woensdag 25 september 2013

Peetje zag eens pruimen hangen...

Peetje zag eens pruimen hangen...

Als eieren zo groot...inderdaad. Vorige week ging ik samen met een vriendin pruimen plukken in een oude verlaten fruitboomgaard.

Met oude kleren en rubberen laarzen aan togen wij naar dit verborgen plekje. Er lagen al heel wat pruimen op de grond, maar aan de boom hing nog genoeg. 

Zonde om te laten hangen...

De buit...
Twee soorten pruimen: de gewone rode pruimen en op de voorgrond bakpruimen.

Van krant en nietjes had ik snel wat bakken gevouwen, zodat ze wat 'lucht' kregen.

Van de bakpruimen maakte ik o.a. potten jam en heerlijke pruimensaus (met kaneel, kruidnagel, sinaasappelsap en basterdsuiker). Heerlijk warm over ijs, pudding e.d. Hmmmm.

En van de gewone pruimen....?



Deze heerlijke pruimentaart.


Voor het recept zie: www.allrecipes.nl/pruimentaart
(ook voor de warme pruimensaus)

Hij was zo op...

Geniet lekker van dit heerlijke herfstweer!
liefs, Peetje

17 opmerkingen:

  1. Dat ziet er lekker uit! Wist niet dat er verschil in zat en dat bakpruimen bestonden.
    Lieve groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zelf te plukken en vervolgens van de oogst zoveel lekkers te maken. De pruimentaart had ik best willen proeven ;-).

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker!!

    Wij hebben hier ook verschillende pruimenbomen en ben altijd op zoek naar recepten met pruimen.
    Kan je mij het recept geven van je pruimensaus met kaneel?

    groetjes
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt het recept vinden op de website die ik onderaan toevoegde. Staan nog veel meer recepten op met pruimen in de hoofdrol, dus je kunt je lekker uitleven.

      Verwijderen
  4. Kijk dan zo lekker.......heerlijk....fijne dag liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig zoveel pruimen daar kan je heel veel lekkers van maken.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig zoveel pruimen. De taart ziet er goed uit, heerlijk.

    Fijne dag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig zoveel pruimen. De taart ziet er goed uit, heerlijk.

    Fijne dag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jee wat een oogst en wat heb je er lekkere dingen van gemaakt!!
    Ik ga even kijken naar die recepten, dat lijkt mij ook wel wat.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker...pruimen.
    Ik zou zo een stukje van je taart willen pakken.
    Maar..wat hebben jullie veel pruimen geplukt...leuk hoor!

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Peetje,
    Wat een heerlijkheid, zoveel pruimen om te plukken. Dat ziet er zo ontzettend mooi uit.
    En als je dan je buit ziet liggen op de mooie krantenmandjes, verrukkelijk.
    Fijn ook dat je de website toevoegde waar je de heerlijke taart vandaan haalde. Als ik dat zo zie, wil ik gelijk op pruimenjacht... Krijg er trek van...
    Ik wens je een heerlijke middag en avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er heerlijk te pruimen uit hihi. Die pruimensaus lijkt me heerlijk. pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker en veel! En leuk om met je vriendin samen eerst de pruimen te plukken, dat maakt het extra gezellig. Je hebt er heerlijke dingen van gemaakt zo te zien!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekkere 'Proemevlaai' zoals wij hier in Limburg zeggen!
    Vanaf afgelopen zaterdag is het appelenseizoen ook begonnen. Volgende week appeltaart?
    Bisou, Wendy
    (http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige ontdekking zo'n verlaten boomgaard!
    Ik ben zelf niet zo gek op pruimen maar oh oh oh wat ziet je taart er lekker uit!!!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben dol op pruimen, heerlijk!
    Zo te lezen heb je er heerlijk van genoten!

    Lieve groet!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hmmmm ik krijg lekkere trek van jouw blogbericht...........wat fantastisch zo'n verborgen plekje. Ik vind pruimen heerlijk!! Dat recept van de saus ga ik gelijk even op de website bekijken...................hmmmmm
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen