zondag 15 september 2013

Nieuwe verslaving

 Ik heb een nieuwe verslaving. Het sloeg toe, tijdens het ontbreken van internet. Aangewakkerd door de leuke projectjes van Miriam van  't Bezige Bijtje, kreeg ik het virus ook te pakken. Als je er eenmaal aan begint kun je niet meer stoppen...
Granny squares haken!

Je zoekt leuke kleurtjes bij elkaar en begint kleine vierkantjes 'squares' te haken. 

Zo leuk om te doen! Telkens als je even niets te doen hebt (maar ook als je eigenlijk wel wat te doen hebt, het is tenslotte een verslaving...) maak je  'even ' een vierkantje...


En als je er al een paar hebt gemaakt, kun je beginnen ze aan elkaar te maken. 

Voor bijv. een mooie warme gezellige plaid.


Nog even doorwerken, want in zo'n plaid gaan héél veel squares. En dan nog alle uiteindjes netjes instoppen, mooi randje eromheen haken...

Ik ben nog wel even bezig...
T.z.t. zien jullie het eindresultaat.
Hopelijk snel, want de herfst is nu echt begonnen. Dus zo'n plaid komt goed van pas.

Ik zie dat ik ook weer nieuwe volgers heb. Welkom! Gezellig dat jullie er zijn.
En natuurlijk heel veel dank voor jullie lieve reacties op mijn posten. Soms word ik er een beetje stil van, zo lief...

 (Pinterest)

Deze is voor jullie.

Liefs, Peetje

25 opmerkingen:

  1. Jeetje Peetje, wat ziet dat er mooi uit. Ik als niet haker kan me voorstellen dat het verslavend is hoor. Als ik dit zie dan wil ik ook zo graag leren haken. Niets leuker dan je straks op de bank te nestelen onder zo'n gezellig plaid. Ik denk dat ik het gewoon maar eens moet gaan proberen via you tube of een cursusje. Mooi nieuw projectje voor de herfst. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je verslaving is erg leuk, maar ik denk dat ik het toch maar bij mijn blogverslaving hou...dat vinden ze hier vast al wel genoeg ;-). Maar jij zult veel plezier hebben van het plaid wanneer het klaar is!

    Bedankt voor je super liever woorden, dat jij er door aan het bloggen bent geslagen wil ik best op mijn geweten hebben ;-)...vind het altijd gezellig om hier te komen buurten hoor!

    Ik wens je een hele fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Peetje,
    Ja ik ken die verslaving, heb inmiddels al een paar plaids en kussens gehaakt. Ben nu ook weer bezig met een deken, maar dan van gebreide vierkantjes samen met gehaakte vierkantjes, granny squares... Binnenkort laat ik er wat van zien.
    Je kleurkeuze vind ik ook heel mooi, lekker fris dat blauw wit en grijs.
    Je zult het zien, als je zo verslaafd bent is deze zo af en begin je gelijk weer aan een nieuwe...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja...leuk is dat, vorig jaar ben ik er ook al mee begonnen, ik heb het toen weer weggelegd, nu zie ik het hier en daar weer verschijnen, en kriebelt het bij mijn ook weer, wie weet pak ik het ook weer op.
    Jij hebt al veel vierkantjes gemaakt, en tsja als je eenmaal bezig bent, is het moeilijk om te stoppen.
    Nou...haak ze nog...

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, staat ook op mijn lijstje maar kom er niet toe! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. War leuk, ik heb precies dezelfde verslaving. Ik ben In de lente begonnen maar heb ook nog wel even te gaan. Succes!
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. DIE WORD LEUK DIE PLAID.
    IK BEN ER OOK MEE BEZIG ALLEEN ONTBREEKT MIJN DE TIJD SOMS.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig is dit geen ernstige verslaving! Het is zeker leuk om te doen, vroeger heb ik ook veel gehaakt, zoals alle gordijntjes voor de ramen wat je toen veel zag. Je gekozen kleurtjes passen natuurlijk super in je interieur, ga lekker door!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liefste Peetje,
    Uw plaid is prachtig! De kleur combinatie bevalt me ook erg veel!
    Ik heb onlangs geleerd hoe je gehaakte bloemen te maken en dat maakt wierklich verslaafd! Ik hoop dat binnenkort zal ik ook zulke mooie plafond te maken als je kan!
    Ik wens u veel plezier haken! Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leukkkk ja weet er alles van ik vind het super heb er pas 1 gemaakt in het wit voor de babykamer van me dochter echt verslavend ..jou kleurtjes zijn ook erg leukkk lekker frisss ... ja die plaid ga je nodig hebben nu de herfst is begonnen dus hop hop hop aan de haak ermee hihihi fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent zeker vlijtig Petra, ook ik ben eigenlijk niet zo van het haken en breien, maar vorig jaar moest ik een soort shawl maken voor mijn adventsstuk en ik vond het eigenlijk toch best wel leuk....maar ik moet er wel alle aandacht bijhouden vooral bij het tellen, het gaat anders direct mis....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zou ook helemaal wat voor mij zijn zo'n verslaving. Daarom begin ik er nog maar niet aan. Wel leuk hoor die granny squares. Helemaal in wit ton sur ton lijkt me ook heel mooi. Oeps, voor ik het weet ben ik aan de haak.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Peetje, het ziet er leuk uit bij je, gaaf die boekenkast! En wat het haken betreft, als je eenmaal begint...... Je hebt er al aardig wat uurtjes inzitten ;-)

    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een geweldige verslaving, dus gewoon aan toegeven... Het haken van de vierkantjes vind ik geweldig leuk werk, maar het aan elkaar zetten...

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit virus is wel heel erg leuk hoor, heerlijk om te haken, ik doe het ook heel graag.
    We zien binnenkort vast wel hoe het geworden is!!!!
    Ik wens je veel heerlijke haakuurtjes!!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gezonde verslaving toch!! Leuke kleuren heb je gebruikt.
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Fijne week lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kleurencombinatie en als je plaid straks klaar is, willen de gezinsleden er ook vast van genieten. En kan jij je verslaving voortzetten.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Granny's haken is echt verslavend, ik weet er alles van.
    Zelf ben ik op dit moment een granny-kleedje aan het haken, olvarit potjes aan het omhaken en ook nog een zpagetti vloerkleed. Kom niet meer aan het huishouden toe zo haha.
    Mooie kleuren gebruik je voor je kleed, hij ziet er lekker warm en wollig uit!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk dat je zo geinspireerd bent door Miriam. Dat is ook het leuke van bloggen, dat je zoveel ideeen van elkaar ziet.
    Ik vind dat je prachtige kleuren hebt uitgekozen.
    Je bent al een heel eind en wens je succes met het stuk wat je nog moet doen.

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou Peetje, jij hebt zeker de smaak te pakken. Ik kan dat dus echt niet he, dat haken. Ik vind het altijd prachtig om te zien wat anderen allemaal in elkaar haken. Ik heb het nooit geleerd helaas. Het ziet er al heel mooi uit hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan me voorstellen dat dat een leuke bezigheid is, zo´n kleed is inderdaad erg lekker en leuk zo voor de herfst.
    Ik wil er ook ooit eens één maken.
    Zeg wat heb je daar een mooie lamp staan op dat krukje bij je bank.
    Nou succes met de vierkantjes en ik ben benieuwd wanneer die klaar is, ikschat dat dat niet lang duurt, hihi. Erg verslavend en dan is het meestal ook zo klaar.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahaha, zag hem net inderdaad al voorbijkomen. Gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk!! Kon ik dat maar!!
    Probeer het in ieder geval nu.Heb nl een handboek haken gekocht bij de action.
    Haha!!
    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. je deed het geweldig. Mooie kleuren en geweldige deal op de herfst avonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja die verslaving begrijp ik wel. Lijkt me ook leuk heerlijk bij de winteravonden te haken. Misschien dat ik er ook ooit eens een maak. Ziet er gezellig uit.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen