vrijdag 6 september 2013

Onvrijwillige blogpauze...

Zo, ik ben er weer! Na bijna 2 weken geen internet, vanwege een virus, kan ik vandaag eindelijk weer eens een nieuwe post plaatsen. Vanmiddag kwam via "Student aan huis"  een gedeeltelijke oplossing.  Deze organisatie, die studenten door heel Nederland levert om allerhande computerproblemen op te lossen,( handig als een digi-beet-gezin zoals het onze!) heeft in ieder geval ervoor gezorgd dat we weer op internet kwamen! 

Maar het schijnt dat dit virus de computer niet alleen een koudje heeft bezorgd , maar een heuse griep! De problemen worden nu aan een forum van deze organisatie voorgelegd en deze proberen nu zo snel mogelijk de beste oplossing te vinden. En dan komt de student weer terug om deze 'patiënt' weer helemaal in orde te maken. Laten we hopen op een goed herstel! 

Maar dacht ik , dat geen foto-toestel hebben al een probleem is: geen internet is nóg erger! Niet alleen kon ik geen nieuwe post maken,  ik kon ook niet reageren op al jullie mooie posten. Alleen via mijn smartphone kon ik nog wel een beetje bijlezen, maar reageren was niet te doen ( nu heb ik niet zo'n dikke vingers, maar toch...).

Enfin, ik heb ondertussen wel een nieuwe camera! Het is toch weer een compact geworden, omdat het wel handiger mee te nemen is (en eerlijk is eerlijk: goedkoper).  Het is een Panasonic Lumix geworden, wel met een Leica-lens. Trouwens, deze foto's zijn nog gemaakt met de oude camera (archief). Je kunt wel zien dat hij o.a. problemen had met scherp stellen, niet altijd, maar toch vervelend. Mijn telefoon had nog meer pixels dan mijn camera (3,2!). Maar het is niet gezegd, dat hoe meer pixels, hoe beter de camera, hebben ze mij verteld.
In ieder geval ben ik nu druk aan het oefenen om betere foto's te maken. Alleen moet ik wel nog even uitzoeken hoe ik de foto's op mijn computer krijg...Want dan héb je een nieuwe camera, velt 's avonds een virus je computer!

Dus hopelijk zijn zo'n ietwat wazige beelden voortaan geschiedenis.

Maar ik ben ook weer blij om weer volwaardig al jullie mooie posten te lezen en ook te kunnen reageren om te laten weten dat ik daar zo van geniet!
Eigenlijk merkte ik nu nog meer, hoe leuk het is om met jullie te bloggen, jullie lieve reacties , de feedback. Ik heb jullie echt gemist!

Heel veel liefs, Peetje

18 opmerkingen:

  1. Hey Peetje,
    Wat voel je je dan gehandicapt he, als je geen internet hebt. Misschien geen goede woordkeuze maar er zijn zoveel meer dingen die je dan niet kunt, naast het bloggen. Tegenwoordig wordt je voor alles verwezen naar het www. Ik had iets besteld ergens, maar een deel moest teruggestuurd, moet je eerst een retournummer aanvragen via email... En dan nog het telebankieren...
    Dan zijn twee weken wel heel lang!
    Maar gelukkig kun je er nu weer gebruik van maken.
    Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe camera, lekker oefenen.
    Fijn weekend hoor,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liefste Peetje,
    blij om te zien dat je terug bent!
    Je hebt nieuwe camera, dat is geweldig, ik hoop dat je geniet ervan!
    Ja, ik kan niet leven zonder blogger wereld: o)
    Ik wens u een wundrschönes weekend!
    All the best,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. we kunnen niet meer zonder he.... ik moet er ook altijd iemand bijhalen, ik heb er ook geen verstand van.
    Wat fijn dat er nu tijdelijk een tussenoplossing is, kun je tenminste weer bloggen hihi....

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Frustrerend is dat he? Fijn dat je er weer bent hoor! Ik heb ook een Panasonic Lumix gekocht enkele maanden geleden en super tevreden. Hij is iinderdaad betaalbaar en compact en een extra lens is ook geen rib uit je lijf? Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Peetje, goed dat je er weer bent!
    Lastig hoor als je geen internet hebt. Bij ons zou dat geen 2 weken kunnen duren hoor, dan ligt mijn werk en studie van het gehele gezin plat....;-))
    Ben benieued naar foto's van je nieuwe camera!

    Fijjn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zonder internet voelen we ons echt onthand, ik zou twee weken niet bloggen ook echt niet leuk vinden hoor. Maar je merkt nu wel hoe leuk je deze hobby vindt ;-). Ik hoop dat de griep goed aangepakt kan worden zodat je binnenkort helemaal zonder zorgen kunt lezen en reageren.

    Leuk dat je een nieuwe camera hebt!! Oefening baart kunst, het kost veel tijd maar het fotograferen wordt er alleen maar leuker van wanneer je je toestel goed kent.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gedoe hé.
    Lekker dat je er weer bent.
    Alleen de eerste 2 foto´s staan er bij mij niet op.
    En ook een paar aan de rechterkant.

    fijn weekend.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een gemis hè, als je geen internet hebt. Daar zijn we met z'n allen zo aan gewend geraakt. Als ik iets niet weet, hup even googlen en ik vind het (meestal). Gelukkig is het meeste leed geleden bij jou en kan je ons straks foto's laten zien die je met je nieuwe camera hebt gemaakt! Succes en een gezellig weekend!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend dat je computer griep had maar nog vervelender voor zijn verzorgster. Gelukkig is hij weer opgeknapt.
    Veel plezier met je nieuwe fotocamera. De foto's van deze post vind ik ook mooi. Ik verblijf momenteel op Ameland en het strand ligt vol met scharen.
    Fijn weekend verder, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat frustrerend als de computer het niet doet. Wat ben je er dan eigenlijk al afhankelijk van.
    De organisatie student aan huis hoorde ik laatst ook van. Ideaal als je er zelf geen verstand van hebt.
    Ik hoop dat je snel overweg kunt met je nieuwe camera.
    Trouwens deze sfeerfoto's geven ook een mooi inkijkje in je huis.
    Het bloggen is mooi!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen internet is heel erg lastig zeg. Dan merk je pas hoe belangrijk het is geworden in het leven. Ben benieuwd naar de foto's met je nieuwe camera. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een andere. Ik dacht erover om een systeem camera te kopen. Een beetje compact maar met het resultaat van een spiegelreflex. Maar het is altijd lastig om met een grote camera te lopen sjouwen. Het resultaat vind ik wel heel belangrijk. Want daar gaat het om.

    Gezellig weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor je gezellige berichtje op mijn blog.
    Dus jij had ook een virus.. maar dan op je computer.. hm, hopelijk is dat niet besmettelijk. Ja ik ook, inderdaad vroeg, vind ik ook... en er zijn meer dan 100 soorten varianten vertelde de huisarts mij. Maar dat geldt ook voor computervirussen ;)

    Mooie foto's heb je geplaatst!!

    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor je gezellige berichtje op mijn blog.
    Dus jij had ook een virus.. maar dan op je computer.. hm, hopelijk is dat niet besmettelijk. Ja ik ook, inderdaad vroeg, vind ik ook... en er zijn meer dan 100 soorten varianten vertelde de huisarts mij. Maar dat geldt ook voor computervirussen ;)

    Mooie foto's heb je geplaatst!!

    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik dacht al waar ben je nou ????...fijn hoor dat je erweer bent...geniet van een heerlijke zondag liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou dat is toevallig, ik dacht net...ik heb al lang geen post meer van jouw gezien...en daar komt hij dan...Ook ik lig er weer achteraan te hikken. Het is echt vervelend zo'n virus en we zijn lichtelijk gehandicapt zonder pc....Fijn voor je een nieuwe camera....die staat ook op mijn verlanglijstje....ik verheug me weer op de nieuwe posten die gaan komen....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O pechvogel, jij boft ook niet hoor.
    Maar gelukkig dat er zulke aardige studenten zijn die je op weg hebben geholpen, nu maar hopen dat de griep opgelost wordt:)
    Leuk een nieuwe camera, we zien binnenkort vast wel heel mooie foto's van je verschijnen.
    Geniet nog van de zondag!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat er studenten zijn die er dan verstand van hebben ;) Gezellig dat je er weer bent en succes met je nieuwe camera.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoezo verslavend dat bloggen?? Hahahaha, blij dat je er weer bent.

    BeantwoordenVerwijderen