maandag 19 augustus 2013

Rare duif...

Sinds een week krijgen we steeds bezoek van deze duif...

Hij (of zij) zoekt een plekje op onze veranda...

Op zich niet verkeerd, maar ik vind het niet zo fijn als hij zich opblaast en ledigt...(jullie begrijpen wat ik bedoel?)

En het langs de deur naar beneden loopt...

We hebben 'm al vaak met het waterpistool van de jongste weggejaagd, maar hij blijft steeds terugkomen.

Hij schijnt het naar z'n zin te hebben.  Maar ik heb toch liever dat hij naar z'n vriendjes gaat. Heeft iemand een tip?

Liefs, Peetje

17 opmerkingen:

  1. Hij ziet er inderdaad wat opgeblazen uit ....
    Misschien zit er een duivenmelker in de buurt ..
    Wij hebben dat ook , die heeft iets van 20 duiven maar
    eigenlijk komen die altijd weer terug bij hem en hebben
    wij er geen last van .

    Fijne dag verder , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ...... maar misschien is er wel wat met hem aan de hand.
    Hij is misschien wel de weg kwijt.
    Net zoals Gea zegt je moet het aan een duiven melker vragen.
    Aan zijn ring kunnen ze zien van wie hij is.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie dat de duif een ring om zijn poot heeft, misschien is hij van een duivenmelker.
    Hij zit er ook niet fris bij.....
    Nou succes ermee, we horen misschien nog wel hoe het afgelopen is...

    In ieder geval een fijne dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Peetje,
    Een aantal jaar geleden, nog in een vorig huis, had ik een duif in de dakgoot, net naast het slaapkamerraam. Ik denk een oververmoeide duif die zijn thuis niet meer kon halen. Ik strooide rijst en zette een kom water neer in de dakgoot. Na een aantal dagen lag de rijst er nog, maar was de duif gevlogen.
    Goede tip om eens een duivenmelker op te zoeken...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die duif heeft een heerlijk plekje gevonden om even bij te komen van een lange vlucht. Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met de grote flatsen op je deur of stoep. Ik hoop voor je dat hij gauw weer naar zijn baasje vertrekt.

    Gezellige dag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb eens gegoogeld naar een duivenvereniging hier in de buurt: blijkt hier in de straat een duivenmelker te zitten! (tja, lange straat). Ik heb het emailadres achterhaald en foto's gemaild. Nu maar afwachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja , zo te zien heeft hij het reuze naar zijn zin bij jullie
    Maar hij is wel een beetje dik
    Kan mij wel voorstellen dan het in het begin wel leuk is , mar dat hij inderdaad na een tijdje wel weer zijn koffers mag pakken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toen wij vroeger nog met z'n tweetjes waren en in een appartement met balkon woonden, hadden we ze dagelijks op bezoek. Dat klinkt inderdaad gezelliger dan het is...wat een bende geeft dat. Dus ik snap heel goed dat je er niet blij mee bent. Maar wie weet krijg je nog een handige tip van de duivenmelker bij jou uit de straat.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien is het arme beestje de weg kwijt of ziek.
    Hopelijk heeft de duivenmelker een oplossing, laat je het ons nog weten hoe dit afloopt?
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is van een duivenmelker, want hij is geringd. Daar staat een code op. Misschien via internet te vinden van wie hij is??

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopelijk meldt de duivenmelker zich nu je actie hebt ondernomen. Wat gebeurd er als de deur dicht gaat? Misschien kun je hem dan vangen. Succes er mee.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een tip heb ik niet, maar ik kan mij voorstellen dat je er niet al te blij mee bent... Heerlijk al die vitamientjes uit eigen tuin!

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, ik las eerst rare druif, even niet goed gelezen, hihi. Nou, je hebt tips genoeg gehad. Hopelijk is de oplossing nabij!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou daar ben je lekker mee....als ik zeg een kurk in stoppen dan mag ie blijven is een beetje flauw he ???..)))...lijkt me erg lastig nl en vies yakkes...ik hoop dat je de goede tip krijgt !!...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mijn man kun je de eigenaar van een Nederlandse postduif achterhalen d.m.v. de website www.npoveenendaal.nl/duif-gevonden
    als je hem pakt kun je kijken wat er op de ring staat.
    Och, arm duifje
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je moet echt via het nummer op de ring gaan werken, anders kom je niet van hem af.
    Wij hebben er eens eentje mee genomen in een kooi naar Luik en daar losgelaten, wat denk je..... Hij was eerder thuis dan wij.

    Succes
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou, een beetje verdwaald.
    Ik heb ook ooit een duif op mijn balkon gehad die steeds terugkwam omdat ik een keer broodkruimels op het balkon had gestrooid, niet speciaal voor hem, maar dat heb ik geweten. Hij is wel een half jaar bij mij geweest, vloog ook wel weer weg maar kwam elke dag weer terug op mijn balkon. En naar mijn idee moest ik hem toen maar voeren. Na een half jaar kwam hij niet meer terug.
    Ik heb inmiddels gelezen dat je actie hebt ondernomen.
    Veel succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen