woensdag 21 augustus 2013

Waterkoker-probleem opgelost...denk ik...

Maanden geleden heb ik het al eens gehad over het probleem "waterkoker".  Ik had zo'n lelijk, elektrisch ding op het aanrecht staan. Wel functioneel, dat weer wel, maar het paste gewoon niet bij de rest. 
En vorige week liep ik er in de kringloopwinkel tegen aan: een normale ouderwetse fluitketel! 

Hij was een beetje dof, maar dat is te verhelpen...
Nu blinkt ie weer (als een spiegel zie ik...)

Dit "snaveltje" deed vermoeden dat hij gewoon floot...

Maar nee...het lijkt nog het meest op een stoomboot die de haven invaart. Herrie dus!
Maar hij staat wel veel mooier bij de rest... 

Bij dit leuke eierkastje, wat ik ook bij de kringloop vond...

Het landelijke van dit mandje knoflook...

Zo heerlijk geurend, als zo'n bolletje ZACHT sissend in de olijfolie bakt...

De kurken, die we door de jaren heen verzamelde (wat is dat toch dat tegenwoordig steeds meer kunststof kurken in de fles zitten?!)...

Ze liggen daar STILLETJES in de vazen, koesterend in de zon...

En dan kookt het water.....PIEEEEEEEEEEEEUUUUUUUUUUWWWWWWW!!!!!!

(Volgens mij past zo'n kurk in die 'snavel'.......)

Dus of ie blijft weet ik nog niet.

Over die andere snavel, met die duif eraan: 
Hij is er nog steeds! 
Natuurlijk is het handig om het nummer van die ringetjes (het zijn twee ringetjes, rood en wit) te weten, maar dan moet je het beestje wel vangen!
Ik heb gemaild naar een duivenmelker n.b. in onze straat, maar tot dusver geen reactie. 
Dus wordt vervolgd...

Alle nieuwe volgers wil ik hartelijk welkom heten en iedereen die een reactie achterlaat: dankjewel! Dit maakt het zo leuk om te bloggen!!


(foto Pinterest)


Liefs, Peetje

14 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige foto van je katten die nieuwsgierig naar die duif aan het kijken zijn die zijn kont tegen het raam gooit hahaha!
    Je fluitketel is prachtig, en ach die herrie neem je dan maar voor lief toch? Het mooie gaat voor het praktische zullen we maar zeggen. Jammer dat de dop er niet af kan. Waarschijnlijk heeft de eerste eigenaar zich te veel geirriteerd aan het geluid dat ie naar de kringloop mocht :-). Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie fluitketel!
    En die kurken spaar ik ook :) hahah ik heb nog wel even te gaan zo te zien :).
    Liefs x Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke spulletjes heb je op het aanrecht staan, daar past je fluitketel inderdaad beter bij, dan een waterkoker...hihi..wij vrouwen toch...ik heb dat ook hoor, daarom staat mijn waterkoker in de bijkeuken.
    Ach ja...en het geluid, daar wen je wel aan...

    Fijne Zonnige Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuke aanwinst in je landelijke keuken!

    Fijne dag en succes met de duif.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt wel gelijk Peetje, die oude fluitketels geven een hoog huiselijk gevoel in de keuken en zijn mooier dan de elektrische.
    Je hebt het gezellig in de keuken.
    En die duif, beter maar niet voeren zoals ik gedaan heb.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch is deze fluitketel wel erg leuk hoor....voorlopig maar op tijd richting de keuken hollen wanneer je maar enigszins denkt dat ie tegen kookpunt aan zit!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De waterkoker past er inderdaad heel mooi bij! Jammer van het lawaai, maar eigenlijk heeft het ook wel wat toch? ;-)
    Is zo'n waterkoker niets voor je? http://images.blokker.nl/products/440_440/VB_1729238.jpg
    Toch iets minder modern dan een 'gewone' waterkoker.. Goed, hij is natuurlijk wel een stuk strakker..

    Groetjes, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De fluitketel staat wel mooier dan een waterkoker in je mooie keuken. En ach, tussen de kanaries zit ook wel eens een hees vogeltje.
    Ga je iets met de kurken doen? Ik zag er laatst een prikbord van.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Peetje,
    Hier ook zo'n lelijk electrisch geval, en nog in het blauw ook... Hij is zo lelijk dat hij in een kastje staat en er alleen even uit mag als ik thee ga zetten, en dat doe ik eigenlijk alleen maar voor visite. Dus het ding ziet weinig daglicht...
    Leuk die glazen vol met kurken. Ik bewaar ze ook, maar het zijn bijna altijd van die kunststof gevallen, dus de verzameling groeit niet erg hard...
    Ik wens je een heerlijke zwoele avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk lekker ouderwets een fluitketel !!...leuk hoor...geniet er maar lekker van....x !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is dan een nadeel ja, die herrie. Misschien dan toch maar zo'n electrische in retro-look? Je betaalt er natuurlijk wel wat meer voor, maar dan heb je ook wat!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello,

    Er gaat niet boven thee zetten met een fluitketel!!
    Heerlijk hoor!!

    Fijne avond,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha leuk verhaal over de fluitketel!!
    Hoe is het met de duif? Bivakkert ie nog steeds bij jullie?

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je fluitketel is wel een heel mooi spiegelend keteltje hoor:)
    Je verzameling in de keuken is leuk, kurken, hier ook, maar jammer idd
    dat er steeds meer plastic kurken zijn.
    Geniet lekker van een kopje thee, als het water kookt:)

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen