woensdag 30 oktober 2013

Herfstbladeren en een beetje Halloween

De herfst maakt de mooiste kleuren en hoewel ik niet zo voor rood ben, vind ik deze kleurnuance prachtig.

De jongste kwam met een zak vol herfstbladeren thuis...

En dan ga je rijgen (dankzij een tip van mede-blogster Nicole van Krek wak Wou)...

Heel simpel. Aan het begin en einde heb ik wel een kastanje bevestigd, zodat alles op zijn plaats bleef.

Je maakt 'm zo lang als je wilt (of de bladeren op zijn).  De spookjes die ik onlangs bij de kringloop tegen kwam zijn er in ieder geval enthousiast over.


(Pinterest)

Donderdagavond is Halloween.
Mijn spookjes zijn dan verlicht met een kaarsje en staan voor het raam. Geregeld staan er dan luid zingende creaties voor de deur, die dan wat lekkers krijgen.
De jongste zal wellicht ook op pad gaan, uitgedost in een afschrikwekkende outfit.



Ik maak op die avond een heerlijke oranje wortelstampot en versier 'm met "griezelige" rookworst. 
Dat is mij "eng" genoeg....



(Pinterest)

Liefs, Peetje



23 opmerkingen:

  1. Ook ik hou niet van rood, maar de herfstkleuren, ik vind het prachtig!

    De pompoen vind ik het super versierd.

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liefste Peetje,
    Ik houd van de herfst bladeren en ik hou echt van je bladeren guirlande, mooi idee!
    Heb een geweldige dag! All the best,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze kleuren vind ik in de herfst ook erg mooi in het blad, het is dan extra feest om in het bos te wandelen. In ons dorp wordt weinig aan halloween gedaan, maar gelukkig heb ik altijd wel iets in huis voor een onverwachte halloween bezoeker ;-).

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi de herfstbladeren, ik vind deze kleur zo mooi! En een mooie slinger gemaakt!
    Ik ben niet met Halloween opgevoed, maar met St. Maarten.
    Maar ik wens jullie, en misschien met name de kinderen, een heel fijne Halloweenavond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bladeren slinger is prachtig!
    Altijd een leuk werkje om te doen..

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kun je toch veel doen met herfstafval:) je slinger is ene plaatje, doe
    ik ook altijd in mijn groep, het geeft zo'n heerlijk herfstgevoel.
    Ik doe mee met de wortelstamppot hoor, griezelig genoeg ook voor mij:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hhahahaha...wat leuk gedaan...mooie pot op je tuintafel...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben meestal ook niet zo voor rood hoor, maar in deze setting passen die prachtige bladeren prima.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Peetje, wat maak je er veel werk van, erg leuk!!

    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een leuk idee Herfstbladeren rijgen.
    Wat zijn de kleuren nu toch mooi.
    Je spookjes zijn ook grappig....

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi is je herfstslinger geworden. Het rood vind ik best mooi.
    Bij ons komen ze met Sint Maarten aan de deur. Maar je weet nooit.. Ik zorg wel dat ik iets in huis heb.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die rode kleur.....en je hebt er een waanzinnig mooie slinger van gemaakt Peetje...
    Hier doe ik niks aan Halloween....
    Maar je hebt wel twee grappige spookjes in huis hihi...

    lieve groetjes, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent al helemaal in de halloweenstemming, leuk! Toevallig heb ik afgelopen zondag ook deze bladeren staan oprapen bij de buren, ik heb ze in een boek gestopt om ze te laten drogen.
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige slinger, probeer ik ook hier even uit!!

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zo'n bladerenslinger, zal vast mooi indrogen. Happy halloween... lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind je slinger van de rode bladeren geweldig....leuk idee en het hele gezellige halloween sfeertje bij jou is erg leuk.....spooky...haha....ik wens jullie veel plezier....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi om te zien die herfstslinger.
    Succes morgenavond!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Peetje,
    Ik vind je herfstslinger prachtig, wat een mooie kleuren...
    Veel plezier vanavond...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk de bladeren zon rijgen.
    Mooie kleur ook.
    Heeft je kindje goed gevonden.

    gr, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En ook nog eens een leuk klusje!

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leuke herfstslinger Peetje!!

    Bisou, Wendy
    (maison-de-wendy.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi, je vroeg in een reactie hoe ik een collage maak. Dat doe ik altijd in Picasa, ken je dat programma? Kijk maar eens en als je niet weet hoe het werkt dan mail ik je de uitleg wel . Succes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk die slinger, al doe ik zelf nooit iets met Halloween.
    Donderdagavond was het hotel waar ik was in Engeland wel heel leuk versierd. Met spinnenwebben en uitgeholde pompoenen. Personeel was ook leuk verkleed, en zag zelfs kinderen lopen voor hun trick en treat

    BeantwoordenVerwijderen