vrijdag 27 september 2013

glas, eucalytus, spiegel en peren

Zoals jullie misschien al begrepen hebben: ik hou van blauw/groenig glas. Dus toen ik laatst in de kringloop dit exemplaar, hoog bovenop een rek zag staan, ging mijn hartje sneller kloppen...(en dat voor 2,50!)

Lekker stoer glas, met een '5' erin (misschien 5 liter?).

Hij was niet helemaal schoon. volgens mij had ie een tijdje buiten gestaan. Maar een sopje kan dat verhelpen. Niet helemaal, maar dat vind ik niet erg.

Nu staat ie samen met een waterkaraf die ik een paar weken geleden in Apeldoorn bij Floortjes Beurs (www.floortjesbeurs.nl)  heb gekocht.

Ik ben er zo blij mee. 




Van mijn nicht kreeg ik met m'n verjaardag deze mooie bos Eucalyptus, mooi versierd met linten en een metalen lijstje eraan...

Het ruikt zo heerlijk...

Lieve nicht, heb ik hé...

Maar dat was nog niet alles:

Er zat ook nog een wandspiegeltje bij waar een kandelaar voor zit én twee prachtige theedoeken.

Zij kent mijn smaak goed.
Dankjewel, lieve José!

En dan de peren. Uit eigen tuin!

Het zijn Conference peren en smaken heerlijk!

Ik denk dat ik ze eens ga gebruiken voor in de pruimentaart van mijn laatste post, maar dan vervang ik de pruimen uiteraard voor peren. Lijkt me ook heerlijk!

Liefs, Peetje

16 opmerkingen:

  1. Hallo, Ik vind het glas ook héél mooi, alleen soms moeilijk te vinden maar laatst 2 exemplaren gevonden
    by Action, niet oud natuurlijk maar wel mooi, ze waren er in 2 formaten !! Heb eens gehoord dat je glas dat
    erg vervuild is kan schoon krijgen door ze in water onder te dompelen met bruistabletten in om een vals
    gebit te kuisen ! Moet wel bekennen dat ik het zelf nog niet heb geprobeerd, aan gezien mijn flessen nieuw waren :-)
    Jouw flessen staan prachtig daar bij elkaar, heb me onmiddellijk aangemeld om je blog te volgen !
    lieve groeten en een leuk herfstweekend
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Glas met een subtiel kleurtje is zo sfeervol, mooie combinatie heb je ervan gemaakt.
    Leuke cadeautjes heb je gehad, je nichtje kent je smaak goed...leuk is dat toch.
    Perentaart lijkt me ook heel lekker, en hij smaakt vast lekkerder omdat het peren uit eigen tuin zijn.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die fles! Ik had er ook laatst 2 meegenomen van de kringloop en kreeg ze ook niet goed schoon.Al wat rijstkorrels erin gedaan met sopmen dan door de fles bewegen in de hoop hem zo schoon te krijgen. Uiteindelijk keukenpapier om een stok geknoop, fles o zijn kop gehouden en toen de binnenzijde schoongemaakt. Je bent goed verwend met cadeaus! pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige fles zeg! echt genieten als je zoiets tegen komt!! en wat een pruimen heb je zeg! Hier ook een volle boom zo leuk de moes en saus zit bij mij al in de vriezer.
    Fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig dat glaswerk zo bij elkaar. En de bos eucalyptus met het kant is ook enig.
    Ik wens je een fijn en zonnig weekend en smullen maar van je perentaart. Ik ga morgen ook aan de slag maar dan met de appels uit eigen tuin. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dat glaswerk en wat kun je blij zijn als je zoiets tegenkomt in de kringloop...Je hebt mooie spulletjes gekregen....en het bosje met eucalyptus is prachtig.....en je hebt ook nog een cadeautje van moeder natuur....heerlijke peren....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie glazen fles ben er ook op zoek naar maar nog niet gevonden.
    Leuk idee het bosje eucalyptus,en dan de peren boom in eigen tuin lekker hoor ik heb in het voorjaar een appelboompje gezet maar zal nog wel een poosje moeten wachten voor een mandje appels.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met zo'n vondst kun je dan echt blij zijn he? Ook nog eens voor weinig geld, dat is altijd leuk. Heerlijk die Conference peren uit eigen tuin, ik eet die graag.
    Fijn weekend!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Peetje,
    Je glazen fles is prachtig. Ik denk dat die 5 inderdaad voor de inhoud staat hoor...
    Eucalyptusbladeren ruiken zo heerlijk. Ik heb ze al vaak uit een boeket gehaald, om ze te drogen en zodoende al een flinke bos ergens in huis hangen.
    En dan je peertjes, ik heb toevallig gisteren onze peertjes uit de boom geplukt, omdat de vogels er nu van begonnen te snoepen. Genoeg voor een flinke pan stoofpeertjes, dus dat gaat smullen worden...
    Ik wens je een heel fijn weekend, we krijgen heel mooi weer,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je fles is een mooie vondst! Een tak erin staat mooi maar ook zonder decoratie is het een plaatje. Lekker dat je perentaart gaat maken, dat zal er wel in gaan als koek ;-).

    Fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je fles mooi zeg, hier zie ik zoiets niet hoor!!
    Je bent echt verwend hoor, de eucalyptus ruikt ook zo lekker.
    Een perentaart zou er hier wel in gaan hoor, bak ze!!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke spullen heb je gevonden.
    De fles is ook prachtig! Als je hem wel schoon wilt hebben zou je haar kunnen laten weken in een mengsel van schoonmaakazijn en allesreiniger aangevuld met goed warm water.
    En wat ben je lekker verwend door je nicht.
    Ik ben een echte fruiteter, dus de peren stralen mij toe.
    Wens je een heel mooi en zonnig weekend toe!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtige fles! Leuk om verwend te worden met kadootjes die helemaal jouw smaak zijn.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie glazen fles heb je gevonden bij de Kringloop. En wat een lieve nicht heb je.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw ontzettend mooi zijn jouw flessen (tip voor schoonmaken binnenkant,van die tabletten voor kunstgebitten,1tje erin doen,water erbij en een nachtje laten staan)..
    Uit je peren zou ik zo een hapje willen nemen hihihi..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig hoor die glazen fles!
    En hebben jullie ook zoveel peren dit jaar?
    Ik weet niet waarheen met alle peren...
    Fijn weekend!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen