maandag 29 juli 2013

Franse Riviéra deel III

Zoals beloofd zijn hier nog meer foto's van onze vakantie in Zuid-Frankrijk. Deze keer van de Gorges du Verdon (volgens het boekje de Grand Canyon van Frankrijk):


Hier staan we nog aan het begin van onze reis.

Als je goed kijkt zie je de weg onder de rots die we moeten volgen.

Het wordt steeds ruiger gebied...



En hoger en hoger...


Er hing onweer in de lucht, waardoor ons haren 'statisch' werden en rechtop gingen staan.



Op de rand staat doodleuk een restaurant. Je zult je maar eens in de deur vergissen....


Zeer indrukwekkend. Dan zie je pas hoe klein we eigenlijk zijn...

Nice:

Uitzicht op de boulevard.

La Mer...

De boulevard is deels overdekt. Wel nodig met die tropische hitte.


Soms kom je de gekste dingen tegen...

Hoeveel Riviéra wil je hebben?

Kunstig mozaïek.
Paste niet in mijn handtas (zucht).

 Met schelpjes en kapotte tegeltjes kun je zoiets moois maken!

Deze vaas zou ook héél mooi in mijn tuin staan, vind ik!!!

Even kijken waar onze boot lag...

Nét weg!

Een prachtig pad door het park van Nice.

Vanuit de haven werden de bootjes, als in een treintje (!) de zee opgesleept.

Zie je ons bootje? Die witte, nee, die daar, links van de rechtse...(hihi)

Blijft mooi om naar te kijken, niet?

De laatste serie zal over Cannes gaan, anders werd deze post te lang. Dus voor iedereen die hiervan geniet, tot de volgende keer.
Wij genieten ondertussen nog van het Hollandse weer: volop zon en 30 graden.

Liefs, Peetje

8 opmerkingen:

  1. He die Peet....ik heb al jouw vakantiefoto's in een keer bekeken want ook bij mij blogpauze....vandaag even tijd en wat heb ik genoten van het prachtige Frankrijk....zo mooi...dat is nou wat ik mooi vind die smalle steegjes en prachtige kleuren....de luxe hoeft voor mij niet zo maar om naar te kijken...ik heb genoten van je mooie reportage...tot gauw lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf om dit groots in het echt te zien.
    En ook mooi om na te genieten!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit weer te genieten hoor, wat heb je toch een mooie reis gemaakt.
    Die Franse Grand Canyon lijkt me zo mooi om te zien, het is zo hoog dat je haast denkt dat je in een vliegtuig zit.
    Mooi hoor!

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldigggg!!...echt super...wat een mooie post !!...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, de Gorges du Verdon. Wij waren er een aantal jaar geleden en ik vond het er ook zeer indrukwekkend. Je foto's van Nice zijn ook super! Wat is Frankrijk toch een prachtig land, er is van alles wat.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, wat een adembenemende hoogtes kom je er tegen. Dat hebben wij deze zomer ook ervaren.
    Mooie foto's heb je gemaakt.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi en groot en hoog en almachtig. Ja, dan ben je nietig.
    Prachtige foto's heb je gemaakt om even mee te genieten.
    Indrukwekkend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooo...dat zijn echt foto's van grote hoogte! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen