maandag 23 september 2013

Deventer


Allereerst wil ik graag iedereen bedanken voor de felicitaties
omtrent mijn verjaardag. Mijn eerste eigen verjaardag op blogwijze. Bevalt goed. Leuke en lieve reacties van jullie geven mij een warm gevoel. Je voelt je daardoor toch even speciaal....
Na een vroege "Langzalzeleven"sessie van mijn gezin , compleet met ontbijt op bed, vertrokken wij voor een gezellig dagje Deventer.
Deventer heeft gezellige winkelstraatjes met nog leuke aparte winkeltjes. Vooral de Walstraat is zeer gezellig. 



Hier ligt ook een heel leuke tea-room: The Wallstreet Tea-Rose, waar we heerlijk hebben gelunched. Hij staat schijnbaar zeer bekend, want het was er een komen en gaan. Binnen zat het vol, maar gelukkig liet het weer het toe om lekker buiten op het terras te zitten, onder de druiventrossen! 

Gelukkig hebben ze hier met de nieuwbouw rekening gehouden met de rest van de straat. Echt een voorbeeld voor meer steden!

Dit is ook een leuk winkeltje met brocante en kunst en zit naast de tea-room.

De gezellige Walstraat met Dille en Kamille die we natuurlijk ook bezochten. Niets gekocht, knap hé?

Met de kerstdagen is deze straat helemaal omgetoverd naar de stijl van Ebenezer Scroodge. Wij hebben dat ook nog nooit meegemaakt, maar het staat nog op ons to-do-lijstje...


Hét kerstverhaal van the Past- Present- en Future, hier geschilderd op 3 metalen deuren van een elektriciteitshuis. Let eens op de verwerking van de deurklinken en deur-scharnieren in het schilderij!



Met de kerstdagen lopen hier de Carol-singers helemaal in stijl door de straten en wordt dit sprookje van Hans Christian Anders verteld.


Ook hier zie je hoe de deurklink verwerkt is in het schilderij...


Hoe leuk je een straatje op? 


Het enige overgebleven hofje in Deventer.



Midden in een winkelstraat. Je zou er zo langs lopen, als de poort geen aantrekkingskracht had om naar binnen te gaan...
Deventer is echt een aanrader, voor wie op zoek is naar leuke aparte winkeltjes, die jammer genoeg uit het straatbeeld verdwijnen  in andere steden, door de grote winkelketens. Hier hebben ze dat gelukkig nog begrepen, dat deze winkeltjes kleine pareltjes zijn, waard om te ontdekken...



Van mijn dochter mocht ik in Deventer zelf iets uitzoeken voor mijn verjaardag. Het werd deze leuke ring met een 'bosje' paarse kraaltjes uit het winkeltje 'Fusion Home' (www.fusionhome.nl)Lief hé, van haar!



Van de jongens kreeg ik deze leuke 'vissersmand' al 's morgens. Beetje voorwerk kan nooit kwaad, als moeder....


En mijn lief...had deze lounge-bank voor me gemaakt van steigerhout. Nadat we van Deventer waren teruggekeerd, werd de bank naar buiten gedragen, van de werk-plaats naar buiten en werd hij door ons allemaal zittend ingewijd. Met z'n vijven passen we er net allemaal op...Een glaasje erbij, kaarslicht, lampionnen in de bomen, vuurkorf aan en dan lekker onder een warme plaid op de nieuwe bank zitten...Genietend van elkaar en je rijk voelen in een warm gezin...En dankbaar...


Niet alleen de vuurkorf gaf warmte...

En zo ziet hij er dan met daglicht uit...Wat heb ik toch ne toffe vent!!!
Ik heb heerlijk genoten van 'mijn dag'.
Nogmaals dank jullie wel.

Liefs, Peetje

19 opmerkingen:

  1. Deventer is zo 'n leuke stad !!,....mooi hoor je kadoos em die bank !!..superrr......fijne avond verder...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heel gezellig uit daar in Deventer.
    En je bent aardig verwend met al die leuke kado`s.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deventer is super leuk, ik ben er een paar jaar geleden ook geweest. Door jouw post krijg ik echt zin om er snel weer een keer naar toe te gaan, het ziet er zo sfeervol uit. Jij hebt gelukkig een hele leuke verjaardag gehad én je bent lekker verwend!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peetje je heb gewoon een geweldige dag gehad.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom weer helemaal in the mood! Ik ben ook al een paar keer in Deventer geweest en vooral de Walstraat is mijn favoriet. Maar zo-wie-zo het doorlopen van het centrum is erg mooi met al zijn kleine zijstraatjes.
    Leuk om je verjaardag zo te vieren samen met je gezin en de bank van je man is toch ook super!!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet Deventer er gezellig uit! Ik zei net tegen mijn man dat we er een keer naar toe moeten. je bent ook lekker verwend, erg leuk! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke verjaardag. En wat een mooie cadeaus! Gezellig hoor. De bank is helemaal super. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn om te lezen dat jullie het zo ontzettend naar jullie zin hebben gehad in Deventer.
    Leuk ook...een paar jaar geleden waren wij ook in Deventer en toen hebben wij daar bij die zelfde tea room gegeten, heb er nog een foto van, buiten gemaakt onder de druivenranken.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier hoopte ik al op ja, een post over jouw heerlijke zaterdag in Deventer. Echt heel leuk om te zien, ik ben er nog nooit geweest. Al heel lang wil ik ook eens naar dat Dickens Festijn in Deventer gaan, maar de topdrukte houdt mij toch tegen, ik durf het niet aan met de kinderen om zo lang in de rij te moeten wachten tot we de straat in mogen (vaak is het ook nog eens koud) mss als ze ouder zijn, maar nu nog niet (zeker niet met de middelste van mij)
    Maar superfoto's hoor en wat een heerlijke handige man heb jij, wat een fijn gevoel om je dan zo happy te voelen met je gezin op die bank, bij de vuurkorf, na zo'n heerlijke dag!! Genieten, genieten, genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Peetje,
    Wat heb jij een heerlijke dag gehad! Deventer is zeker een heel mooi stadje. Wij waren er twee jaar geleden een dag en liepen met een gids door de stad. Wat hebben we toen veel moois gezien. Ook dat hofje en de beschilderde deuren. Ik zou er graag nog eens heen gaan...
    Je hebt ook heel mooie cadeaus gekregen, je bank vind ik suoer mooi... Wat zullen jullie daar een plezier van hebben...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super om je verjaardag op deze manier te vieren, daar heb je hele fijne herinneringen aan.
    Het wordt tijd dat ik Deventer echt ga bezoeken, jaaaaren geleden weleens langs gefietst,
    wat een mooie stad!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige post!
    Wat een mooie winkelstraatjes zijn daar nog......de oude steentjes waar de panden mee zijn opgebouwd.
    Ook al zo mooi zijn de schilderingen van Scrooge....hoe mooi is dat verwerkt met deurklink en scharnieren.....
    Wat een mooie ring heb je als cadeau uitgekozen en gaaf je vissermandje.......en dan bij thuiskomst met z n allen nog even nagenieten op zon stoere houten bank.....ik lees in je verhaal dat je een topverjaardag hebt gehad :-))
    Hier kan je nog lang op terugkijken Peetje......

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alsnog van harte.. en wat ben je super verwend!
    Bij mij komt er ook wel eens een kadootje uit de 'werkplaats 'van manlief, zo lief!
    En Deventer is prachtig, ik ben wel eens geweest met kerst in de stijl van Dickens, helaas is de wachttijd erg lang en door de hoeveelheid mensen én paraplu's die op die dag nodig waren, zag ik niet veel van de figuranten...
    Maar die leuke straatjes zijn heerlijk om door te slenteren en dan lekker ergens koffie drinken..mm
    Lieve groet♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik zit nog duidelijk met m'n hoofd in een sprookje: natuurlijk is het verhaal van Dickens! Stom van mij. Was al laat, zullen we maar zeggen....
      Leuk dat jullie ook zo genieten van de Deventer-post!

      Verwijderen
  14. Wat een gezellige 'warme' post en dan bedoel ik niet alleen de vuurkorf en de lampions. Maar je bent zo lief in het 'zonnetje' gezet door je gezin. Letterlijk en figuurlijk, want in Deventer scheen de zon. En de cadeaus zijn super, een prachtige bank met liefde gemaakt en mooie cadeaus van de kids al is het met een beetje 'voorwerk'. Voor hun handig en jij hebt er iets naar je zin bij. Geniet van alles.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super dat je zo´n geslaagde dag hebt gehad om op terug te kijken.
    Deventer ziet er inderdaad top uit. Zoals je zegt zijn juist die kleine aparte winkeltjes die het maken in een stad. Die grote ketens zijn overal wel te vinden.
    Heerlijk al die gekleurde paraplu´s in dat staatje.
    En oooooo wat ben je verwent door je mannetje, wat een schat om zelf zo´n mooie bank te timmeren.
    Ja wat een warm gevoel dan he zo samen op de bank en genieten, ik voel de warme stemming uit je foto´s.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zoals ik je al sms'te was ook ik met Joke een weekje eerder in Deventer. Inderdaad een prachtige stad.
    Zoals alle andere reacties verval ik in herhaling. Trots mag je zijn op je heerlijke gezin. De warmte is voelbaar. Heb je mijn mail voor de herfstvakantie niet ontvangen?
    Lieve familyknuffel,
    Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk dagje was dat zeg!
    En wat een geellige bank heb je gekregen!
    Fijn toch, zo'n handige man!

    Lieve groet!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je een leuke dag gehad zeg, Deventer is ook erg leuk!!!!
    De straatjes zijn inderdaad erg leuk en er is ook zoveel te zien, in de winter is het ook
    echt een aanrader!!
    Je bent ook heerlijk verwend, de bank is geweldig!!!
    Mooie cadeaus ook van je kids.

    Fijne week en lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen