zondag 29 september 2013

Wandeling in Mechelen


Gaan jullie gezellig mee wandelen in en rond Mechelen, een typisch Zuid-Limburgs dorpje met veel vakwerkhuisjes en mooie vergezichten...



Natuurlijk kunnen de typische holle wegen niet ontbreken!






Aan deze wingerd kun je goed zien dat de herfst toch echt begonnen is. Het blad kleurt bijna vlammend rood!

De tijd heeft hier stilgestaan...













Dit kruis is geen gewoon wegkruis. Het is geplaatst ter nagedachtenis aan een Crime Passionel in 1653!

Maar er tegenover staat ook weer dit 'normale' wegkruis. De kleuren zijn in het echt nóg mooier!
Hoe grillig wil je het hebben?
Mooie diepgroene mossen..

En dan midden in het bos kom je zomaar een oude vervallen toren tegen. Het blijkt een hele oude Plem-toren te zijn voor elektriciteit. In het bos...?

Soms pakten donkere wolken zich bij elkaar, maar gelukkig bleef het bij een dreiging.
"Wie schoën us Limburg is".
De herfst zorgt niet alleen via de bladeren voor kleur...


Had ik eerder geweten dat je hier een prachtige krans van kan maken...
Dit was vroeger een buitenhuis voor Jezuitieten die hier even op adem konden komen.
Een van de vele vergezichten.
Jullie kunnen even uitrusten. Volgende keer gaat de wandeling weer verder. Wij lopen alvast iets vooruit...

Mochten jullie, áls jullie weer eens in de buurt zijn, ook deze (of andere) wandeling willen maken, dan kun je deze gratis downloaden via www.wandelgidszuidlimburg.nl
Er staat een handige onderverdeling in qua omgeving, aantal km, makkelijk/moeilijk, vergezichten, bossen e.d.

Liefs, Peetje


24 opmerkingen:

  1. He Peetje....prachtige wandeling en wat is ons Limburg toch mooi...ik ben hier nog nooit geweest maar weet zeker dat ik hier binnenkort eens ga wandelen....Al eens bij het Hijgend Hert in Vijlen geweest...ook heel erg leuk en leuke routes....fijne zondag en lieve groet Marjon
    ps Je foto's zijn super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg, vooral de eerste foto en de vergezichten, prachtig al dat groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even rusten hoor Peetje:) wat een adembenemende uitzichten zeg, zovele leuke dingen te zien
    onderweg en ook oude huizen, mooie weetjes en de natuur om je heen...
    ER zijn heerlijke routes in ons eigen land...prachtig.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige wandeling hebben jullie gemaakt.
    Er is echt zoveel te zien in eigen land...en dan die vergezichten...zo mooi.

    Fijne zondag nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om in die huisjes daar te wonen! pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello,

    Wat een geweldige sfeer foto's!!
    Lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt gelijk zuid Limburg is echt heel mooi. Ik heb er van de zomer en met Pinksteren gefietst en gewandeld. En ook genoten van de vergezichten, de kruisbeelden en foto's gemaakt van boerderijen waar de bewoners de poort open hadden en die echt iets moois van hun binnenplaats gemaakt hadden.
    Dus genieten is het zeker daar.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Peetje ik heb heerlijk gewandeld met je.
    En ja Limburg is erg mooi.
    Nou tot de volgende wandeling.

    fijne week.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het daar MOOI!!!! Ik kende Mechelen nog niet... maar nu ik dit zo zie.. i keep it in mind.. het is er erg pittoreske.

    Groetjes en een fijne week alvast!

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het daar MOOI!!!! Ik kende Mechelen nog niet... maar nu ik dit zo zie.. i keep it in mind.. het is er erg pittoreske.

    Groetjes en een fijne week alvast!

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat heuvelachtige van Limburg vind ik prachtig, ik kom er zelden maar als ik er ben, heb ik het gevoel in het buitenland te zijn. We combineren het dan graag met een bezoek aan Maastricht, een mooie stad en altijd leuk om te winkelen. Het vervolg van de wandeling doe ik ook graag met je mee hoor ;-).

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb met plezier met je meegewandeld en wat was het een prachtige wandeling!!
    Prachtig de vergezichten en de details, de mooie huizen.
    Ik beaam wel een beetje met Ingrid dat Limburg een buitenlands gevoel geeft, de taal van de mensen, een ander landschap enzo. Ik ben wel eens in Zuid-Limburg geweest. Maar wel heel mooi!
    Dus ik wil graag met je verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk mee te kunnen genieten met jullie wandeling prachtigggg wat een mooie omgeving genieten met een dikke G ...prachtig die tuinvaas ..... genoten van je mooie plaatjes .... wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw zo leuk dat ik met jullie mee kon wandelen!! Limburg is echt prachtig!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi peetje,
    Wat is het prachtig mooi daar...! Al die mooie vakwerkhuizen en die rustige weggetjes. De mooie natuur en de vergezichten. Dit is puur genieten! Ik kom eigenlijk nooit in
    Limburg, ja over de snelweg, maar dat telt niet natuurlijk! Vroeger ben ik er wel eens op vakantie geweest, camperen, nog met mijn ouders. Dat was in de buurt van Vaals en daar hebben we ook wel gewandeld...
    Je laat ons via je foto's een prachtige streek zien en ik wandel de volgende keer graag weer met je mee!
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Liefde Peetje,
    een mooie wandeling!
    Kan zo mooi najaar!
    Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's. Hoe mooi is het Limburgse land. Fijne week, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hej Peetje,
    Wat leuk om die foto's te zien. Heb vroeger in Mechelen op school gezeten. Wist niet dat je door die wei langs dat oud klooster kunt wandelen.
    Heel leuk om iemand zijn blog te volgen die in de buurt woont;)
    En hele leuke foto' s heb je gemaakt van je wandeling

    Bisou, Wendy
    (maison-de-wendy.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hej Peetje,
    Wat leuk om die foto's te zien. Heb vroeger in Mechelen op school gezeten. Wist niet dat je door die wei langs dat oud klooster kunt wandelen.
    Heel leuk om iemand zijn blog te volgen die in de buurt woont;)
    En hele leuke foto' s heb je gemaakt van je wandeling

    Bisou, Wendy
    (maison-de-wendy.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi is het daar hè.. Wij zijn in de vakantie een paar dagen geweest, maar toen kwam er van wandelen niet veel terecht. Want het was 36 graden, dan kun je beter bewolking hebben.
    Maar we gaan zeker nog eens die kant op. Zo mooi!

    Fijne week en bedankt dat wij mee mochten wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke wandeling, Peetje! Prachtige natuur en die huizen....zo knusjes!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een prachtige wandeling vanuit mijn luie stoel ;) Ik kan mij voorstellen dat jullie hebben genoten van al het moois onderweg. De volgende keer wandel ik graag weer mee.

    Fijne dag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke wandeling! Ik raak weer helemaal in de vakantiesferen door het zien van jouw foto's! Zuid Limburg is en blijft prachtig. Een feest om in zo'n mooie omgeving te mogen wonen. Gelukkig kunnen wij lekker met je meegenieten.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig gebied en zo mooi heuvelachtig, dat zie je hier in Flevoland niet!

    BeantwoordenVerwijderen