier....mooie foto's hoor...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk..de tuin in!
    Vanmiddag ook de violen opgeruimd..stonden nog wel een beetje in bloei, maar de geraniums stonden al te wachten..
    Mooie foto's en vanavond zelfs nog buiten kunnen zitten, heerlijk!
    Lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geniet net als jij volop van dit weer. Ik wil niks missen!! :) Mooie foto's... Dat er nog vele zonnestralen zullen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit vind ik het mooiste moment van de dag. Het zonnetje dat 's ochtends vroeg al schijnt en veel beloofd voor de rest van de dag. Mooie foto's!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk die ochtendzon en ook vanavond scheen ie nog zo lekker, wij lopen de 4-daagse hier, echt genieten hoor!!
    Mooie foto's van je tuin!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja de ochtendzon op het ogenblik kan ik me niets beters voorstellen. Vanavond hebben we heerlijk van een prachtige rode zon zitten genieten. En nu maar hopen dat we nog veel van deze dagen gaan krijgen he?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Peetje, heerlijk hoor zo die ochtendzon in je tuin! En dan lekker ervan genieten met een kopje thee of koffie.....

    Fijn weekend,
    groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's! Wat is het toch genieten hè dit weertje? Wat hebben we daar lang op gewacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie foto's heb je gemaakt zeg!
    Mooi het licht gevangen :-)
    Jaaaa heerlijk eindelijk zon en warmte....wat waren we eraan toe...
    Fijn weekend! Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Peetje,
    Ik geniet lekker met je mee hoor, van al deze prachtige plaatjes. Wat heb je het mooi vastgelegd.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt en ja ik geniet ook met volle teugen van het weer...ons tuintje en het heerlijk buiten vertoeven...voor mij mag dit echt wel een tijdje aanhouden.....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Genieten van het mooie weer en je tuin; heerlijk!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen