dinsdag 15 oktober 2013

Daglicht

Soms blijft het toch moeilijk om 's avonds mooie foto's te maken.

Ik was niet helemaal tevreden over de scherpstelling bij de foto's van mijn vorige post. Sommigen waren wel scherp, anderen niet. Daarom deze reprise. Bij daglicht.

Maar een mens is nooit te oud om te leren, niet waar?

Het zal toch een kwestie zijn van de gebruiksaanwijzing goed doornemen, waar ik nooit zo'n fan van ben. Maar ik moet toegeven, dat, áls je het eenmaal door hebt, het zoveel makkelijker wordt. En mooier...

Ach, alles valt te leren. Zo ook het bloggen. Daar wist ik eerst ook bijna niks van af. Maar al doende leert men. Natuurlijk kom ik nog regelmatig iets tegen, waar ik eens goed voor moet gaan zitten. Of jullie vragen! En met de hulp van jullie kanjers, kan ik in blogland toch aardig mijn weg vinden. 

En daardoor ben ik nu al aan mijn 100ste post bezig.
En ik vind het nog altijd een feestje.
Jullie inspireren mij enorm.
Jullie prachtige foto's, leuke verhalen, soms ontroerend momenten,  het respect wat er heerst voor elkaars ideeën en natuurlijk jullie lieve reacties, geven mij een goed gevoel.
Het voelt soms als thuiskomen in een gezellig huis, waar niet alleen de spulletjes voor sfeer zorgen, maar vooral de mensen die je verwelkomen...

Dank jullie wel. xxx

Veel liefs, Peetje



24 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje ik vind dat je mooie foto´s maakt.
    Vind het ook altijd leuk om een bericht van jou te lezen.
    Gefeliciteerd met 110 ste bericht.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Peetje met je honderdste log! En natuurlijk ook dat je je zo thuisvoelt.
    Wat dat betreft beaam ik het helemaal dat bloggen een mooie gemeenschap is, waar het goed toeven is.
    En je foto's zijn mooi hoor!
    Ik heb de laatste weken ook moeite te fotograferen omdat het steeds zo donker is. En als de zon niet schijnt heb ik zowel voor als achter bij de ramen grote dik bebladerde gemeentebomen staan, dat wordt dan nog donkerder. Dus voor mij mogen die bladeren er nu heel snel af.
    Nog op een lang blogleven!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je 100ste post! Ik vind het altijd leuk jouw posten te lezen. En ik geniet ook volop van je foto's! Dus ik hoop dat we nog lang van je posten mogen genieten.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 100 posten...Gefeliciteerd...ik geniet altijd van je posten en foto's.
    Dus op naar de volgende 100 posten.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Peetje,
    Prachtige sfeer weet je te scheppen en ook mooi op de foto's vast te leggen. Ga volgende week ook even kijken voor die leuke herfstbladeren. Gefeliciteerd met je 100ste blog. Ik lees ze met veel plezier. Geniet nog even van de herfstvakantie; volgende week zijn wij aan de beurt. Groetjes weer, Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker blijven oefenen en ons mee laten genieten van je mooie foto's ;) Je vorige post had ik even gemist, maar wat een leuk boekje! Geniet fijn van de herfstvakantie, hier moeten we nog een weekje...

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd en mooie foto's! Volgende keer s avonds misschien ergens een lampje aan doen, dat werkt nog wel eens...natuurlijk niet zichtbaar:)
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je 100e post, Peetje! Bloggen blijft bijzonder, ik ben er inmiddels ruim vier jaar mee bezig maar nog steeds is het zó leuk! Ik hoop dat je nog lang van het bloggen geniet, dan genieten wij van je posten.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd...100 !!...leuk hoor...dat er nog maar heel veel mogen komen Peetje....liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er sfeervol uit...mooi op de foto gezet hoor..
    Gefeliciteerd met je 100e blogbericht..dat er nog maar vele mogen volgen..
    Lieve groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo is dat Peetje, bloggen is hartstikke leuk.
    We inspireren elkaar en leren van elkaar.
    Gefeli he, met je 100ste bericht!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi Peetje je foto's zijn prachtig, ik ben nog niet zolang aan het bloggen
    en vind het héél moeilijk om een goeie foto neer te zetten, maar als je
    de sfeer kan opsnuiven is het ook al veel, alhoewel je foto's zijn toch goed !!
    héél mooi dat hoekje .... gefeliciteerd met je 100ste blogbericht!!
    lieve groeten
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi♥
    foto's met kaarslicht vind ik ook erg moeilijk, nu is mijn toestel ook niet zo uitgebreid..
    Alweer 100 posten..heerlijk!
    Ik geniet altijd van je berichten en reacties, dank je wel!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Peetje,
    Leuk hè, bloggen. Ik ben al tweeenhalf jaar bezig, ongeveer, en ik vind het ook nog steeds heerlijk...
    Als het donker wordt in huis is het echt heel lastig om foto's te maken, dat ervaar ik ook. Ik kan naar iso 1600 maar dat is vaak nog niet genoeg. Dan krijg je evengoed nog veel ruis op je foto, of onscherpe foto's... Zo bij daglicht kunnen we heel goed zien hoe mooi het is bij je...
    Ik hoop dat je nog heeeeeeeeel lang plezier houdt in het bloggen, want dan blijf ik lekker meegenieten...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw honderd posten! Het gaat snel hé. Ik ben momenteel met statief aan het stoeien want het is soms echt niet te doen met dit donkere weer om binnen uit de hand te fotograferen! Ach dit heeft ook wel weer wat!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Peetje gefeliciteerd! Poeh je 100ste blog alweer! wat is het leuk hè blogland. Bijzonder toch dat we elkaar niet kennen maar wel via onze blogs veel met elkaar delen. Ik ervaar het ook als een warm iets, iedereen gaat respectvol met elkaar om en het is zo leuk om reacties te krijgen. Ik maak s avonds nooit foto's, vind de plaatjes dan zo gelig worden, als het dan overdag donker is dan baal ik ook. ga zo door met bloggen, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Proficiat Peetje met je 100ste blog! wauw, een echte mijlpaal! Ik vind jou blog keer op keer heel leuk om te lezen en je foto´s te zien. Je hebt altijd weer hele leuke spulletjes in huis.

    Bisou, Wendy
    (http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd met je 100e post. Wat veel zeg. Ik vind het altijd ontzettend leuk om jouw berichtjes te lezen, ik geniet ervan.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je 100e post geniet er maar lekker van ....prachtige sfeerfoto's hoor met mooie spulletjes ...wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi om te horen dat het bloggen jou ook zoveel geeft!
    Het is een bijzondere wereld waarbij passies en emoties soms worden gedeeld...hoe bijzonder is dat!

    mooie footo's hoor!

    Lieve groet,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met je 100ste blog. Ja het blijft leuk he de contacten met elkaar. Je hebt prachtige foto's gemaakt hoor. Niets mis mee.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Alweer de 100e?! Wat heb je er dan in korte tijd al veel geplaatst: een enthousiaste blogster dus. Leuk, ga er maar lekker mee door, gezellig!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd met je 100ste post......wat is bloggen toch fijn he?
    Zoveel lieve mensen die je ontmoet via het bloggen.....inspiraties die je op doet.....
    Je foto's zijn prachtig en die bladeren zijn echt gaaf!

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, 100 berichten! Daar ben ik nog lang niet aan toe.. Vind je foto's ook altijd erg mooi!
    En ach, er valt altijd nog genoeg te leren. Maar dat maakt het ook leuk :-)

    Fijn weekend!

    Groetjes,
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen