vrijdag 9 augustus 2013

Tuin mijmerijen..

Hier loopt de vakantie langzaam naar zijn einde. Maandag beginnen hier de scholen weer. Nog even willen we deze prachtige zomer vasthouden, maar je voelt het 's avonds al meer afkoelen. We koesteren ons in een lekker vest of een zachte plaid, om toch maar zo lang mogelijk van de avond buiten te kunnen genieten... 

Overdag heeft de felheid van de zon ook al wat ingeboet, maar we kunnen nog lekker van al het moois wat ze aanraakt genieten...

Dit jaar heb ik voor het eerst de Verbena staan, kleine boeketjes op een stokje...

Hier staat ie nog in de mand, maar ondertussen heeft hij z'n plekje in de border gevonden.

Dit is één van mijn lievelingsplanten: de Gaura. Het zijn net kleine vlindertjes, als de wind met haar takken speelt...

En natuurlijk de sneeuwbal. 

Enorme grote bloemtrossen heeft hij dit jaar. Maar het nadeel is na een fikse regenbui te zien: hangende of zelfs afgeknapte bloemkoppen. In de buxustuin valt het nog mee, daar heeft hij wat steun van deze buxus. Dus volgend jaar gaat de andere struik ook naar deze natuurlijke ondersteuning.

Maar het blijft een prachtig stukje natuur...


De zon speelt door de bladeren van de Catalpa, waarin de bloemtrossen langzaam veranderen in lange peulen.



Zomer. Dit jaar wel een heel bijzondere. Nu maar hopen dat we in het najaar nog een heerlijke Indian Summer krijgen...

Want lekker slenteren op het strand in de branding,  is vaak nog veel mooier dan erop liggen...

Fijn weekend!
Liefs, Peetje



14 opmerkingen:

  1. Wat heb je leuke sfeerhoekjes in de tuin. En de sneeuwbal zo groot en mooi. En de gaura ken ik eigenlijk niet maar een grappig bloemetje. Ik hoop met je mee op een mooie nazomer tot nu toe heeft de zon zijn best al gedaan.
    Prettig weekend, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat je tuin er mooi bij, de bloemen die je laat zien zijn in ieder geval prachtig. Ik zag gisteren bij een tuincentrum de bolchrysanten al staan en werd er bijkans chagrijnig van ;-). Ze staan voor mij gelijk aan de herfst en daar wil ik dus nog even helemaal niet aan denken!

    Fijn weekend!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Peet, wat een leuke tuinpost weer!! Prachtig al die bloemen.
    Jullie hebben wel een heerlijke vakantie gehad om op terug te kijken, ook in ons eigen landje heeft het weer goed z'n best gedaan.
    Wij zitten nu op de helft, nog 3 weken te gaan voor de kinderen weer naar school gaan, toch altijd een dubbel gevoel he?
    Geniet nog maar fijn van dit weekend in jullie mooie tuin!!
    Succes volgende week!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Peetje (zo zal ook ik je maar noemen) Ik geloof dat ik nog nooit op jou blogs heb gereageerd, ik heb deze gezien op die van mijn dochter Mirjam, en ik vind hem heel mooi. Je hebt prachtige foto`s gemaakt van de bloemen in je tuin.
    Ik ga je nu zeker volgen,. ik heb zelf ook een blog die heet fuchsiaantje en ik zou het leuk vinden als je ook eens een kijkje komt nemen. volgende week ga ik er weer een maken. Ik wens je een fijn weekend toe en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom Riet. Gezellig dat je erbij komt! Ik ga ook eens neuzen op jouw blog. Volgens mij is ie net zo gezellig als bij je dochter.
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  5. Hoi Peetje,
    Oooohh wat heb je toch een heerlijke tuin, zulke prachtige sfeervolle hoekjes.. Wat zullen jullie daarvan genieten!
    Ik zie hierboven dat mijn moeder jouw blog ook gevonden heeft, leuk!
    Ik wens je een heerlijk weekend en ik hoop ook dat we de zomer nog een poosje kunnen vasthouden,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bloemenpracht bij jou in de tuin! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellige tuin heb je, mooie planten ook.
    Tsja....die Annabellen, ze stonden zo mooi, maar na die zware regenbuien liggen ze hier ook nog op de grond.
    Ga vandaag eens kijken of ik ze nog rechtop krijg.
    Maandag beginnen ook hier de scholen weer.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Peetje,
    Ja hoor ook ik volg je blok inmiddels. Erg leuke foto's en heel sfeervol. De vakantiefoto's ook. Zo kan ik op afstand beetje meegenieten van jullie. Heel veel groetjes uit Spijkenisse, Nel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom Nel! Hihi, het is je eindelijk gelukt, zie ik. Gezellig!!!

      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  9. Leuke tuin heb je Peetje.
    Het is fijn dat het koeler is en nu maar hopen dat we nog een aangename nazomer krijgen.
    De annabellen doen het overal geweldig goed. Waar je ook in in een tuin kijkt, overvolle bloesembollen. Zo mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor je tuin !!...prachtig geniet van een heerlijke zondag !!...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een gezellige tuin met al die mooie bloeiende bloemen.

    fijne zondag.


    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke tuinhoekjes en laten we inderdaad hopen dat
    we nog een mooie nazomer krijgen.
    Deze week eerst nog wat regenachtig maar daarna schijnt het alweer
    mooier te worden.

    Fijne week in elk geval !
    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen