donderdag 10 oktober 2013

Eucalyptus en dennenappeltjes.

 De eucalyptus-tak die ik laatst kreeg is ondertussen verhuist naar het luikje

Vind 'm hier toch beter staan en handiger, dan bij de deur van de kast. In feite is dit ook een deur...

Hij is afkomstig van de Zinkenviool. Eerst was hij maar aan één kant wit, de andere kant groen (niet zo'n mooie kleur groen). Dus, in tegenstelling van veel blogs tegenwoordig, heb ik 'm toch maar wit geverfd, maar wel op een 'slordige' manier. Ik ben er blij mee.

Staat ook beter tegen de lichtgrijze achterwand.

Verder heb ik op mijn plankje boven de bank, wat dennenappels geplaatst. Het zijn grote, prachtig conisch gevormde exemplaren. Die kun je echt neerzetten.




Buiten op de veranda liggen de geraapte bos-dennenappeltjes  gezellig tegen de schelpjes aan. Fusion-styling?


Ook binnen kom je her en der deze kleine bos-dennenappeltjes tegen.

Bijvoorbeeld hier in deze metalen lantaarn...

Ooit eens, jaren geleden gekocht op de Kerst-creatief-markt toen hij nog in Eindhoven was. Nu is deze jaarlijks kerst- en winterfair alweer jaren in Den Bosch. Binnenkort weer, van 28 nov. t/m 1 december in de Brabanthallen.

Elk jaar ga ik daar met een goede vriendin naar toe, super gezellig! Er is van alles te zien en te volgen. Niet alleen handwerk-workshops en andere knutselpraktijken, maar ook vele woon-stands met prachtige sfeerdecoraties, die je kunt kopen, als je niet zo veel tijd of zin hebt om te fröbelen. En niet alleen voor de kerst, maar ook gewoon voor alle heerlijke wintersferen...

Informatie op: http://www.kerstcreaties.nl

Liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. Dennenappels vind ik ook mooi en decoratief voor in huis, hier staat de mand nog op zolder maar eerdaags zal ik hem wel naar beneden halen. Wat een mooi luik en als de kleur je niet bevalt, heb je helemaal gelijk om er de kwast over heen te halen...tenslotte moet jij er van kunnen genieten toch?

    Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je luikje is mooi...en wit vindt ik nog steeds mooi...ik heb ook nog best veel wit...en dat blijft zo...want ik maak een combinatie van donker en licht...stoer en teer...daar voel ik me het beste bij.
    Je eucalyptus is zo leuk...ik houdt wel van die toefjes.
    Je hebt een lekker sfeervol huis Peetje...

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groen geeft altijd sfeer in huis en staat bijzonder zo mooi bij je spullen.
    De lantaarn vind ik erg mooi.

    Nog een fijne dag en lieve groet,

    Loes


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt al kerst bij jou! Ik vind je oude deur erg mooi en de 'dunne' krans van buxus (?) vind ik ook erg decoratief. Ga ik ook proberen.
    Die kerstcreabeurs lijkt me wel wat, ik ben er nooit geweest. Misschien dit jaar eens doen.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de leuke reactie. Die buxus-krans is gemaakt van nep-buxusdraad. In een van mijn vroege posten (februari) heb ik daar al eens over vermeld. Hij is te verkrijgen bij I.tratuin. En je kunt er van alles van maken, zoals ook mijn hartje bij de voordeur (zie foto-kolom hiernaast).Ook leuk als kadootje bij een verjaardagskaart, altijd een succes!
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  5. Altijd weer gezellig dennenappels.
    Mooi deur heb je staan en goed geverfd.
    fijne dag.

    gr. Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat mooi gedaan de deur en de decoraties er aan. En gezellig dennenappels binnen en een grote mooie lantaarn aan.'s Avonds dan nu schijnt de zon dus ik ga ook een krans maken buiten van kleine denneappeltjes. Fijne dag verder, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor de deur zo !!..fijne dag liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooie lantaarn... prachtig heeft zo iets romantisch,
    en de dennenappels mogen niet ontbreken ...dat luik vind
    ik prachtig heel sfeervol..... genieten maar
    groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dennenappels zijn altijd zo'n dankbaar stylingitem. Die grote zijn prachtig! Het is ook leuk om ze een klein beetje wit te maken aan de onderzijde vind ik. Je takje eucalyptus is ook zo schattig. Het ziet er allemaal sfeervol en gezellig uit bij je. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je deur is mooi, Peetje! Je hebt hem ook mooi opgeknapt.
    En je lantaarn vind ik een beauty!
    Gezellig met de lichtjes en de dennenappels.
    Een fijne avond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Peetje,
    Ik vind je luik heel erg mooi en de eucalyptustakken staan er prachtig aan... Super zijn die grote dennenappels, heel decoratief... Wat een heerlijk sfeertje weer,
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou wel erg van 'dat slordige wit'. Je spulletjes komen zo heel mooi uit! Er heerst al een gezellig herfstsfeertje in je huis, het is binnen lekker genieten!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk herfstsfeertje! Heb genoten van je foto's.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellig zo met die denneappels!
    Je luik is inderdaad prachtig, zo in wit!
    Fijne avond nog!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi luik! Het ziet er allemaal weer sfeervol uit, blijft leuk om in huis af en toe wat te veranderen en een fair bezoeken is altijd goed voor de inspiratie.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk hoor dat luik daar kun je fijn mee decoreren.
    Leuke sfeerplaatjes laat je weer zien!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Peetje, wat een gezellige herfstsfeer heb je in huis! Leuk luik ook, ben jij ook zo'n fan van de Zinken Viool? Binnenkort ga ik met mijn moeder en zus daar een high tea doen en natuurlijk gelijk shoppen :-) Heb ik helemaal zin in. Nog bedankt voor je leuke reactie op mijn "keukenpost". Wij hebben de kastdeurtjes bij een bedrijf in Wassenaar gebracht. Zij hebben de folie verwijderd en de deurtjes geschuurd, geplamuurd, 2x gegrond en 2x gespoten met zijdeglans lak. Het resultaat is super mooi geworden. Ben er heel blij mee.


    Fijn weekend!
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig hè die denneappels, ik heb ze vaak tot na de kerst staan.
    Ik heb ook een hele mand gevuld met zelfgeraapte denneappels, staat ook zo gezellig naast de haard.
    Af en toe één erin ;)
    Mooie foto's en het luik is erg mooi zo, niet te netjes, ik hou daar wel van.

    Fijn weekend en lieve groet, MJ (seeshappyhome.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een sfeervolle herfstsfeer heb je in huis....de lantaarn is prachtig en ook de mand met de dennenappels....heerlijk.....prachtige foto's....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als ik naar de regen op mijn ramen kijk dan geniet ik extra van jouw mooie decoraties, heerlijk om het binnen gezellig te maken en een kaarsje aan te steken.
    Dennenappels horen zo echt bij deze periode.

    Fijne dag en lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk sfeertje en je luik is super je kan ze overal voor gebruiken .... eucalyptus altijd zou mooi en ruikt zo heerlijkkkk en droogt zo mooi in genoten van je mooie post wens je vast een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen