maandag 17 juni 2013

Rustig in blogland...

Laatst heb ik  bij de kringloop deze terrine gekocht  (voor 1,50 euro!). Ik was al wat langer op zoek, maar vond ze meestal toch wel aan de dure kant. Dit is een handzaam klein maatje voor mijn brocante-plantje (ik weet niet meer hoe ie heet, vandaar).





In de zinken kan heb ik, na een flinke plensbui,wat omgeknakte leeuwebekjes gezet. Zonde om ze in de tuin te laten verpieteren, toch?



En zo heb je weer een dankbaar stylings-item...



Mijn jongste heeft dat ook al door. Hij kwam laatst met een bosje ergens-geplukte-roosjes aan: kijk mamma voor je blog! Na verzekerd te zijn dat ze niet uit een tuin kwamen, maar van de gemeentelijke groenvoorziening ( schijnt in blogland toch ergens vaker voor te komen...hihi), heb ik ze in een mooi glaasje gezet en natuurlijk gefotografeerd.



Mijn zoon trots...


En dit was gisteravond ...

Zaten mijn man en ik heerlijk in het prieeltje...
(sorry voor de wat wazige foto, blijft moeilijk in het donker scherp stellen...)



te genieten van de vuurkorf...

Lantaarntjes hingen in de boom...

Even met flitslicht...(voor de veiligheid  zijn deze met batterijtjes (I.kea) maar ze "flakkeren" wel...)

Het einde van een vaderdag, lekker genietend met een glaasje speciaal bier (gekregen van de kinderen, een stuk of 5 flesjes, dus hij kan even vooruit...)



En ik met een glaasje wijn...
En dan beseffen dat we het hier toch heel goed hebben met elkaar...

 In blogland is het voor mij nu wat rustiger, ben toch veel buiten bezig en voorbereidingen maken voor de vakantie binnenkort. Ik reageer daardoor nu wat minder, maar lees jullie posten wel steeds gezellig bij. 

Alle nieuwe volgers en stille lezers heet ik van harte welkom ! Leuk dat jullie er zijn!

Ik wens jullie ook veel heerlijke zomeravonden toe.

Liefs, Peetje 

17 opmerkingen:

  1. Ha Peetje, wat heb je het weer gezellig gemaakt buiten! Jouw plantje heet Muelenbeckia, ik vind 'm ook zo leuk, inderdaad echt zo'n 'brocanteplantje'. Ik liep gisterenavond nog even naar buiten en het was opeens heel stil weer, zonde om naar bed te gaan eigenlijk!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie terrine, staat mooi met het plantje erin.
    Gezellig de vuurkorf en lichtjes aan en eindelijk weer eens wat hogere temperaturen om s'avonds buiten te zitten.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Peetje,
    Wat een mooie terrine, en zeker zo met dat brocante-plantje (heb ook geen idee van de naam haha) staat het prachtig. Slim van je om de geknakte bloemen in zo'n zinken kan te zetten. En je zoon vind ik superslim om de roosjes daar te plukken (zoals ik deed met de seringen).. Staat allemaal zo ontzettend mooi bij je...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief van je zoon, dan smelt je toch? Het idee van hem om ze te plukken, zodat jij er foto's van kon gaan maken voor op je blog, superlief!!
    Vrolijke foto's van al je andere mooie bloemen.
    Ik snap heel goed dat jullie heerlijk hebben genoten in het prieeltje met een vuurtje erbij en een heerlijk glaasje, dat er nog vele van dat soort avonden mogen volgen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er allemaal gezellig uit.
    Vooral de 'vuur' foto's vind ik leuk.
    Geniet van een warme week die komen gaat.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een sfeertje is dit Peetje....heerlijk he zo buiten zitten en genieten...alleen maar genieten.....
    Prachtige foto's heb je gemaakt!!
    Geniet van het mooie weer wat eraan komt.....
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er gezellig uit. Je terrine is erg mooi, leuk met dat plantje. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peetje.
    Ja dat plukken van de gemeente tuin komt mij ook bekend voor.
    Volgens mij was.........ik dat ;-).
    Van de week stonden de bloemen te koop bij ons in de winkel .....
    Maar wat een leuk hoekje heb je gemaakt met je terrine.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk is dat he, als je zo'n terrine zo goedkoop mee kunt nemen. Je hebt er een mooi hoekje van planten en bloemen mee gemaakt.
    Ik vind het heel lief van je zoontje dat hij zo'n mooi bloemetje voor je meeneemt!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De komende dagen zul je ook lekker buiten kunnen zitten, de avonden blijven lang warm.

    Je terrine is een mooie aanwinst, dat is het leuke van de kringloop...dat je er zo maar tegen aan kunt lopen.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een knusse foto's. Ziet er allemaal heel gezellig uit.

    Liefs
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Genieten daar gaat het maar om toch ???....ik ben ook net weer binnen hoor...heerlijk dat weer !!...x!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je toch heerlijke gezellige sfeerhoekjes in de tuin. En dan dat lieve gebaar van je zoontje. Schattig hoor. En hij heeft er wel kijk op, want dit zijn toch prachtige roosjes!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er gezellig uit met al die bloemetjes en plantjes. De tijd van lekker lang buiten zitten en vuurkorf erbij lijkt weer aangebroken, zeker met het weer van deze week. Veel gezellige uurtjes gewenst in jullie tuin.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk hè, die zomeravonden. Ik hoop dat er nog vele zullen volgen. Je terrine is super. Veel leuker om een plant in zoiets te zetten dan in een bloempot, toch?
    Groetjes en geniet van het mooie weer,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie terrinen! Leuk dat zoonlief meedenkt over mooie posten ;) Heerlijk om buiten te zitten met sfeervolle lichtjes aan en een vuurtje.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen