donderdag 14 november 2013

Bolmos, Elburg en een verdwaalde Piet...

Laatst heb ik mijn gietijzeren vazen gevuld met het mooie bolmos.

Het zonnetje scheen nog uitbundig toen, waardoor ik bang was dat mijn bolmosjes zouden uitdrogen...haha.

Gisteren heb ik het overtollig water van de afgelopen dagen moeten afgieten, zoveel regen was er gevallen!
Deze foto's die wilde ik jullie ook niet onthouden, van het prachtige Elburg.
Wij waren er in de herfstvakantie om een nieuwe schuur te bestellen. En aangezien Marie-José, van See's Happy Home (klik) net een post over dit leuke stadje had geplaatst, wisten we dat het de moeite waard was om nog snel even dit plekje te bezoeken.


Het duurde wat langer om alle wensen voor de nieuwe schuur kenbaar te maken ( het wordt een zwarte gepotdekselde schuur van 9.5m bij 3.75m ), waardoor we niet zoveel tijd meer hadden om er rustig doorheen te lopen. Maar ook hadden we het gecombineerd met het bezoek aan de Batavia (klik). We hadden tenslotte de twee jongsten bij ons en die willen natuurlijk ook wat.

Maar wat we zagen, deed ons verlangen om hier terug te komen. Wat een gezellige eetgelegenheden!

Het was al laat in de middag en de schemering begon zijn intrek al te nemen.



Schitterende huisjes met 'kei'-leuke straatjes!

Het theehuisje van Elburg.

Later bleek Marie-José precies dezelfde foto te hebben gemaakt!

Toen we het dorp inliepen, werden we verrast door een paar kleurrijke types...Het was toen N.B. oktober!
Ja, jullie zien het goed!

Een Piet in gesprek met de regisseur ..Hier werden T.V- opnames gemaakt voor een Sinterklaas film-of serie.

We begrepen volkomen waarom ze Elburg als setting hadden gekozen...

Met een beetje fantasie zie je hier toch Sinterklaas over de daken lopen met Amerigo, gevolgd door zijn Pieten!

De zon gaat langzaam onder in Elburg. Tijd voor ons om weer terug te rijden naar het zuiden. Want thuis wacht ons veel werk de komende weken met het opruimen van de oude schuur. En daar zit heel wat in, wat weer ergens een plekje moet krijgen, eer we dat oude geval kunnen afbreken, om plaats te maken voor onze nieuwe schuur in januari...

Maar hier komen we zeker eens terug!



Liefs, Peetje




22 opmerkingen:

  1. Elburg is prachtig !!...mooi je vazen met bolmos !!...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn er vorig jaar geweest, ik vond het ook een heel sfeervol plaatsje. Leuk om hier bij jou terug te zien!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heeerlijke grote schuur krijgen jullie joh en wat een ontzettend gemoedelijk plaatsje is dat. Snel eens naar toe zo leuk! Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Peetje,
    Wat ontzettend leuk en herkenbaar! Super :)
    En lief dat je mij genoemd hebt ;)
    Inderdaad zowat dezelfde foto van het theekoepeltje, haha...
    Volgende keer echt wat gaan eten of drinken bij Zilverzoen, zo gezellig èn lekker!

    Leuk om het toch door de ogen van een ander te zien, dankjewel :)
    Lieve groeten, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig he, dat mos!
    Elburg is idd prachtig...we komen er eigenlijk alleen zomers met de boot, maar rond deze tijd ziet het er ook onwijs sfeervol uit!
    Fijne dag!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet verkeerd, om een schuur in Elburg uit te gaan zoeken, leuke combi!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er uit als een heel gezellig plaatsje!! Leuk om te onthouden, ben erg benieuwd hoe de schuur gaat worden.
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterend stadje is het toch! In zulke huisjes zou ik graag willen wonen. Ik zit me er altijd helemaal aan te verlekkeren.
    Leuk om een nieuwe schuur uit te zoeken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elburg is zo mooi en gezellig.
    Kan er helemaal weg dromen.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtige impressie van een heel mooi stadje waar
    zoveel te zien is dat je er gewoon terug moet komen.

    Fijne avond en lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als de lichten aan gaan is het ook heel sfeervol in elburg zie ik wel. Wij zijn er alleen zomers geweest. En op twee van de drie terrassen die je laat zien heb ik wat lekkers gegeten.
    Het bolmos ziet er mooi uit, geweldig in de vazen.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig stadje! Je hebt ons een leuke rondleiding gegeven. Ik heb genoten van je mooie foto's!
    Fijne avond. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er allemaal wel heel mooi uit...als je daar woont, heb je altijd een vakantie gevoel.
    O wat leuk, die zwarte piet op het dak.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha.. grappig die Piet..
    Elburg is zo mooi!
    Lieve groet♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh ja dacht gelijk nu dat mos is vast en zeker niet verdroogd ;) maar ha.....je bent al aan het afgieten.;)
    Heerlijke beelden vanuit Elburg......oh daar moet ik ook eens heen......maar ha ik mag er nog wel een leven naast hebben.....tijd te kort.

    Wil je bij deze ook bedanken voor je altijd lieve berichten. Word altijd blij van je reactie.
    Thankx


    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht al, wat komt Elburg mij bekend voor, maar inderdaad, daar heeft Marie-José laatst een post over gemaakt. Leuk om het nog eens te zien zeg, daar zou ik ook weleens een keer willen rondwandelen, toch maar eens kijken waar het precies ligt!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Peetje,
    Wat mooi, je bolmossen, het staat echt prachtig.
    Mooi stadje, Elburg, ben er nog nooit geweest maat ik moet dit beslist onthouden, lijkt me heerlijk om er rond te wandelen...
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig stadje hè, wij staan hier al een paar jaar op de camping en het maar een half uurtje rijden hier vandaan. Mooi dat bolmos, staat heel chique!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja.... Elburg is leuk! Wij zijn er in de zomer geweest maar ook in december. Op vr. 13 en za. 14 december is er een kerstmarkt in Elburg. Vrijdag (dat weet ik tenminste zeker) lopen er Dickensfiguren rond. Hele buurten in het oude centrum zijn ingericht met vuurkorfen/ verklede mensen/ versierde ramen/ buitenkraampjes en nog veel meer.
    Reuze gezellig!
    Vorig jaar liepen we helaas in de regen maar toch hebben we er weer van genoten, echt een aanrader! Maar nu niet allemaal gaan aub want dan wordt het nog drukker! Haha
    De mos is echt prachtig!

    Fijn weekend Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi is toch dat bolmos en wat staat het mooi in je pot..
    Elburg ziet er prachtig uit...lijkt me een heerlijke plaats om rond te lopen....
    Fijne avond Peetje....
    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vergeet ik nog te reageren op de verdwaalde piet....die was inderdaad verdwaald....mag zich morgen pas vertonen hihi.....
    wel leuk om te zien....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O wat ziet het er gezellig uit in Elburg!! Ben gek op die oude sfeervolle straatjes :-) !!

    Gezellig weekend!
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen