zaterdag 24 augustus 2013

Zon (nebloem)

Als je zo door de tuin loopt zie je soms leuke tafereeltjes...

Zoals deze dag-pauwoog vlinder op een stenen zonnetje...

Je ziet de fijne schaduw van z'n voelsprietjes nog weerkaatsen op de wangetjes van dit vrolijk zonnetje...

Totdat hij erachter kwam dat dit toch geen echt zonnebloempje is: weg was ie...


Dit wel...

Maar deze stond binnen in een vaas. Grappig om de secure rangschikking van de zaadjes te zien...

Mooi hé...

Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn foto-toestel. Vooral met het scherp stellen ondervind ik problemen. 
Maar nu is het nog erger: bij de laatste foto's maken kreeg ik opeens een rozig scherm! En nu doet hij helemaal niets meer...Wij hebben dit al eens jaren eerder gehad. Kregen we foto's met strepen erin en een paars-rozige waas erover. Hij kon gelukkig gemaakt worden (bleek een loslatende chip te zijn). Maar het toestel is ondertussen 9 jaar oud. Dus of het nu nog kan...? En het zich nog loont...? Een digitale spiegelreflex-camera is ook heel mooi...maar zit ook een hoog prijskaartje aan...Dus we moeten even kijken wat we gaan doen.
Ik hoop dat ik nog genoeg in het archief heb, om toch nog af en toe een post te maken. En dat het euvel snel verholpen kan worden. Gemaakt of toch nieuw... Want wat is bloggen, zonder foto-toestel!
 

Droge pasta zonder saus.
Drummen met één stokje.
Cappuccino zonder melkschuim.
GSM zonder beltegoed.
Frietje zonder mayo.
Alleen op een tandem zitten.
Een mop zonder clou.
BBQ-en in je eentje.
Alleen een linker oorbel.
Applaudisseren met één hand.
Taart zonder calorieën.

Chinees eten met maar één stokje.
Groepsknuffel in je eentje.



En gelukkig is er ook nog Pinterest, waar de mooiste foto's langskomen.

Liefs, Peetje




12 opmerkingen:

  1. Jammer van je fototoestel, wij hadden dat met de t.v. dat het beeld groen en rozé werd, kon niet meer gemaakt worden, toch een dure tegenvaller. Ik hoop dat het met je fototoestel meevalt.
    Leuk hoe je de vlinder vast legt, mij lukt het niet, ze vliegen al weg voordat ik ze goed in beeld heb.
    Ja...wat is een blog zonder foto´s, leuk die tekst die je eronder gezet hebt....

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peetje,
    Het gaat er inderdaad om dat je goed om je heen kijkt, dan is er zoveel moois te zien, vlak onder je neus vaak... Ik vind je foto's evengoed heel mooi, maar ik hoop dat je camera nog te repareren valt, want ja, bloggen zonder foto's is echt niets hoor...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh wat een drama he, als je graag blogt en geen (werkend)fototoestel meer hebt.
    Hopelijk kan ie gerepareerd worden, ik wil ook zo graag een echte mooie camera, nog even sparen. Nu werk ik met een compact-camera, voordeel daarvan is, hij is klein en zit altijd in mijn tas en zo'n spiegelreflexcamera, die draag je niet altijd standaard bij je, maar die maken wel weer mooiere foto's.
    Mooi die vlinder!!
    Fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig de vlinder op de stenen zonnebloem met de lichtweerkaatsing. Ja, als je kijkend loopt, kun je heel wat zien.
    En je zonnebloem staat er ook prachtig op.
    Lastig dat je camera het begeeft. Ik hoop voor je dat het meevalt. Want als je niet kunt fotograferen is zo kaal. Ik zit er even over na te denken, maar ik neem eigenlijk elke dag wel foto's.
    We duimen voor je Peetje!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waardeloos dat je camera jou in de steek laat, 'onmisbaar' zo'n apparaat. Hoop voor je dat hij nog gemaakt kan worden! De natuur is zo mooi, hè, als je die zonnebloem van dichtbij ziet...Leuk dat tekstje onderaan je bericht!
    Fijn weekend verder, lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hè vervelend dat jullie camera je in de steek laat. Ikzelf wilde ook graag een goede camera maar wel 'betaalbaar'. Ikzelf heb een half jaar gelden een Panasonic Lumix DMC-FZ200 gekocht, deze komt echt supergoed uit de test. Het is niet zo'n bakbeest en losse lensen zijn ook betaalbaar: € 100 bv voor een telelens die overigens op mn verlanglijstje staat. Ik ben heel erg tevreden met het resultaat vd foto's. Wat mooi dat je die vlinder hebt weten wast te leggen. Vaak als ik dat zie en mn fototoestel heb gepakt is ie alweer gevlogen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aangezien ik wekelijks meerdere malen fotografeer, zou ik het écht niet prettig vinden wanneer mijn camera het zou begeven, ik voel dus met je mee. Hopelijk kan de camera gemaakt worden, zonder al te hoge kosten.

    Je hebt de vlinder mooi vast weten te leggen!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk hè al die vlinders in de tuin. Je heb er mooie foto's van gemaakt.
    Jammer dat je fototoestel het niet meer goed doet, ik kan ook niet zonder meer.
    Succes met het vinden van een nieuw toestel.
    Fijne zondag Peetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt prachtige foto's gemaakt van de zonnebloem. Wat vervelend dat je fototoestel het heeft begeven. Daar kun je als blogger idd niet zonder. Ik vond je vergelijkingen dan ook erg treffend.
    Ik wil je nog graag nog bedanken voor je meeleven. Het is ontzettend fijn om zulke lieve reacties te krijgen. Ik wens jou ook veel sterkte met je schoonmoeder. Het is een verschrikkelijke ziekte. En om het zo dichtbij mee te maken doet veel pijn.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, die foto's! Wel vervelend van je fotocamera zeg..
    Je hoeft natuurlijk ook niet perse meteen een dure spiegelreflex camera aan te schaffen. Er zijn genoeg goeie en niet te dure compact camera's waar je ook de mooiste foto's mee kunt maken!

    Fijne avond!

    Groetjes, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi die vlinder, zomer ten top hoor.
    Wat jammer van je toestel, vooral als je even lekker bezig bent geweest en dan ziet dat er strepen of kleuren doorheen lopen.
    Succes!

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha die Peet,
    Gezellig om weer even bij je langs te wippen en even je verhaaltjes te lezen en je mooie foto´s te bekijken.
    Ik ben er al zo lang uit geweest, weet bijna niet meer hoe ik terug moet komen, hihi.
    Heb je een lekkere vakantie gehad?
    Wat balen is dat zeg van het fototoestel, ja zonder toestel is het maar barzaai:)
    Prachtig he die mooie vlinders die even op adem komen in de tuin.
    Mijn dochter had laatst een bloemetjes bloesje aan en prompt komen er twee vlinders haar een bezoekje brengen.
    Ik ga nog even verder rond kijken.
    Trusten
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen