vrijdag 4 oktober 2013

Heide.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle lieve reactie op mijn vorige post. Wat fijn dat jullie me zoveel warmte gaven. Deed heel goed...


De vlijtige liesjes op de verandatrap hebben plaats gemaakt voor deze prachtige Heide.

Normaal heb ik niet snel heide staan, omdat door een of andere oorzaak de bloempjes heel snel verkleuren naar 'dor'. 

Maar deze kon ik gewoon niet laten staan.

Misschien toch een kwestie van op tijd water geven....


In de woonkamer heb ik de laatste tuinbloempjes naar binnen gehaald.

Deze staan al in water, dus er kan weinig misgaan, toch?

Het zijn van die ietsi-pitsie kleine vaasjes. 

De Gaura...

En de Verbena. Op de achtergrond de Annabel.

En de dennenappels hebben ook hun plaats gekregen in de glazen stolpen. 

En deze jonge dame wenst ieder dier een gezellige dierendag. Miauw!!
Ik zag dat er weer nieuwe volgers zijn: welkom, gezellig dat jullie er zijn! Ook alle stille volgers!

En iedereen die een reactie achterlaat: hartelijk dank hiervoor. Jullie maken het bloggen als een warme deken voor mij...

Heel veel liefs, Peetje

20 opmerkingen:

  1. Zelf heb ik ook zelden heide in de tuin, maar ik weet niet zo goed waarom...op je foto's vind ik het in ieder geval heel mooi. Deze week heb ik ook een paar annabellen naar binnen gehaald, nu zijn ze nog mooi om te drogen.

    En voor de jonge dame een hele fijne dag, ik hoop dat ze aan het menu van vandaag en alle aandacht merkt dat er blijkbaar iets bijzonders aan de hand is ;-).

    Fijn weekend Peetje! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die heide....ik heb nu nog de tomatenplanten in de kisten staan maar deze gaan er deze week uit. Dus is dit een mooie vervanger met ook nog wat kleur. Zo zie je maar weer....een leuk ideetje.
    Ik zou het leuk vinden als je ook eens op mijn blog komt kijken ben nl nog niet zo lang actief in blogland.
    hetraadhuis1890.blogspot.nl

    -X- Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg, die heideplantjes op een rijtje. En je ieniemienievaasjes vind ik prachtig!
    Geef je die lieve jonge dame even een lekkere knuffel van me?
    Lieve groetjes en een heel gezellig weekend gewenst!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch staat het wel heel mooi de potten met hei trapsgewijs. En binnen op je tafel ook een leuk herfstdecor met mooie vaasjes bij de dennenappels.
    Een fijn weekend en een aai voor de poes. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk de Heideplantjes Heide is een echte herfstplant
    Ik heb er ook wat staan en zomers`s denk ik wat een verdord stelletje maar nu staan ze weer in bloei dus gewoon laten staan.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige heide heb je zeg.......vind het een plantje wat echt bij de herfst hoort.....
    Verder vind ik je herfsttafreeltje ook erg mooi......lief die kleine vaasjes.....
    Dat die deken je maar veel warmte mag geven ;-)

    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je heide is heel mooi..ook de kleur, ik koop eigelijk nooit heide...ik denk ook altijd dat het snel dor is.
    Leuk de laatste zomer bloeiers binnen...het is bijna gedaan met de tuin....jammer.
    Het ziet er weer gezellig uit bij je.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peetje,
    Prachtig die heide. Ik ken dat, dat ze zo gauw verkleuren, vind ik ook zo jammer. Of het aan het water geven ligt weet ik eerlijk gezegd niet hoor... Ik kreeg er een aantal voor mijn verjaardag, in een mooie zinken emmer. Ze verkleurden ook snel, al gaf ik ze echt op tijd water. Ik heb ze nu in de volle grond gezet en hopelijk bloeien ze volgend jaar weer helemaal mooi.
    Leuk al die kleine vaasjes met bloemetjes in je huiskamer, staat zo gezellig en zo kun je er nog lekker van genieten.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel fijn weekend.....liefs Ria...x !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook witte heide in de bakken geplant laatst, ik dacht gisteren te zien dat ze inderdaad een beetje naar dor verkleurden. Vannacht hebben ze een aardige plens regen gehad, misschien komen ze weer een beetje bij.
    Wat een mooie foto van de kat, lieverd hoor!!
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie bloemenpost, daar geniet ik van, ik ben wel echt een Heide fan, zo mooi die kleine bloemetjes. Leuk om zo in kleine vaasjes een beetje fleur en kleur te houden.
    Dag poezenbeest, ben je vandaag ook zo heerlijk verwend???

    Fijn weekend en lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zo ook in die terrapot. je kleine vaasjes zijn ook zo schattig, je hebt mooie foto's gemaakt. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi die heide, Peetje!
    Net afgelopen week heb ik ook een paar heideplantjes opgepot. Ik vind ze ook mooi vanwege de kleur en dat vind ik in de winter wel leuk.
    En leuk om van je laatste tuinbloemen afscheid te nemen in die mooie kleine vaasjes.
    Ik wens je een heel mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. So nice to get compliments from you, that way I found your great blog. Beautiful photos you are showing of your flowers! It is so cozy with flowers on the steps, it gives the entrance a warm and welcome feel. Your cat is sooo cute!!♥
    Ik wens u een goed weekend!
    Jorunn♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier staan de bakken met heide klaar.....vandaag ga ik de tuin in herfstsfeer brengen. Ik hou zo van die mooie rose kleur! Wat maak je toch schitterende foto's, Peetje!
    Fijn weekend!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi die heide!!
    Ik heb net vandaag ook al enkele éénjarige vervangen door heide in verschillende kleurschakeringen, valt best mee.
    En geef die lieve jongedame vele miauw's terug van onze 4 poezen!!

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Staat erg gezellig! Leuk om de laatste bloemetjes van buiten naar binnen te halen, zo kun je er nog wat langer van genieten.

    Fijne avond!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik had je vorige post gemis maar ik wil je toch nog veel sterkte wensen...want er zijn van die dagen dat je dit echt kunt gebruiken....
    Je nieuwe post is prachtig met die mooie heide...ik koop ze ook niet zo snel en toch is het een beauty....je foto's zijn ook prachtig...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi hoor je gevulde potten, past echt bij de herfst! Leuk om de laatste tuinbloemetjes binnen te zetten.

    Fijn weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er op jouw blog ook heel gezellig uit hoor Peetje :)
    Ik heb mezelf ook aangemeld bij je, en ik heb het ook weer geprobeerd met heide (witte) maar heb wel hetzelfde als jij...proberen maar weer ;)

    Lieve groet en fijne zondag, MJ

    BeantwoordenVerwijderen