zondag 13 oktober 2013

Rie Cramer


Herfst volgens de prachtige tekeningen van Rie Cramer, Nederlandse illustratrice, boekbandontwerpster en schrijfster.
Met leuke gedichtjes.

Voor mij pure nostalgie. Wie kent niet haar ABC-boekje (A is van Aapje dat klimt in de boom...)? Eh nou, bepaalde leeftijdscategorieën dan...


Later zag ik op brocante-markten wel eens bepaalde losse delen van seizoenen, maar nooit meer gebundeld in één boek. Ik vind het heerlijk om in deze oude boeken te neuzen. Ook oude foto-boeken kan ik niet weerstaan, vooral als ze uit deze streek komen. In een volgende post zal ik er wel eens op terugkomen. 

 De kinderen hier hebben nu herfstvakantie. Vanmorgen werden we hier wakker terwijl de regen tegen de ramen kletterde. Dus dag, leuke herfstwandeling! Gelukkig hebben we nog 1 week.... 


En anno 2013 ga je, als je blaadjes zoekt, gewoon naar de A.ction voor houten uitgezaagde versies.

Maar toch is de ouderwetse manier van zoeken in het bos, zoals Rie Cramer het tekende, vele malen leuker!!



(Pinterest)


Liefs, Peetje


20 opmerkingen:

  1. Een boekje vol nostalgie en ja hoor, het boekje dat je noemt ken ik ook van vroeger.

    Wat zijn de houten bladeren van de Action leuk! Ik moet er morgen maar snel naar toe! Bedankt voor de tip.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Losse boekjes van Rie Cramer ken ik wel maar 'Het jaar rond' niet. Dat ziet er mooi uit. Leuke tekeningen en versjes zijn het, pure nostalgie.
    Een fijne herfstvakantie met binnen en buiten vermaak. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die boekjes ken ik ook nog wel, schattige tekeningen. hier hebben ze volgende week pas herfstvakantie. Ik hoop dat het weer wat beter wordt deze week voor jullie, geniet ervan! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dit is pure nostalgie.
    Ik heb de derde foto, de kinderen dansend om de boom nog eens helemaal geborduurd. Dat waren heel wat steekjes.
    Ik had ook in de planning staan om nog even lekker te wandelen, maar helaas. gelukkig komen er meer dagen.
    Wens je een mooie nieuwe week!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit boek heb ik ook , erg leuk ! Verheug me er al op om het aan onze kleindochter voor te lezen als ze oud genoeg is .
    Het alfabetboekje las ik vroeger aan onze kinderen voor , maar bij ons begon het met : A is een aapje dat eet uit zijn poot ( b is de bakker die bakt voor ons brood ) .
    Maar er zijn dus blijkbaar meerdere versies , grappig !
    Geniet van de herfst , hoop dat we nog mooie droge zonnige dagen krijgen ,

    Groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi die oude boekjes! Daar word je toch helemaal blij van!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Peetje,
    Als kind probeerde ik de plaatjes na te tekenen, van Rie Cramer. Ik vond ze altijd prachtig en dat doe ik nog steeds... Jammer he, van al die regen gisteren...
    Ik wens jullie een heerlijke herfstvakantie,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een nostalgie, ik ken het boekje niet, maar ik herken wel het soort tekeningen. Leuk om dat weer eens boven tafel te halen. Fijne herfstvakantie gewenst!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha ha voor mij niet bekend hoor die boekjes van Ria Cramer. Nog voor mijn tijd denk ik. Maar jullie hebben al lekker een weekje vrij, heerlijk joh. Geniet er lekker van, wij moeten nog een weekje.

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De boekjes van Rie Cramer ken ik wel...leuk.
    Wat heb je er een gezellige Herfstsfeer van gemaakt...gezellig weer he..de kaarsjes aan.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk he die oude boekjes, kan ik ook echt van genieten
    Ja die herfstsfeer heeft ook wel weer wat
    iedere jaargetijde heeft zijn charmes
    groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zeg die oude boekjes met herfstplaten. Fijne herfstvakantie, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hello,

    Vroeger gelezen!!
    Mooi herfst plaatje erbij,

    Lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben dol op die nostalgische boekjes.....zo leuk! Ook wij hebben herfstvakantie, morgenmiddag gezellig naar de film.
    Fijne week!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja Rie Cremer en die prachtige tekeningen ken ik wel, echt nostalgisch he?
    Een fijne hersftvakantie, voor ons is dat volgende week!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De boekjes zijn zo mooi voor ons oudere generatie:) maar ook voor de jeugd hoor, de plaatjes zijn gewoon al zo leuk om naar te kijken, dat warme herfstgevoel komt dan vanzelf.
    Geniet van de vakantie, wij zijn ook volgende week aan de beurt.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk, die boekjes! Fijne vakantie!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke post Peet....met een echt herfstkarakter.....ik geniet er met volle teugen van....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ken die boekjes wel.....nostalgisch :-)
    Jammer dat je de herfstwandeling niet kon maken.....het was echt een hele slechte dag......hopelijk kunnen jullie 1 deze dagen er toch op uit :-)
    Geniet van de vakantie......hier helaas geen vakantie....Laura heeft tentamens in de herfstvakantie....zal op alle Universiteiten wel zo zijn denk ik......

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen