zaterdag 19 oktober 2013

Side-table, kringloop en DIY

Wat kan ik toch genieten van het kaarslicht als de schemering langzaam de dag inhaalt.

Ik heb wat gerommeld op mijn side-table. Plaats gemaakt voor mijn nieuwe stolp van de kringloop.

Ik heb er een oud houten eendje onder gezet, wat al jaren in mijn bezit is. De vleugels zijn o.a. van koperbeslag, zoals ook de oogjes. 

Vreemd hoe op een foto de kleur van de kaars veranderd: hij is donkergrijs!

Zoals ik al eens eerder in een post vermelde (februari) , bezit deze side-table een glasplaat, waaronder ik mijn grootste 'schatten' bewaar. Hier zien jullie het opengeslagen trouwboekje van mijn opa en oma. Zij trouwden in 1911.

Maar bovenop de glasplaat ook een schat: manlief, achter het stuur van een oude Opel. Hij zal toen zo'n twee jaar zijn geweest. Ervoor liggen twee oude tollen. De linker had ik al eerder in bezit, de rechter vond ik laatst bij de kringloop. Hij heeft een trekmechanisme voor het opgerolde touw. Zeg maar de 'luxe' versie.

Deze foto van Pinterest wil ik jullie ook niet onthouden:


Je hebt nodig: glaasje, twee gebakjespapiertjes, uitgeknipt hartje (of sterretje met kerst) van tekst-papier (maar je kunt natuurlijk ook muziek-papier gebruiken) en een stoer touwtje.
O ja, en natuurlijk een waxine lichtje.
De rest wijst zich vanzelf, toch?
Altijd leuk zo'n lichtje in de duistere dagen!

liefs, Peetje






24 opmerkingen:

  1. Mooi a die herinneringen he? Ik heb ook nog het trouwboekje van mijn opa en oma. Leuk en sfeervol hoe je het gestijld hebt. En dan die tollen. Ik weet dat ik er vroeger ook één had die je steeds moest opzwepen. Als je goed sloeg kun die een aardig poosje draaien. (jeugdsentiment hi hi)
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf dat je het trouwboekje van je opa en oma in je bezit hebt! Hier ligt een woordenboekje van mijn opa, hij kreeg dat toen hij 12 jaar werd. Hij leeft allang niet meer (het boekje is meer dan 100 jaar oud), daarom is het mij erg dierbaar.

    Kaarslicht krijg je inderdaad vaak moeilijk op de foto, heb ik ook vaak. Een sfeervol hoekje heb je gemaakt.

    Fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Peetje, het kaarslicht! Ik mag het ook heel graag doen, even schemeren met kaarsen.
    En wat een dierbare herinneringen heb je daar op de sidetable. Zo mooi onder het glas.
    Dat zijn dingen die je moet koesteren.
    Ik wens je een mooi weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Peetje,
    Wat prachtig dat trouwboekje van je opa en oma... En al die andere mooie oude spulletjes met een verhaal zijn ook heel erg leuk. Je side-table ziet er weer heerlijk uit zo. Ja, die kaarsen hebben de gewoonte een andere kleur door te stralen als ze branden. Maar het is weer helemaal gezellig zo.
    De glaasjes met het kanten papiertje er omheen vind ik heel leuk bedacht, moet ik toch ook kunnen denk ik... haha...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier warm ik me even op aan jouw gezellige sfeer.
    Wat een mooie schatten bewaar je toch onder de glasplaat.
    Het ziet er zo mooi uit.
    Je glaasjesidee vind ik heel erg leuk!

    Lieve groet en fijn weekend,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bijzonder inderdaad dat die kaars op de foto een heel andere kleur krijgt, hij lijkt wel roze.
    Mooi dat je het trouwboekje van je opa en oma hebt en ook een leuke foto van je man als klein jongetje.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk DIY idee! Erg leuk om voor de kerst even te maken, dankjewel.
    Heel bijzonder om te zien dat die kaars zo roze lijkt terwijl het grijs is zeg.. Leuk :-)

    Groetjes,
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kaarslicht is idd moeilijk te fotograferen....je tafel met glasplaat blijft mooi met al die schatten eronder..leuk DIY idee.....
    lieve groetjes, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kaarslicht vind ik ook altijd zo gezellig...ik heb ze soms hier ook overdag al aan.
    Leuk je tafeltje met herinneringen.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat bijzonder dat boekje en wat leuk dat je zo mooi je spulletjes achter glas kan doen. Het ziet er sfeervol uit. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk allemaal Peetje...liefs fijn weekend van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig persoonlijk sfeerhoekje! Bijzonder ook dat je het trouwboekje van je opa en oma in je bezit hebt.
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hou ook zo van kaarslicht....deze tijd van het jaar kan ik helemaal losgaan haha...Leuk je nieuwe aanwinsten en wat vind ik dat geweldig het trouwboekje van je oma en opa en die foto van je lief...echt geweldig leuk allemaal...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooie waardevolle spulletjes allemaal. Zo leuk, het kastje met de glasplaat. Daar kan je inderdaad je schatten mooi houden. Weet je wel zeker, dat die kaars niet roze is haha. Bepaalde pigmenten verdwijnen vast door het licht. Fijn weekend verder! Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig jou side table , en al die leuke dingen erin waaraan een verhaal
    of een herrinnering aan verbonden is ...
    fijne zondag
    lieve groeten
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, gezellig in de schemering de kaarsen aan. Je side-table is mooi gedecoreerd. Uniek om een oud trouwboekje van familie te hebben. En de tollen zijn ook mooi.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg mooi hoekje dit en wat zeg je dat mooi: ' als de schemering langzaam de dag inhaalt'
    Zi is het namelijk precies, dat vind ik ook het mooiste moment. Alvast een kaarsje aan en
    als het dan echt donker is, de gordijnen lekker dicht...

    Bedankt ook voor je lieve complimenten in je reactie, doet me goed hoor..
    Fijne week peetje , heel hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig hoor zo met dat kaarsje aan. Hier hebben we ook de kaarsjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Peetje,

    Bedankt voor je gezellige woorden.
    Ja alles is goed hoor, nou ja lichamelijk even niet super maar niets verontrustigends.
    Ik ben er inderdaad een tijdje uit geweest en kreeg al meer ongeruste vragende berichtjes:)
    Ik kreeg een paar weken geleden een hartnekkige virus in mijn lijf en ben daar een behoorlijke tijd ziek van geweest.
    Ik had nergens geen zin in en deed het noodzakelijke, ja want als eigen ondernemer kun je niet helemaal met de handen over elkaar gaan zitten:)
    Mijn moeder en mijn zwager zijn hier vorige week geweest en toen kreeg ik de afgelopen dagen zo´n last van mij zij wat uitstraalde naar mijn rug, ja ik heb dus last van nierstenen en die dingen zitten mij dus nu behoorlijk te plagen. Heb er goed last van maar wacht op bericht van het ziekenhuis dat ze er even naar gaan kijken.
    Verder loopt hier alles op rolletjes kun je zeggen.
    Ik zal nu zo langzamerhand het bloggen weer oppakken want ik mis het zelf ook maar het is er niet van gekomen de afgelopen tijd.
    Ik heb weer heel wat bij te lezen overal.
    Wat gezellig heb je het gemaakt op je sitetafel, echt knus!!!
    Een dikke knuffel.
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt je sidetable weer heel gezellig gestyled. Zelf ben ik ook altijd bezig om van die gezellige hoekjes te creeëren. Als je dan 's avonds thuis komt, lekker de kaarsjes aan en dan is het zo gezellig in huis.

    Fijne week, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet dat er weer gezellig uit...vind je DIY ook erg leuk!

    Fijne week

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige post heb je er van gemaakt. Zo leuk al die oude spulletjes en je sidetable leent zich er helemaal voor. Erg leuk.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja heerlijk weer die kaarsjes!
    ERg leuk zo die site-table!
    Mooie schatten ook! En n erg leuk
    idee, die glaasjes!
    Lieve groet,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen