maandag 3 juni 2013

Windlicht van papier

Leuk voor een mooie zomeravond op tafel: deze papieren windlichten.


En zo makkelijk zelf te maken:

Dit heb je nodig: papieren boterhamzakjes, mooie stempels met een stempelkussen en een schaar voor mooie randjes te knippen.

De bodem van de zakjes knip je eraf. Zo kan ie om het glaasje met waxine-lichtje staan.

Aan de bovenkant knip je een mooi randje met de schaar. Dan stempelen wat je mooi vindt.

Ook de achterkant niet vergeten...

Zo lijkt het wel een tatoeage...

Door verschillende glaasjes te gebruiken, krijg je andere effecten. Hier heb ik een glaasje op voet erin gezet.  De sierrand van het glaasjes geeft een mooie schaduw.

Binnen is het geen probleem, maar buiten wel opletten met veel wind i.v.m. brandgevaar. Het is tenslotte papier!


En aangezien we nu 's avonds nog niet zo lekker kunnen buiten zitten, staat zo'n windlicht ook heel gezellig in de kamer...





Geeft toch een prachtig effect!

Dankjewel voor jullie bezoek en leuke reacties. Alle nieuwe volgers heet ik zeer welkom! Fijn dat jullie mijn blog zo waarderen!

Liefs, Peetje

20 opmerkingen:

  1. Liefde Peetje,
    de lantaarns ziet er geweldig uit! Heel leuk idee!
    Uw stempel Ik vind dat geweldig!
    Nu wil ik dat je in staat zijn om heel veel mooie en warme avonden genieten van deze prachtige decoratie!
    Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel mooi uit, leuke stempel ook! Wist je dat ze bij "Samenloop voor Hoop" (voor het KWF) papieren zakken verkopen waar je iets op kunt schrijven/tekenen. 's avonds worden de zakken gevuld en gaat er een kaarsje in. Een erg indrukwekkend gezicht als er honderden van die kaarsjes branden. Zeg maar zoals die van jou maar dan heeeeel veeeeel. Je kunt je er vast iets bij voorstellen. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee, Peet!
    Wat een leuke vlinderstempels.
    E het wordt mooi weer, dus ze kunnen over een paar dagen mee naar buiten!
    Maar binnen staan ze ook mooi, vooral bij het mooie glas.
    Een fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee.
    En wat een mooi effect met de lichtjes erin.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuk idee Peetje....prachtig als het brandt...
    Je buxushaag ziet er ook weer top uit....
    Hier 18 bollen gesnoeid dus voel met je mee haha.....
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo met de kaarsjes erin. Creatief idee zeg.

    Fijne week, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe toevallig! Ik zat zojuist ook windlichten te maken met papieren zakken.
    Ik laat de zakken alleen heel en zet er een glazen Hak-pot in (van de groenten van Hak). De bovenkant vouw ik een paar keer om, zo blijft het op een zak lijken.
    Echt gezellig staat het.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een leuk idee! Als de waxinelichtjes diep genoeg in het glas zitten, valt het met het brandgevaar denk ik wel mee. Het beschermt het vlammetje ook mooi tegen de wind. Ik hoop dat je dit deze zomer veelvuldig buiten kunt toepassen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! Ziet er super gezellig uit. Ook leuk om de zakjes te versieren met stempels.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk ideetje hoor en dat bordje ook zo gaaf (heb ik namelijk ook hahahaha).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk idee, Peet!
    Ik heb ze ook al eens gezien met figuurtjes
    eruit geknipt, ook leuk!
    Fijne avond!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super leuk idee, Peetje! Het zal er kei gezellig uitzien bij je met al die leuke windlichtjes!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Peetje,
    Wat ontzettend mooi, en blijkbaar ook zo makkelijk te maken. Ik ga eens op zoek naar deze papieren zakjes... Glaasjes heb ik genoeg en stempels heb ik ook nog wel ergens liggen... Super idee is dit!
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet dat er enorm gezellig uit en wat een mooie stempels heb je gebruikt.
    Ik ga het ook eens proberen, bedankt.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee! ik dacht eerst dat het best brandgevoelig was maar daarna las ik dat je er een potje in deed, handig. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er zeker heel sfeervol uit en wat ben je creatief zeg....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat eengoed idee... Super leuk!! Ik ga ook aan de knutsel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een leuk idee!
    Ook leuk om met kinderen te doen, denk ik!

    Lieve groet
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een superleukidee, het geeft een mooi effect en het
    is snel gemaakt. In de winter maak ik ze ook altijd, maar
    zo met vlinders is ook een super zomers idee.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lekker snel klaar met een groots effect: heel gezellig!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen