woensdag 14 augustus 2013

Schaduwspel



Vanmorgen speelde de ochtendzon met de gordijnen, waardoor er op de muur een prachtig filigraan schaduwspel ontstond... 

Deze gordijnen van I.kea hangen er alleen in de zomer om insecten te weren. 

Toch veel mooier dan een echt vliegengordijn...
De jongste is net de deur uit naar school, de oudste twee liggen nog in dromenland, zij hebben nog een week extra vrij, manlief naar zijn werk en ik...
Geniet even van de rust voor de dag begint...

Ondanks dat het buiten kouder is de laatste dagen, hebben we toch nog heerlijke zonnige dagen...
Maar ik merk dat ik het binnen steeds weer meer ga waarderen en het daar weer gezelliger maak. Waarschijnlijk omdat hier in het zuiden de scholen weer zijn begonnen, wat het gevoel van een naderende herfst teweegbrengt.

Maar de rest van Nederland heeft nog vakantie, dus laat de herfst nog even wachten...
Geniet nog van deze heerlijke dagen en van elkaar...

Liefs, Peetje




14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen lieve Peetje,
    mooi schaduwspel! Ja, ik besef hebben we ook de daling is in de buurt! We hebben nog een paar dagen vakantie en school weer begint op maandag.
    Ik wens je een mooie zonnige dag!
    Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat schaduwspel op je muur, je moet het maar net zien.
    Ik voel ook weer de naderende herfst in de lucht, mijn favoriete jaargetijde....
    Soms kom in om 6 uur al uit bed om te genieten van de stilte, en dan m'n eerste kop koffie....daar kan ik zo van genieten.

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig de schaduw op de muur. Ik zie er ook een smeedijzereren hekwerk in. In het echt is het een heel mooi gordijn. Geniet van deze zonnige dag, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemiddag Peetje,

    Heerlijk die vroege ochtendrust ..... daar geniet ik ook zo van.
    Volgende week is ook mijn vakantie weer voorbij.

    Lieve groetjes, Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijnenspel is heel mooi!
    En wat laat je ons heerlijke "rust" foto's zien. Echt genieten.
    Ik vind dat je in augustus in de lucht al een beetje kunt voelen dat de herfst naderend is. Ik vind het niet erg.
    Geniet nog van deze vrije dagen,Peetje!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi zoals de zon via de gordijnen een schaduwspel op de muur maakt. Hier zijn de basisscholen ook al begonnen, volgende week zit de vakantie er voor onze meiden ook weer op. Van mij mag de zomer nog héél lang duren hoor....het buitenleven vind ik héérlijk!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Peetje,
    Wat een mooi gezicht is dat hè, het schaduwspel door je gordijnen. Zo waardeer je je gordijnen nog veel meer denk ik...
    Ja, hier ook binnen bezig om het weer steeds gezelliger te maken. Waar we eerst vooral op het buitenzijn gericht waren, kijken we nu ook weer meer naar binnen. Ik hoop dat het nog een hele tijd gaat nazomeren, maar die herfst zit er nu toch echt wel een beetje aan te komen ja... En dan kunnen we maar goed voorbereid zijn toch?
    Ik wens je een heerlijke zonnige namiddag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoihoi..

    Wat een prachtig schaduwspel! Ooh daar kun je toch helemaal blij van worden! Heerlijk hoe een gordijn kan wapperen en de zon zijn kracht uit straalt. Met name in de vroege ochtend, een dag kan niet mooier starten als ergens zo van geniet.
    Moet even nog niet denken aan de herfst hoor...ik ga voor een mooie nazomer ;-) Voor mijn gevoel zitten we nu halverwege de zomer haha. Maar elk jaargetijde heeft z'n charme..en wat je al aangeeft het gevoel in huis is ook heerlijk. Ik denk ook dat dit gevoel versterkt als de scholen weer beginnen en alles weer een normaal ritme krijgt. Hier hebben we nog anderhalf week te gaan, tenminste het voortgezet onderwijs.

    Bedankt voor je berichtje! Mijn excuses dat ik het een beetje laat af weten....het is soms inderdaad lastig, vooral omdat je zo graag wil. Maar bij de pakken neer te gaan zitten heeft ook geen zin, ik zal er toch een weg in moeten vinden. En dan blijft bloggen soms achterwege om meer rust te behouden.

    Geniet van de gezellige dingentjes!

    Fijne avond,

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ha Peetje!
    wat mooi, dat schaduwspel!
    Hier hebben we nog drie weken vrij, dus we houden als het kan het zomergevoel nog even vast...!

    Lieve groet,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk he, om s'ochtends wat tijd voor jezelf te hebben.
    Het probleem met mij is dan altijd... zit ik eenmaal achter de laptop, kom ik er de hele morgen niet meer af. Dan is het zo 12 uur en dan heb ik nog niks in huis gedaan, oeps ;-)niet dat ik nu veel in huis doe, want dat is lastig, als ze allemaal thuis zijn. Maandag gaat mijn man weer werken en dan ben ik nog 2 weken alleen met de kinderen, voor ze weer naar school gaan.
    Geef ik dan het huis wel weer een grondige poetsbeurt en het klopt ook wel, dan gaan we het allemaal zo langzamerhand weer binnen in huis gezellig maken, want het najaar, daar ontkomen we toch niet aan.
    ik hou eigenlijk wel van alle jaargetijden, als de zon maar schijnt, dan is ieder jaargetijde mooi!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van de schaduwen! Fijn om in huis weer wat te rommelen en het gezellig te maken, maar toch hoop ik dat de herfst nog even op zich laat wachten ;) Hier is de laatste vakantieweek aangebroken, volgende week weer proberen in het ritme te komen...

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je gordijn is prachtig en geeft ook nog eens een mooi effect op de muur!
    Natuurlijk is het ook leuk om het binnen weer gezellig te maken, maar ik hoop toch ook op een prachtige nazomer. Het buitenleven bevalt me zeer goed!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wij hebben inderdaad ook nog vakantie dus hier zeker nog geen herfstgevoel. Maar als
    straks eenmaal de dagen weer korter worden en het s'avonds donkerder is dan
    vind ik dat ook weer gezellig hoor.

    Je hebt mooie foto's gemaakt van de schaduw en het licht en je gordijn
    past prima bij het sfeertje .

    Ik wens je alvast een fijn weekend !
    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig schaduwspel Peetje. De gordijnen zijn een prachtige vervanging voor het vliegengordijn, staat veel mooier.
    De foto van mij was inderdaad in Maastricht genomen, wat leuk dat jij er woont. Het is een prachtige stad en met gezellige terrassen.
    Bedankt voor je lieve reactie.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen