dinsdag 10 september 2013

Antiek/Brocante markt Wyck Maastricht

Zondag 1 september was weer de jaarlijkse Antiek/Brocante markt Wyck, Maastricht. Helaas kon ik jullie niet van te voren op de hoogte stellen van deze leuke markt ivm mijn internet-probleem (wat overigens nog steeds niet helemaal is verholpen).
Als je het Centraal station uitkwam, liep je zo deze sfeervolle Frans aandoende markt op.

Door de ambiance van deze prachtige statige straten nabij het station met hun prachtige grote bomen, waande je je soms in een  Frans stadje, zeker met het, toen nog, lekkere zonnetje...

En aangezien er ook altijd veel Walen (Frans sprekende Belgen) op afkomen, werd die sfeer nog eens goed versterkt.

Maar het was toch echt "Us Mestreech" zoals ze dat hier zeggen...

Jammer genoeg komen ook hier steeds meer kleding-stands. Toch vinden deze altijd gretig aftrek. Vintage is in, ook in kleren. 

Maar gelukkig waren 'spulletjes en meubeltjes' toch het meest te verkrijgen.

Maar ook hier, kennen ze hun prijs.

Gezellige drukte.

Jullie begrijpen dat ik hier als een magneet werd aangetrokken...

Hier gaat je hartje toch sneller van kloppen!

Het is dat je hier écht de ruimte voor moet hebben, maar anders....

Deze stand had precies de juiste sfeer.

Overal zag je de mensen met hun "buit' rondlopen, of 'oudjes' over de spulletjes van vroeger praten. Keuze genoeg.
Ook ik liep te sjouwen met mijn buit, hoewel manlief het zwaarste moest dragen: 6 Jeu de Boule ballen!
Ik had het wat lichter:

Deze kleine Flower-frog.

Stond nog op mijn lijstje. Weer afgevinkt.

En deze grote draadijzeren mand.

Niet zwaar, wel onhandig groot. Om te dragen...

Het zwarte vlak is krijtbord, zodat je kunt opschrijven wat er in zit (of je dat niet zo ziet...!)

Hij heeft zolang een plaatsje gekregen op de kast in de woonkamer. Maar waarschijnlijk verhuisd hij naar de kast van de slaapkamer. Handig om spreien e.d. in te bewaren. 

Maar voorlopig kan ik hier nog even van 'm genieten.
En volgend jaar is ie weer, deze markt, maar dan krijgen jullie op tijd bericht, hoop ik...

Liefs, Peetje

21 opmerkingen:

  1. Wat leuk al die foto's, inderdaad net of je je in Frankrijk waant. Die mand is erg leuk! Zal vast prachtig staan met een paar mooie spreien er in. Tot die tijd staat ie op de kast ook geweldig. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel gezellig uit.
    Mooie spulletjes heb je gekocht.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dit er allemaal sfeervol uit en wat heb je leuke aankopen gedaan!

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben nog nooit op een brocante markt geweest, maar nu ik dit zo zie gaat dat toch een keer gebeuren.
    Leuke spulletjes heb je gekocht...mooi je mand op de kast.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk! Daar wil ik volgend jaar ook naar toe! Zucht..dat bankje op de vierde foto, wat een beauty!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje en ik woon in het zuiden en ik weet van niets......lijkt mij hartstikke leuk en mijn hart klopt ook harder bij het zien van al die leuke spulletjes....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er uit als een heel gezellige markt. Ver van mij vandaan!
    Wat een leuke spullen heb je meegenomen. Vooral de mand vind ik heel leuk. Ik zie de spreien er al in liggen.
    Veel plezier met je mooie aankopen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg en wat laat je lekker veel foto's zien!! Ik zie veel leuke houten banken en op foto 12 zie ik jou in die franse spiegel :-)
    Ik vind het ook altijd heerlijk om over dat soort markten te struinen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O jee, wat een leuke spullen allemaal. Daar was ik zeker ook wel voor het een en ander geslaagd! Jij bent het in ieder geval!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooeh wat zag ik daar leuke en unieke meubeltjes voorbijkomen op je foto's! Daar word ik toch helemaal enthousiast van. En wat heb je leuke aankopen gedaan! De draadmand vind ik ook erg mooi.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk hoor !!..ik zie dat we hetzelfde grijze tafeltje hebben zo leuk om te zien !!...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel gezellig ziet het er uit daar in Mestreech. Ik zie er leuke spullen tussen staan. Jaren geleden ben ik er wel eens geweest.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lijkt het me heerlijk om daar even rond te struinen, helaas was het voor ons te ver weg om even heen te gaan.
    Gelukkig heb jij mooie foto's gemaakt zodat we toch nog mee kunnen genieten.
    Je hebt in ieder geval hele leuke spullen gevonden!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helemaal goed want eh....ja daar moet je bij zijn volgens mij.......
    Dan zie ik je volgend jaar ;)

    Ziet er heel sfeervol uit en je hebt mooie schatten gevonden.

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Peetje,
    Wat een gezelligheid op die markt. Jullie hadden wel geluk met het weer. Wij liepen die dag in Naarden en daar was zo goed als geen zon te bekennen, alleen een heel frisse wind...
    Je draadmand vind ik heel erg mooi, en deze staat prachtig te wezen op je kast.
    Maar met spreien er in zal het ook heel mooi staan op je slaapkamer...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk, kben dol op dat soort markten!
    Leuke spullen heb je gekocht!

    Fijne dag!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zie ik veel mooie spulletjes voorbij komen, geen wonder dat jij het op deze markt prima naar je zin had. Tegenwoordig zijn de goedkope markten denk ik op één hand te tellen, de belangstelling is groot en dat drijft de prijzen op. Gelukkig ben je goed geslaagd, je draadmand vind ik ook erg mooi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke vondst! Wat jammer dat ik deze markt gemist heb. Ik zag al vaker in een boekje staan dat er een markt is voor het station. Maar toen ik een keer langs reed waren er toen maar 10 kraampjes wat ik niet de moeite vond.
    Deze markt is dus maar 1x per jaar? dan moet ik het maar snel in mijn agenda voor volgend jaar noteren;)
    Bisou, Wendy
    (http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo ik moet mezelf weer even bijelkaar vegen hoor lag even helemaal lang uitgevloerd nadat ik die prachtige grutterskast zag, jeetje wat een pracht exemplaar. Ja er was veel moois te zien dat zag ik wel aan de hand van jouw foto`s.
    Dus het was allemaal duur daar?
    Maar je hebt er een paar leuke dingetjes uitgplukt Peetje.
    Die flowerfrogs zijn mooi he?
    Nou fijne dag,
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke spullen heb je gekocht. En de markt ziet er uitnodigend uit. Zie ook mooie spullen die hier goed zouden passen. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Is het altijd de eerste zondag van september of varieert het?
    Mooie spullen! Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen