maandag 28 oktober 2013

Servieskast.

 De eerste grote herfststorm teistert Nederland. De laatste blaadjes worden van de bomen geblazen (soms met boom en al).
Maar binnen heerst een serene rust. Gezellige lampjes aan en de kaarsjes mogen wat eerder branden.

Ben weer aan het rommelen geslagen. Op de servieskast. En maakte dit stilleven met verschillende Boeddha's.

Ik ben geen volger van Boedisme, maar ik vind ze altijd zo'n serene rust uitstralen. Maar ik hoef mijn huis er niet mee vol te zetten. Hoewel..., de kinderen hebben op elke kamer er wel een staan, hoe klein dan ook. Brengt geluk, zeggen ze...



Het bekende bord heeft nu hier een plaatsje gekregen.



Mijn "Meulenbeckje" doet het nog steeds goed. Af en toe wat bijknippen anders krijg je van die lange uitlopers. (de wind heeft hier gelukkig geen vat op...)

De houten voet van dit lampje heeft mijn vader nog gedraaid op zijn werkbank. Bij ons thuis was het uiteraard strak gelakt in bruin. Ik heb het aangepast aan mijn smaak. Maar het zal me altijd dierbaar zijn...

Buiten slaat de regen af en toe tegen de ramen. Ik weet nog dat ik hier aan dacht, toen het buiten 35 graden was! Maar dit heeft ook wel wat. Seizoenen moet je beleven. Het weer doet er erg zijn best voor...

Dit is het seizoen van warmte binnen. Plaids op de bank, houtkachel aan, warme chocomelk tussen je handen en een heerlijk geurende zelfgemaakte tomatensoep op het fornuis. Cocooning noemen ze dat, geloof ik. En je rommelt wat thuis om het nóg gezelliger te maken. Laat het buiten maar waaien, binnen vind je rust. En maken we langzaam plannen voor de feestdagen. Het gaat al zo snel...
(Pinterest)


Geniet lekker van het gezellig winterklaar maken van  jullie huizen.
(Pinterest) 


Liefs, Peetje

23 opmerkingen:

  1. Je hebt het lekker gezellig gemaakt...mooie sfeerplaatjes.
    Ik ben al twee dagen aan het rommelen...ik wordt er niet goed van....het is het voor mijn gevoel net niet...hup...weer naar zolder...zoeken naar het juiste item...en wat heb ik dan een rommel zeg.
    Maar ik ben WEER bijna klaar ( mijn man zegt...voor hoelang blijft het zo weer staan?? )
    Geniet van je sfeerhoekje Peetje.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoekje geworden met je boeddha´s.
    Mooi pootje heeft je vader gemaakt.
    Het waait hier al aardig maar is wel droog.
    Ik vind het heerlijk zo´n wind dag.
    Als er maar geen ongelukken gebeuren.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Peetje,
    Nou bij jou is het alvast heerlijk gelukt. Wat een mooi stelletje zo op je kast. Ik vind de vogels op de houten voeten ook zo mooi.... Met Boeddha's heb ik helemaal niets, die vind je hier ook niet in huis, maar ik vind de overige spulletjes super mooi... Prachtig gestyled...
    Het raast en giert hier zo hard om het huis heen, en ook door de schoorsteen van de houtkachel, dat ik steeds het idee heb dat er iemand in huis is... wat een herrie. En de bomen lijken wel horizontaal in plaats van vertikaal te staan op het moment... Lang geleden dat het zo gestormd heeft...
    Ik wens je een heerlijke dag, geniet ervan...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk warm log.
    Met boeddha's heb ik niet zoveel, maar je hebt toch een mooie sfeer gemaakt.
    Die eenden en meuhlenbeckia vind ik prachtig. Ik heb er zelf ook een keer een gehad, maar heb ik achteraf met luis gekocht. Tot op heden heb ik geen nieuwe gevonden, want ik vind ze heel leuk.
    En je hebt helemaal gelijk dat je seizoenen moet beleven. Van de herfst geniet ik altijd buitengewoon.
    Op dit moment zijn hier felle opklaringen en lijkt de wind wat te gaan liggen.
    Geniet van de dag!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gestylde hoekjes heb je weer gemaakt zeg!
    Tja wat een weer he, hier nu weer even de zon met storm....hier achter bij het Lint ( loopgebied ) ligt een boom plat...de brandweer is nu aan het zagen..je zou er maar net lopen brrr
    Koester inderdaad je mooie lampenpoot Peetje.....
    Ik ga maar eens de achtertuin in want mij lantaarns zie ik niet meer op tafel staan......vijver ligt ernaast dus hoop niet dat ik nu hoef te vissen hihi
    Geniet lekker van je dagje meis dat warme kopje chocomelk met marsmallows ziet er wel heel verleidelijk uit ;-)

    Lieve groetjes, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je het warm en gezellig binnen. Je hebt gelijk de seizoenen moeten we intens beleven! Nou dat deed ik vanochtend en net op de fiets. Onverwachts kwam er steeds een vlag uit een andere hoek. De brandweermannen haalde afgebroken dennentakken van de fietspaden.
    Geniet maar fijn binnen van de chocomelk en tomatensoep bij kaarslicht.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inmiddels is één van die vertikale bomen omgeknapt.. ligt nu dwars in de tuin van de buren...
    Ik hoop dat het gauw afgelopen is met die storm en dat iedereen weer veilig thuis komt...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er super uit bij jullie, lekker knus....De Muehlenbeckia staat ook zo leuk in de witte terrine ....en ja de lampenpoot moet je zeker koesteren....hij is prachtig.....en met dit weer is binnen blijven geen overbodige luxe...als je er niet door hoeft....geen risico's nemen....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe gezellig.... prachtig weer die nieuwe hoekjes.... ik denk dat gisteren met zo'n storm weer,
    héél wat woon-bloggers aan het schuiven en sleuren zijn geweest.... inclusief mezelf :-)
    leuk toch.....ik kijk al uit naar de "kerst-posts" ....
    Nog een fijne week
    Lieve Groeten
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou wat een weer he ??!!...kom helemaal tot rust post.....ook al heb ik niks met Boedha's.....mooi hoekje zo ....liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gezellig weer bij je, hier branden ook de hele dag de kaarsen en de lampen ook trouwens ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto's, leuk dat meulenbeckje, apart plantje vind ik altijd! Geniet van de gezelligheid bij je thuis. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is echt weer om binnen wat te rommelen en te schuiven. Het bord met tekst blijft leuk, ik hou daar ook wel van al moet het niet te opzichtig zijn. Jouw exemplaar heeft wat dat betreft een mooi formaat.

    Nog een fijne dag, hier wordt het al een stuk rustiger buiten.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is inderdaad tijd om gezellige sfeerhoekjes te maken, dat is ook genieten!
    Zowel het maken als ernaar kijken. Jouw hoekje is geslaagd!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja wie weet wordt wie wel héél erg bang..... die rendieren komen van bij maisonsdumonde...
    ik weet niet of je dat kent ?
    lieve groeten en fijne avond
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het was inderdaad heerlijk om in huis te rommelen vandaag, ziet er erg gezellig uit bij jouw in huis.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In jouw huis zie je de warme sfeer terug die zo bij het najaar hoort.
    Gezellige kast, mooi hoekje zo en zo bijzonder, de lamp van je vader, dat
    maakt het heel speciaal hoor.
    Geniet van de de voorpret naar de winter toe, koekjes bakken, chocolademelk, sneeuwpop:)

    Fijne week en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je weer heerlijke sfeerhoekjes gemaakt! Het hoekje met je vaders lampje en de mooie oude schaal vind ik prachtig. En ja, het is heerlijk om in dit seizoen weer lekker binnen te "kneuteren". Zo heeft elk seizoen weer zijn charme.
    Fijne avond. Groetje van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Peetje,

    Wat een sfeerplaatjes weer. Heel mooi.
    De wind gaat hier nu liggen en de rust keert weer.
    Zal ook eens gaan snuffelen op zolder ............

    Groetjes, Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gezellige sfeer! Heerlijk om met dit weer te genieten van de warmte van thuis.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gezellig ziet er bij jullie uit! Zelf ben ik niet zo van de boedhas, maar het geheel
    is erg leuk zo. Wat leuk die lampevoet van je vader! Kan mijn vader ook zo goed!
    Ik wens je n fijne dag!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ziet er al heel herfstgezellig uit, mooi aandenken aan je vader! Ik ben dol op boeddha's, hier staan er ook een paar...lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi hoekje zo op de servieskast! Leuk die boedha's bij elkaar; zeker met de lamp die je vader heeft gemaakt...heel speciaal!
    Fijne avond!
    X. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen