maandag 22 juli 2013

Terug van weggeweest

We zijn weer in in ons kikkerlandje. Hoewel, de mussen vallen nog net niet van het dak, maar we hebben binnenkort hier weer eens een hittegolf te pakken! We wilden graag zomer: hier is ie dan in volle glorie!! Persoonlijk mag het voor mij iets frisser, maar het heeft ook wel wat. Je waant je nog steeds in Zuid-Frankrijk met dit weer (hoewel het daar nu minder zonnig is!).  Dus lekker lang buitentafelen, BBQ-en, het  Intex-bad staat weer op (en deze keer ben ik er heel blij mee, heerlijke afkoeling, dus ik neem het blauwe monster voor lief), muggen die mij voor lief nemen (grrrr), en alles gaat wat langzamer, relaxter.'s Morgens de klusjes doen en 's middags verhit in het bad plonsen. Mwaah, mij hoor je niet klagen...

Mag ik me voorstellen: ik ben een Monagaske meeuw en ik kijk uit over de middellandse Zee. Kijken jullie mee naar wat foto's van dit, uiteraard, prachtige landje? 

Monte Carlo

Monaco: een van de vele lantaarns aan de muren van het Paleis.

Tja, crisis. Je ziet wat lege plekken...

Je vraagt je af hoe ze toch telkens de plaats vinden voor een gebouw?

Monaco: de Bougainville als heg. Wij moeten het doen met een liguster....

De Middellandse Zee.

Zit er nog een leuk luikje bij...?

Weer die Bouganville.  De kleur is in het echt nog feller.

Maar deze is ook heel mooi: de prachtige Oleander.

Tja jongens,  ik moet er toch even tussenuit. Krijg kramp in mijn tenen! Maar er volgen nog meer foto's, over 'bootjes' , nauwe straatjes, nog meer luikjes, mooie vergezichten en nog veel meer.  Au revoir , waar is mijn voetenbadje....?

En ik ga jullie posten eens allemaal bijlezen. Maar eerst dat verkoelende roseetje....

Liefs, Peetje

13 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige vakantie, Peetje! Oh, en die bouganville, geweldig. Bij ons zijn het van die iele kamerplantjes.
    Je foto's zijn prachtig. Ik ben benieuwd naar de rest!
    Voor nu: geniet van je rose en welterusten in waarschijnlijk een klamme nacht.
    Bij mij was het 40 graden op het balkon. Niet echt aangenaam.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou welkom thuis dan maar weer!!
    Hier nog even verder zomeren.
    Prachtige foto's jullie hebben ongetwijfeld genoten, leuk hoor.
    Ik ben benieuwd naar de rest!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. En is de reis ook goed gegaan, want die kwam toch voor jouw rekening deze keer?
    mooie foto's. Wij waren in juni ook in de Middellandse zee. Maar niet in Monaco, dat ziet er indrukwekkend uit.
    En nu is het thuis ook nog genieten van de tropische temperaturen. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug in blogland.
    Mooie foto's heb je gemaakt, die oleander vind ik geweldig, zo mooi...
    Ben benieuwd naar de rest.

    Fijne Avond nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van zo te zien een heerlijke vakantie. Herkenbare plekken, want die streek is bij ons favoriet. Wij zouden zoals je weet eigenlijk ook dit jaar weer die richting op gegaan zijn, maar helaas. Met jouw foto's krijg ik toch nog een beetje van de sfeer mee. Super mooi. Ik kijk uit naar de volgende vakantiebeelden.
    Hopelijk krijgen we hier nog een groot aantal dagen waarbij jij verkoeling moet zoeken in je blauwe monster.

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig dat je er weer bent! Leuk gedaan: beginnen met de meeuw en die dan uiteindelijk weer weg vliegt. En je hebt veel moois gezien, prachtige herinneringen!
    Groetjes weer en tot gauw,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen lieve Peetje,
    Dat zijn prachtige foto's!
    Welkom thuis: o)
    Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan alleen maar zeggen "Wauw".
    Wat een uitzicht, en die lucht zo blauw.
    Welkom thuis, en van mij mag het ook iets minder. Zeker als je nog geen vakantie hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad. En wat een mooie plaatjes. Heb je mijn bootje nog zien liggen in de haven? Vierde van rechts.
    Haha, grapje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je weer terug bent, alhoewel, ik zou heimwee krijgen als ik naar de mooie foto's kijk hoor.
    Je zult zeker genoten hebben en ja crisis...zo te zien gata het daar nog wel goed.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat ziet dat er heerlijk uit zeg! Heb je nog geen heimwee? Ach ja thuis zijn is ook wel weer lekker he.

    Lieve Groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's, heerlijk daar maar ook altijd weer fijn thuis te zijn! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen